جاذبه های دیدنی هلسینکی فنلاند

کلیسای جامع هلسینکی-helsinki_cathedral

هلسینکی یکی از شهرهایی است که در سواحل خلیج فنلاند و در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است.امروزه پایتخت فنلاند یک منطقه شهری مدرن و زیبایی است که حدود 1.4 میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجایی که فنلاند زمانی بخشی از روسیه بوده است می‌توانید معماری روسی را در این قسمت پیدا کنید. همچنین می‌توانید معماری ابداعی و نوآورانه ای را در این ناحیه بیابید. شما می‌توانید غذاهای فنلاندی را بخورید، موزه‌های موجود را کاوش کنید، از کلیساهای زیبایی که در آن واقع شده است دیدن کنید و به سایر جاذبه‌های توریستی در آن سر بزنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند مورد از جاذبه های توریستی این شهر را مرور کنیم.

  1. پارک تفریحی Linnanmaki:

پارک تفریحی Linnanmaki

زمانی که در حال گشت و گذار در موزه‌های این شهر هستید، به کودکان خود اجازه دهید سری به پارک تفریحی Linnanmaki بزنند. این پارک تفریحی وسایل مختلفی دارد که می‌توانید از وجود آن‌ها لذت ببرید. همچنین در این مکان 13 رستوران مختلف گنجانده شده است که به هنگام گرسنگی می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. هدف از ساخت این پارک تنها ایجاد سرگرمی برای کودکان نبوده است. معمولا درآمد و منفعت حاصل از این پارک به دست کودکان کار در فنلاند می‌رسد.

  1. موزه روباز Seurasaari:

موزه روباز Seurasaari

این موزه می‌تواند روش و شیوه زندگی فنلاندی‌ها در گذشته را اشکار سازد. این موزه که در یکی از جزایر هلسینکی واقع شده است، 87 ساختمان کشور را در خود جای داده است. برخی از مزارع موجود بیشتر از 4 قرن قدمت دارند. این در حالیست که قدمت اکثر موارد به قرن 18 تا 20 می‌رسد. این موزه از سال 1909 شروع به کار کرده است اما در ماه‌های سرد سال بسته می‌شود. بازدید کنندگان می‌توانند نهاری را با خود به همراه داشته باشند و از خوردن آن در کنار موزه لذت ببرند. این موزه بزرگترین موزه فضای باز در فنلاند محسوب می‌شود. راهنماهایی که در این مکان حضور دارند لباس محلی پوشیده اند و فعالیت‌های روزمره افراد این ناحیه را به تصویر می‌کشند.

  1. محل عبادت Kamppi:

محل عبادت Kamppi

زمانی که وارد این مکان می‌شوید بهتر است سکوت کنید. اگر قصد دارید از فضای شلوغ شهر هلسینکی دور شوید و به یک مکان ارام و ساکت پناه ببرید بهتر است به این محل بروید. این مکان با عنوان محل سکوت نیز شناخته شده است. این مکان کوچک با حمایت مالی کلیساها اداره می‌شود. محل عبادت Kamppi در میدان Narinkkatori واقع شده است و طراحی نواورانه ای دارد.

  1. پارک Esplanadi:

پارک Esplanadi

این پارک یک جای خوب برای فرار کردن از فضای شلوغ شهر و آرامش است. پارک Esplanadi در سال 1812 ساخته شده است و یک مکان عالی برای دیدن مناظر زیبای شهر محسوب می‌شود. از آنجایی که این مکان بین دو خیابان شلوغ شهر هلسینکی واقع شده است در میان افراد محلی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این پارک افراد محلی و بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای سبز موجود لذت ببرند، در کافه‌های قدیمی به آرامش برسند یا از وجود ارکسترها و نمایش‌های خیابانی لذت ببرند. این پارک بهترین پارک هلسینکی محسوب می‌شود.

  1. کلیسای جامع Uspenski:

کلیسای جامع Uspenski

این کلیسای جامع که به افتخار مریم مقدس ساخته شده است، یکی ازبناهای زیبا و چشم نواز در شبه جزیره Katajanokka است که مشرف به شهر هلسینکی می‌باشد. این کلیسای جامع ارتدوکس شرقی از آجرهای قرمز با معماری طلا ساخته شده است و 13 گنبد سبز رنگ دارد. این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای ارتدوکس در اروپای غربی است. کلیسای جامع Uspenski در سال 1860 تاسیس شده و مدل آن از کلیسای ساخته شده در نزدیکی مسکو گرفته شده است. این مکان پر از لوسترهای زرق و برق دار است. به جرات می‌توان گفت این کلیسا نشان دهنده تاثیر روسی ها بر روی فنلاند است.

  1. کلیسای جامع هلسینکی:

کلیسای جامع هلسینکی-helsinki_cathedral

کلیسای سفید رنگ هلسینکی یکی از مکان‌های تاثیرگذار در این شهر است. این کلیسا توسط معماری طراحی شده است که میدان سنا را طراحی نموده است. این مکان در ابتدا با عنوان کلیسای سنت نیکلاس شناخته می‌شد اما زمانی که فنلاندی‌ها این مکان را از دست روسی‌ها گرفتند نام آن را به کلیسای جامع هلسینکی تغییر دادند. کلیسای جامع هلسینکی در سال 1830 ساخته شده است و ستون‌های سفید رنگی دارد. اگر گشت و گذار کردن در مکان‌های عجیب و غیر عادی را دوست دارید می توانید سری به کافه آن بزنید.

  1. Suomenlinna:

جاذبه‌های برتر توریستی و گردشگری در هلسینکی-suomenlinna

زمانی این مکان به عنوان پایگاه دریایی به کار می‌رفت و کشتی‌ها از این مکان حرکت می‌کردند. این مکان که بر روی شش جزیره سنگی در هلسینکی واقع شده است با عنوان قلعه فنلاند نیز شناخته شده و مشهور است. شاید بتوان گفت این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه‌های توریستی در هلسینکی است و مکان عالی برای پیک نیک در تابستان محسوب می‌شود. بازدید کنندگان می توانند در تمام فصول سال به این ناحیه سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

  1. کلیسای Temppeliaukio Kirkko:

کلیسای Temppeliaukio Kirkko

اگر دوست دارید یکی از کلیساهای منحصر به فرد را در هلسینکی مشاهده کنید سری به این کلیسا بزنید. این مکان یکی از کلیساهای خیره کننده است که در قرن بیستم ساخته شده است. ساخت و ساز این بنا برای اولین بار در سال 1930 آغاز شد و سپس در طول جنگ جهانی دوم متوقف گردید. ساخت دوباره آن در سال 1968 از سر گرفته شد. در نهایت فضای داخلی این بنا از سنگ ساخته شد و خورشید از طریق گنبد مسی به آن می‌تابد. کلیسا دارای آکوستیک عالی و اغلب به عنوان محل برگزاری کنسرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

The post جاذبه های دیدنی هلسینکی فنلاند appeared first on آلامتو.

]]>

چگونه با همسر خود بحث کنیم؟

5 Rules For Having A Healthy Argument With Your Partner

5 Rules For Having A Healthy Argument With Your Partner

شروع یک بحث با همسرتان ممکن است بسیار سخت به نظر برسد اما مطمئن باشید سکوت کردن نتیجه بسیار بدتری دارد، در یک بحث سالم میتوانید مشکل را حل کنید که با سکوت مشکل حادتر از قبل میشود.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ متخصصان ازدواج و عشق بر این باورند که کمی مباحثه بین زوج‌ها، مادامی که به درستی پیش برود، حتی مفید نیز می‌تواند باشد.

مهم نیست چند سال است یکدیگر را می‌شناسید، چند سال است که ازدواج کرده‌اید یا چقدر با هم تفاهم دارید، هرگز هیچ از یک از شما مانند سابق باقی نخواهد ماند. و بحث‌های دوطرفه اغلب آنچنان که انتظار می‌رود پیش نخواهد رفت.

دکتر ساتسی لی شنل می‌گوید، همه ما انتخاب‌های مختلفی داریم، به ایده‌ها و افکار همسر خود گوش می‌دهیم و ایده‌های خود که چندان هم محترمانه نیست، بیان می‌کنیم، اما بدانید بیان همین موارد در ازدواج ضروری است. اگر هر یک از شما در بیان آزادانه احساسات خود امنیت کافی نداشته باشد، تنفر و شکاف احساسی شکل می‌گیرد.

اگر چه هر روزه، بحث‌های معمول اتفاق می‌افتد، اما آنچه در اینجا می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم نزاع‌های جدی‌تر که زوجین درگیر آن هستند، می‌باشد. موضوعاتی از قبیل اینکه خرید خانه قسطی بهتر است با اجاره‌نشینی، یا درخواست همسرتان مبنی بر داشتن فرزند، حال آنکه شما ترجیح می‌دهید کمی بیشتر صبر کنید. موضوعاتی که بین زوجین مختلف متفاوت است، اما کاملاً واضح است که: یادگیری گفتمان سالم از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است.

۱.طرز فکر خود را تعدیل کنید.

آیا موضوعاتی که در کلاس مدیتیشن دوستتان مطرح شد به یاد دارید؟ اگر درباره آن موعظات فکر کنید، احتمالاً این موارد را به خاطر می‌آورید: درباره خودتان چه می‌اندیشید. درباره ازدواج نیز همین امر صدق می‌کند. اگر جر و بحث‌ها و عدم توافق‌های متعدد با همسرتان موجب تپش قلب شما می‌شود، زمان آن رسیده که دیدگاه خود را تغییر داده و به جای ترس، افکار خود را آشکار سازید. دکتر نیکی مارتینز می‌گوید، سنگ بنای دادوستد، رهایی از سختی‌هاست و درک این مورد که ارتباط زیربنای دوام زندگی عاشقانه است. ارتباط صحیح در رابطه امریست حیاتی، زیرا موجب آزادی، صداقت و صمیمیت می‌شود.

۲.اصراری برای برنده شدن نداشته باشید.

پاتریشیا جانسون و مارک مایکلز، مولفان کتاب طراحی رابطه، می‌گویند، مردم اغلب اذعان می‌دارند که بحث‌ زوجین هنگامی بروز می‌کند که تلاش می‌کنند تا خود را ثابت کرده یا در بحث‌ها برنده شوند.
در اینجا یک مثال آورده‌ایم. بیائید تصور کنیم که تمایلات جنسی شما همچون سابق نیست، و از آنجایی که از نظر حرفه‌ایی پرمشغله هستید، باید بچه‌ها را به مدرسه رسانده و آن‌ها از مدرسه بردارید و مراقب تناسب اندام خود باشید، مدت‌هاست که رابطه جنسی لذت‌بخشی که در اوایل داشتید را تجربه نکرده‌اید. بدین ترتیب همسرتان احساس نادیده گرفته شدن و اضطراب می‌کند، و دلتنگ شماست، اما شما احساس می‌کنید که او شما را درک نمی‌کند. در این حالت، تلاش برای اینکه همسرتان قانع شود که احساس شما واقعی است، وسوسه کننده است و البته ضروریست دریابید که دو طرف رابطه استحقاق درک شدن را دارند. عمق بحث‌های شما باید به رفع مشکلات و تکامل، در کنار یکدیگر، منتهی شود.
بنابراین، شکوه‌های همسر خود را قضاوت و پیش‌داوری نکنید. اگر موضوعی را مطرح می‌کند، پس برایش مهم است و مستلزم توجه شما، حتی اگر ۱۰ الویت دیگر در ذهن دارید.

۳.مهارت گوش دادن را تمرین کنید.

پیشبرد بحثی سالم، نه تنها مستلزم گوش دادن، بلکه درک متقابل نیز می‌باشد، پس رفتاری مشابه مصاحبه شغلی در این مواقع از خود نشان دهید. شنل پیشنهاد می‌کند گفته‌های او را با خود تکرار کنید، بیاندیشید که احساس او و نکات مد نظر او چه بوده، فقط در این صورت سوء تفاهمی پیش نخواهد آمد. با خود تکرار کنید: از آنجایی که برایم مهم است، پیش از هر گونه ابراز احساسات، می‌خواهم مطمئن شوم که او درک کرده‌ و فهمیده‌ام. به او بگوئید، این چیزیست که من شنیده‌ام و احساس تو برایم اینگونه به نظر می‌رسد. اگر اشتباه می‌کنم، برایم توضیح بده تا بهتر درکت کنم.

مارتینز همچنین خاطر نشان می‌سازد که گرچه در مواقع خوب و خوش، گوش دادن به جملات دیگر به طور کامل محبت‌آمیز به نظر می‌رسد، اما در میان بحث و جدل می‌تواند حکایت دیگری داشته باشد. مطمئن شوید که به طرف مقابل اجازه می‌دهید تا پیش از مطرح کردن حرف‌های خودتان، جملاتش را به اتمام رسانده. او همچنین می‌افزاید، همین امر نشان می‌دهد که شما شنونده‌ فعالی هستید و به او اهمیت می‌دهید و تلاش می‌کنید که درکش کنید.

۴.از سوال پرسیدن نهراسید.

تعجب برانگیز است که چه بسیار زوج‌هایی دچار سوء تفاهم نسبت به یکدیگر می‌شوند، فقط به این دلیل که به طور صحیح سوال نمی‌کنند. هنگامی که به شیوه‌ایی صحیح و محترمانه سوال می‌پرسید، طرف مقابل متوجه می‌شود که به گفتگو با او اهمیت می‌دهید. و همچنین کمک می‌کند تا از قضاوت بی‌جا یا پیش داوری و ذهن‌خوانی اجتناب شود.

مارتینز معتقد است، هنگامی که سوال می‌پرسید، اغلب از پاسخ متعجب می‌شوید. و علاوه بر این درمی‌یابید که پیش فرض‌های شما اشتباه بوده‌‌اند. و همین امر باب گفتگوهای آزادانه‌تر را در آینده فراهم می‌کند.

۵.مدارا و سازش را بیاموزید.

هدف این است که در میان‌های بحث به سازش برسید، نه اینکه یکی به دیگری حوله پرت کرده یا نه اینکه از پای درآمده و نشسته و تلویزیون نگاه کند. گرچه گاهی خروج از تنگناها غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما به خود نهیب بزنید: آغاز درک و سازش با یکدیگر منوط به شناخت کامل مسئله است. شاید آماده‌اید که خانه‌ایی بخرید، اما همسرتان بر پس‌انداز پول تا یکسال دیگر تاکید دارد. شاید راه‌حل این مسئله گفتگو با یک مشاور مالی بوده و برنامه‌ایی ۶ ماه که رضایت هر دو را در برداشته باشد. یا طالب داشتن فرزند دیگری است، اما شما یکسال زمان لازم دارید. با یکدیگر لیستی از معایب و مزایا تهیه کنید، بر مشترکات توافق نمائید و دلایل منطقی خود را بیان کنید.

The post چگونه با همسر خود بحث کنیم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

فال روزانه : فال امروز 30 آذر

daily-omen

فال روزانه 30 آذر

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: تظاهر کردن دیگر فایده‌ای ندارد!! شما نمی‌توانید برای همیشه نشان دهید که فرد خوش بینی هستید. البته این موضوع نباید باعث نگرانی تان شود. عجیب اینکه حتی احساس آسودگی و فراغ بال می‌کنید؛ چرا که به هیچ وجه مجبور نیستید احساساتتان را از افراد دیگر مخفی کنید. سهیم کردن دیگران در ترس‌ها و نگرانی‌هایتان درهایی را به روی شما می‌گشاید که به سمت گفتگوهای زیادی در مورد موضوعات مهم سوق داده می‌شوید. به جای اینکه در برابر این تغییر مقاومت کنید، زندگی جدید خود را با آغوش باز بپذیرید.

اردیبهشت: به خاطر تغییراتی که تازگی در زندگی تان ایجاد شده، طی این چند هفته گذشته انتظارات شما از روابط دوستانه تان بیشتر شده است. خیلی خوب است که دوباره برای خود اهداف مهم تری را ایجاد کنید، البته قبل از اینکه واقعیت‌ها این کار را برایتان بکنند!! رویاهای کاذب و دورغین به شکست می‌انجامد، پس تا موقعی که فرصت دارید، واقعیت‌ها و حقایق مربوط به خود را دوباره بررسی کنید.

خرداد: امروز برایتان سخت است که دیگران را در احساسات خود سهیم کنید؛ چرا که شما نمی‌دانید چگونه بدون اینکه به کسانی که دوستشان دارید لطمه‌ای بزنید حقیقت را عنوان کنید. سخنان شما بر موضوعات حساسی اشاره می‌کنند و بنابراین اهمیت خیلی زایدی دارند. و بالاخره شما قصد و نیت خوبی دارید، اما شاید نتوانید آن را به خوبی اعمال کنید. پس بهترین راه این است که قبل از اینکه به طور بی اختیار و یکدفعه همه چیز را فاش کنید، آرام آرام صحبت‌های خود را شروع کنید تا بینید دیگران نسبت به حرف‌هایتان چه واکنشی نشان می‌دهند.

تیر: شما هنوز به ایده‌آل‌های خود نرسیده‌اید، ولی هنوز باید صبر کنید. خوشبختانه شما خیلی سرسخت بوده و الان لازم است که تا جایی که در توانتان است صبرکنید! تا موقعی که شما با کار سخت و کافی خودتان را در بوته آزمایش قرار می‌دهید، خوب است که دمدمی ‌مزاج بودنتان را نشان دهید. حتی اگر نتیجه‌ای که خواهانش بودید را هنوز ندیده‌اید، در مسیری که پا گذاشته‌اید باقی بمانید.

مرداد: شما برای هفته‌های متمادی روی صحنه بودید! ولی حالا زندگی شما کاملاً آماده ورود به مراحل بعدی است. شما پیش از این احساس می‌کردید انرژی تان در حال کمتر شدن است، اما هنوز هم مباحثی که مربوط به ابراز کردن احساسات می‌شود فوق العاده قدرتمند هستند. به جای اینکه در جستجوی راه‌های جدیدی برای نشان دادن خودتان و حرف زدن باشید، تجربیات به یادماندنی خود را مطرح کنید. دوباره بازگو کردن داستان‌هایی که مربوط به حوادث گذشته هستند بهتان کمک می‌کند تا احساسات‌تان را در مورد اتفاقات جدید بیان کنید.

شهریور: شما خیلی تلاش می‌کنید که دامنه اطلاعات کامل و خوبی داشته باشید، اما مثل اینکه به خاطر شخصی که در زمینه گزارش دادن حقایق خیلی مورد اطمینان نبوده است دچار سوءتفاهم شده‌اید. هم اکنون افراد دیگر شاید حتی متوجه هم نشوند که بخش خیلی مهمی ‌از حوادث روی داده را از دست داده‌اند، اما شما مانع آنها نشوید و بگذرانید فرجام و نتیجه غلطی که دلشان می‌خواهد را در ذهنشان ترسیم کنند. فقط به افراد دیگر تکیه نکنید که حقیقت را بهتان بگویند، شما تنها کسی هستید که می‌توانید به طور کامل حقیقت را به خودتان بگویید!

مهر: شاید شما واقعا فکر می‌کردید این چند روز تعطیلی باید چیز کاملاً متفاوتی باشد. شاید هم نسبت به تعطیلات محدودتر فکر می‌کردید باید متفاوت باشد. اما شما می‌خواستید که دوباره سنت‌های قدیمی ‌را زنده کرده و حیات تازه‌ای بهشان بدهید و تا حدودی هم به این خواسته خود رسیده‌اید تا جایی که به ریشه و اصالت خود نزدیک‌تر شده‌اید. به خاطر فرصت‌هایی که از دست داده‌اید اعصاب خود را خرد نکنید، هیچ زمانی مثل همین لحظه برای شروع کردن مناسب نیست. پس مراسم جادویی خود را برگزار کرده و افراد خاصی را نیز در آن سهیم کنید.

آبان: در ماه گذشته نگرانی‌های مالی شما بیشتر شده بودند، تا جایی که شما آرزو می‌کردید درآمد ثابتی داشته باشید. باوجود این در حال حاظر شما خیلی مطئن نیستید و هنوز هم ناراحتی‌هایی وجود دارد. به خاطر اصلاح کردن دیدگاه‌هایتان در مورد جهان واقع از رسیدگی به اهداف خود صرف نظر کنید. اگر مجبور شدید برنامه‌هایتان را نیز معوق بگذارید و خیلی بلندپروازی نکنید، وگرنه زندگی تان دچار عدم تعادل خواهد شد.

آذر: مثل اینکه جشن و مهمانی تمام شده است!! اما در آخرین روزی که خورشید در نشانه شما حضور دارد می‌توانید موج شدیدی از انرژی را در خود احساس کنید. شما وقتی می‌بینید که چگونه به موضوعی که ابتدا زیاد برایتان مهم نبوده علاقه مند شده‌اید خودتان هم شگفت زده خواهید شد! اما همان طوری که رویاها و خیالات رشد پیدا کرده و بزرگ می‌شوند، گرفتاری‌ها نیز شروع می‌شوند. حالا شما باید به طور کامل با لزوم و اهمیت فکر کردن دوباره به کل زندگی خود مواجه شوید. برایتان خوب است که روی رویاهای خود دوباره سرمایه گذاری کرده و بهترین کارهایی که در توانتان است را انجام دهید تا آنها را زنده کنید.

دی: برای شما خیلی اهمیت دارد که تا فردا که خورشید وارد نشانه تان می‌شود تمام کارهای ناتمام مربوط به اداره و یا خانه را تمام کنید. متاسفانه هم اکنون تمام نکات مبهم تبدیل به کشمکش و مجادله می‌شوند. ساده سازی کارها تبدیل به امری کاملاً پیچیده شده است. باهمه این احوال وارد شدن به ماه تولد شما بهتان توانایی می‌دهد فرصتهای جدیدی برای خود خلق کنید.

بهمن: این وقت سال برای بیشتر مردم زمان معاشرت‌های اجتماعی است، اما این موضوع در مورد شما به حداکثر خود رسیده است. باوجود خورشید و بهرام که در یازدهمین خانه شما، یعنی خانه دوستان، حضور به هم می‌رسانند، شما سعی می‌کنید قبل از اینکه زمان بهره برداری از انرژی تان فرا برسد، فعالیت‌تان را در حوزه مربوط به خود کمی‌ بیشتر کنید. شما در حال رسیدن به نقطه عطفی هستید که خودتان به تنهایی از این موقعیت سود فراوان خواهید برد، پس لزومی‌ ندارد در برابر تغییراتی که در پیش است مقاومت کنید.

اسفند: اگر از رقابت‌های بی رحمانه خسته شده‌اید، الان می‌توانید خودتان را برای یک مرخصی از محل کارتان آماده کنید. این مرخصی می‌تواند به اندازه یک روز کوتاه باشد، ولی می‌تواند احساسات عمیق شما را نسبت به آنچه که از زندگی می‌خواهید بیدار کند. اگر نتوانستید هر تغییر مهمی ‌که دلتان خواست ایجاد کنید ناراحت و مایوس نشوید. هم اکنون نزدیک‌تر کردن رویاهایتان به واقعیت شاید بهترین استراژی‌ای باشد که می‌توانید داشته باشید.

The post فال روزانه : فال امروز 30 آذر appeared first on آلامتو.

]]>

چگونه بیشتر و بهتر بارفیکس برویم؟

pullup

pullup

چه به دنبال شروع بارفیکس رفتن باشید و چه قصد افزایش رکورد و توان شخصی تان در بارفیکس را داشته باشید این مقاله یک راهنمای خوب برای شماست.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ در این بخش،ما سوالات سلامت و تناسب اندام شما را از باهوش ترین کارشناسان جهانی می پرسیم. «چگونه می توانم بارفیکس انجام دهم؟هرگز قادر نبوده ام که بیش از یک بارفیکس بروم.»

بارفیکس یکی از بهترین تمرینات برای ساخت عضله در قسمت بالایی کمر و عضلات دو سر بازو است. اما برای بسیاری از افراد انجام این حرکت دشوار می‌باشد. حرکت بارفیکس مقدار زیادی قدرت نسبی در نیم‌تنه بالایی بدن نیاز دارد. به گفته مربی تمرینات قدرتی، جیم اسمیت (C.S.C.S) این یعنی که شما نسبت به وزن بدنتان چقدر قدرت دارید برای ایجاد قدرت پایه برای به حرکت در آوردن بدنتان می‌توانید تمرین‌هایی از قبیل کشش پشت، بارفیکس افقی و پارو زیربغل هالتر خم را انجام دهید. این حرکات به شما کمک می‌کنند عضلات کششی پشتتان را تقویت کنید. در چند هفته‌ی اولیه تمرینات خود ۳ الی ۴ ست، حداقل دو مورد از این حرکات را در دفعات ۸ تا ۱۲ تایی انجام دهید. همان‌طور که قدرتتان افزایش پیدا می‌کند تعداد دفعات را در هر ست به ۶ الی ۱۰ تکرار کاهش داده و وزنه‌های مورد استفاده را افزایش دهید.

چگونه شروع کنید؟

اگر اصلاً نمی‌توانید بارفیکس بزنید با وضعیت‌های «منفی» شروع کنید. به جای بالا کشیدن بدن خود به سمت میله بر آرام آرام پایین آوردن بدن خود از موقعیت بالایی تمرکز کنید. اسمیت می‌گوید «منفی» ها باعث افزایش قدرت می‌شوند چون ماهیچه‌های شما در طول فاز اکسنتریک یا برون‌گرا (در حین پائین آمدن) زمان بیشتری را تحت تنش طی می‌کنند.

نحوه انجام این کار

روی یک جعبه یا نیمکت بایستید، به بالا پریده و بدن خود را در موقعیت بالایی یک حرکت بارفیکس قرار دهید (سینه شما باید میله را لمس کند و آرنج‌ها به عقب به سمت قفسه سینه کشیده شوند.) سپس در طی ۴ تا ۸ ثانیه به آرامی بدن خود را به سمت جعبه پایین بیاورید، به بالا پریده و حرکت را تکرار کنید. ۴ تا ۶ ست ۶ الی ۸ تایی از منفی‌ها را انجام دهید، بین هر ست حدود ۱ تا ۲ دقیقه استراحت کنید.

راهنمایی فرم

تکنیک‌های مناسب می‌توانند به شما در انجام بارفیکس بسیار کمک کنند در اینجا هشت مرحله که توسط اسمیت طراحی شده‌اند برای آموزش فرم مناسب برای این تمرین آورده شده‌اند.

۱. درحالیکه دست‌هایتان به اندازه عرض شانه از هم فاصله دارند میله را بگیرید، فاصله‌ی بیش از حد دست‌ها می‌تواند به مچ دست، آرنج و شانه‌ی شما آسیب بزند.

۲. زمانی که از میله آویزان می‌شوید دست‌هایتان را به طور کامل بکشید، بخش بالایی کمر خود را شل نکنید چون باعث وارد آمدن فشار اضافی بر شانه‌های شما می‌شود. تیغه‌های شانه خود را به سمت عقب و پایین نگه‌ دارید (تصور کنید که شانه‌های خود را دور از گوشتان نگه می‌دارید) و برای محافظت از شانه‌های خود تنش را حفظ کنید.

۳. درحالیکه نگاه خود را مستقیم به جلو نگه می‌دارید خود را به سمت بالا بکشید.

۴. آرنج‌های شما باید مسیری را دنبال کنند که کمی مقابل دو طرف بالا تنه تان است.

۵. چانه شما باید از سطح بالای میله بگذرد تا حرکت پایان پیدا کند و آرنج‌های شما باید به عقب و به سمت قفسه سینه هدایت شوند.

۶. به صورت حساب شده و به آرامی پایین بیایید.

۷. هنگامی ‌که دست‌های شما به طور کامل کشیده شدند دوباره حرکت را تکرار کنید.

۸. همیشه به جای کمیت بر کیفیت تمرکز کنید.

افزایش قدرت

هنگامی‌که توانایی تکمیل حرکت را پیدا کردید، از این برنامه ساده طراحی شده توسط اسمیت برای انجام دفعات بیشتر با زمان استراحت کمتر استفاده کنید.

هفته ۱-۲: ۱۰ ست × ۲ دفعه، ۶۰ ثانیه استراحت بین ست‌ها

هفته ۳: ۸ ست × ۳ دفعه، ۵۰ ثانیه استراحت

هفته ۴: ۷ ست × ۴ دفعه ، ۴۰ ثانیه استراحت

هفته ۵: ۶ ست × ۵ دفعه ، ۳۰ ثانیه استراحت

هفته ۶: ۵ ست × ۶ دفعه ، ۲۰ ثانیه استراحت

The post چگونه بیشتر و بهتر بارفیکس برویم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

درمان تاندونیت عضلات بازو و شانه

biceps-tendinitis

biceps-tendinitis

اگر ورزش را به صورت حرفه ای دنبال میکنید و گاهی اوقات در شانه های خود احاس درد دارید ممکن است دچار تاندونیت بازو شده باشید در این مقاله با ما همراه شوید تا روشهای پیشگیری و درمان تاندونیت بازو را فرا بگیرید.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ تاندونیت بازو یک دلیل شایع درد شانه است، به خصوص در افرادی که حرکات تکراری بالای سر مثل پرتاب یا جابجایی وزنه را انجام می­‌دهند. در حالی که تشخیص تاندونیت دو سر بازویی بسیار آسان است، وجود آن در بازو آزار دهنده است و اکثر موارد برای درمان نیاز به تغییر و اصلاح حرکات دارند.

تاندونیت بازو چیست؟

عضله دو سر بازو دو سر ثابت دارد، به نام‌­های سر دراز و سر کوتاه. در تاندونیت بازو معمولاً سر دراز آن، که به قسمت بالایی و جلویی شانه می­‌چسبد، دچار آسیب می‌­شود. سر دراز عضله دو سر بازویی به کپسول مفصل شانه می­‌چسبد و به دیگر ساختارهای مهم شانه مثل عضلات چرخش دهنده سر دستی نزدیک است.

وقتی تاندون دو سر بازو هر نوع حرکت غیر عادی یا با فشار شدید را متحمل شود، ممکن است متورم شود. این شامل تنش شدید (کشش)، فشار شدید (فضای تنگ) و پارگی است. اگر این آسیب مکرراً اتفاق افتد، توانایی بدن برای درمان خودش در مقایسه با این فشارها به کندی انجام خواهد شد و همین کندی روند بهبود موجب درد و آسیب از طریق التهاب و تورم می­‌شود.
معمولاً وقتی یک تاندون ملتهب می‌­شود، اولین آسیبی که در کانون توجه قرار می­‌گیرد تاندونیت است. اگر علائم بیشتر از دو هفته وجود داشت تغییراتی در تاندون اعمال می‌­شود که معمولاً tendinosus و tendinopathy نامیده می‌­شوند.

عوامل خطرزا برای تاندونیت دوسربازو:

۱. حرکات تکراری بالای سر

۲. وضعیت ضعیف و ناصحیح حرکات

۳. ضعف عضلات چرخش دهنده سر دستی

۴. تغییرات وابسته به افزایش سن و پیری

۵. افزایش ناگهانی در برنامه تمرینی بالاتنه

چطور باید بدانید تاندونیت بازو دارید؟

افرادی که به تاندونیت دو سر بازویی مبتلا شوند یک درد عمیق در جلو شانه خود دارند. گاهی اوقات درد به سمت پایین بازو منتشر می­‌شود. علائم معمولاً با حرکات بالای سر، بلند کردن وزنه، کشش یا حرکت پرتابی دست به سمت جلو بروز می­‌کند. بی ثباتی شانه ممکن است به صورت صدای قابل حس یا قابل شنیدن در حرکات ممختلف دیده شود.

علائم شایع تاندونیت دو سر بازو:

۱. درد تیز، راکد و گاهی اوقات شدید در جلو شانه مخصوصاً در حرکات بالای سر

۲. حساسیت در لمس جلو شانه

۳. ضعف در اطراف مفصل، مخصوصاً در حمل کردن اجسام یا بلند کردن وزنه

۴. احساس گرفتگی یا صدا در حرکات شانه

۵. درد هنگام حرکات پرتابی

۶. مشکل در انجام امورات روزانه

فیزیوتراپی برای تاندونیت بازو

اگر علائم بیشتر از دو هفته علیرغم استراحت و اصلاح حرکات باقی ماند حتماً باید با متخصص مشورت کنید. در جلسات درمانی دقیقاً محل و چگونگی درد و حرکاتی که باعث بروز یا تشدید درد می‌شوند را برای دکتر بازگو کنید. یک تست جسمانی کامل باید شامل وضعیت کلی بدن، بالاتنه، گردن و مفصل شانه باشد. مراجعه به یک فیزیوتراپ یا درمانگر ماهر روند بهبودی را تسریع می‌بخشد. فیزیوتراپی برای شل شدن عضلات سفت شده، متحرک کردن مفاصل سفت شده و بهبود جریان خون به نقاط آسیب دیده مفید است.

اولین قدم که هر درمانگری باید توجه کند کاهش و رفع هر گونه التهاب است. استراحت و درمان‌های ضد التهاب برای کاهش تورم و التهاب و شروع فرایند درمان مفید هستند. زمانی که درد شروع به فروکش کرد باید درمان جهت توسعه دامنه حرکات بدون درد را شروع کنید. روند درمان تنها شامل مفصل شانه نمی‌شود بلکه گردن، تنه و کتف را نیز شامل می‌شود.اگر در این قسمت‌های بدن انعطاف پذیری به اندازه کافی وجود داشته باشد، کار با مفصل شانه زیاد سخت نخواهد بود.

دو دامنه حرکتی مهم شانه شامل خم شدن و چرخش داخلی است. شما باید قادر باشید دست را به بالای سر برسانید که خم شدن کامل می‌باشد و چرخش داخلی کامل بدون درد را انجام دهید. داشتن عضلات سفت در پشت شانه باعث افزایش فشار بر قسمت جلویی شانه می‌شود، دقیقاً جایی که تاندون دو سر بازو چسبیده است.

اهداف اصلی در افزایش دامنه حرکتی شامل منعطف کردن قسمت بالایی تنه، اجازه تحرک آزادانه به کتف و اطمینان از چرخش داخلی لازم است. بعد از کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی، تمرکز باید بر انجام حرکات تقویتی عضلات شانه در دامنه حرکتی بدون درد باشد. به علاوه عضلات پشت که حمایت کننده عضلات شانه هستند نیز باید تقویت شوند. عضلات چرخش دهنده سر دستی به ثبات ومحافظت مفصل شانه کمک می‌کنند، بنابراین هرگونه برنامه درمانی باید با این عضلات شروع شود.

همچنین تمرکز بر استواری کتف که پایه حرکات بازو است، مهم می‌باشد. کمربند شانه باید به اندازه کافی قوی و محکم باشد تا بتواند فشارهای بین بازو و بدن را منتقل کند و همچنین باید به اندازه کافی تحرک داشته باشد تا برای ایجاد دامنه حرکتی کامل با بازو حرکت کند. اهداف تمرینات تقویتی بر تقویت عضلات چرخش دهنده سر دستی و تقویت عضلات میانی و پایینی پشت بخصوص عضله ذوذنقه است.

 بعد از فروکش کردن درد، کاهش قابل توجه التهاب، کسب دامنه حرکتی کامل و شروع تمرینات تقویتی، آمادگی لازم برای تمرینات عملی به دست می‌آید. تمرینات عملی آخرین ومهم‌ترین بخش برنامه بازتوانی است زیرا تمرین برای کسب وبازگرداندن قدرت و عملکرد کامل انجام می‌شود.

در این مرحله شما با کل بدن خود در یک مدل هماهنگ حرکت می‌کنید. اگر حرکت شما ناقص و اشتباه باشد باعث تشدید فشار بر بافت‌های بدن شده که در طول زمان منجر به آسیب می‌شود. بنابراین اگر تشخیص شما تاندونیت دوسر بازویی است، یک فیزیوتراپ خوب باید بداند که بدن را باید درمان کند.

هدف شما بعد از فیزیوتراپی هر چه باشد، برگشت به زمین بازی یا انجام امورات روزانه، درمانگر باید به شما آموزش دهد چگونه به طور مؤثرتری حرکت کنید و کامل شما را برای برگشت به زندگی نرمال آماده کند. اهداف تمرینات عملی اطمینان از تحرک کامل شانه، تنه و کتف، انجام حرکات صحیح، شروع حرکات هماهنگ و آرام قبل از رسیدن به حرکات سریع و کاربا یک فیزیوتراپیست، درمانگر طبی یا مربی برای اطمینان از تحرک کامل و مؤثر بدن است.

در کل سه الی چهار هفته استراحت برایدرمان تاندونیت عضلات بازو و شانه - تاندونیت بازو چیست؟ زمان لازم است. بعد از کاهش درد حدود ۶ هفته درمان زیر نظر فیزیوتراپ و پزشک متخصص لازم است. بعد از این دوره فعالیت ورزشی باید آرام و با شدت کم شروع شود.

تمریناتی برای جلوگیری از وقوع تاندونیت دوسربازویی

تمرینات انعطاف‌پذیری

برای جلوگیری از تاندونیت بازو، حفظ انعطاف پذیری کامل در تنه و کتف از اهمیت زیادی برخوردار است. انعطاف پذیری یک مؤلفه مهم در هر برنامه تمرینی چند جانبه است. اگر بر روی جابجایی وزنه‌های سنگین تمرکز کنید، برای کاهش خطر آسیب باید تمرینان انعطاف پذیری را انجام دهید.

۱. کشش سینه

بین چهارچوب یک در بایستید و دست ها را در کنار بدن بر روی چهار چوب بگذارید. سینه را به سمت جلو فشار دهید و کتف را از پشت به هم نزدیک کنید. کشش باید در عضلات سینه احساس شود. این تمرین را ۳ ست ۳۰ ثانیه­‌ای انجام دهید.

۲. کشش و ماساژ عضله متوازی الاضلاع

عضله متوازی الاضلاع از حرکت کامل کتف زمانی که دست در بالای سر است، جلوگیری می­‌کند. این کشش و ماساژ را برای شل شدن این عضله انجام دهید. وضعیت را ۳۰ ثانیه حفظ کنید. سه بار این ماساژ را انجام دهید.

۳. کشش خوابیده

این کشش چرخش داخلی استخوان بازو را بهبود می­‌بخشد و از سر خوردن بازو به جلو و کشیدگی تاندون دو سر بازو جلوگیری می‌­کند. روی زمین به یک سمت دراز بکشید. دست پایینی خمیده در جلو بدن باشد. با دست دیگر بر مچ یا ساعد دست پایینی فشار وارد کنید و آن را به سمت پایین ببرید تا کشش در قسمت پشت شانه احساس شود. این تمرین کششی را ۳ ست ۳۰ ثانیه­ای انجام دهید.

تمرینات تقویتی و استواری

ساخت قدرت، استواری و تمرینات عملکردی در بافت عضلانی اطراف مفصل شانه حیاتی است.

۴. چرخش بیرونی ۹۰ درجه

بایستید. دست راست را از کنار بدن بلند کنید تا بازو با شانه در یک راستا قرار بگیرد. در این وضعیت آرنج را خم کنید تا زاویه ساعد و بازو ۹۰ درجه شود. از قبل یک کش مقاومتی را به دیوار ببندید. سر متحرک کش را با دست راست بگیرد. برای انجام حرکت بدون حرکت دادن بازو و آرنج، ساعد را از وضعیت خود به سمت سقف حرکت دهید تا عمود بر زمین شود. ساعد را به وضعیت اول برگردانید. ۱۰ تکرار برای دست راست و ۱۰ تکرار با دست چپ انجام دهید. این حرکت قدرت و استقامت عضلات چرخش دهنده سر دستی را توسعه می­دهد.

۵. قایقی معکوس

این تمرین برای ثبات کتف و برای حرکات پرتابی مناسب است. این تمرین را می‌­توانید با کش یا باند trx انجام دهید. دو سر متحرک باند را در دست بگیرد. پاها را به دیوار نزدیک کنید. با باز کردن دست­ها بدن به صورت شیب دار باید قرار بگیرید. برای انجام حرکت کافی است دست­ها را از آرنج خم کرده و بدن را تا حد امکان بالا بکشید. در اوج حرکت کتف­ها از پشت به هم نزدیک می­شوند.

۶. چهار دست و پا راه رفتن

این تمرین برای ساخت قدرت شانه و استواری ستون فقرات مناسب است. روی چهار دست و پا روی میز قرار بگیرید. به آرامی مثل یک خرس روی زمین راه بروید. به سمت جلو، عقب و طرفین حرکت کنید. این تمرین شاید آسان به نظر برسد اما بدن را کامل به چالش می­کشد. افزایش ضربان قلب، تقویت پاها، دست­ها و بالاتنه  از اهداف این تمرین است. توجه کنید در این حرکت زانو نباید با زمین در ارتباط باشد.

۷. شنا سوئدی T

شنا سوئدی T موجب تقویت مفصل شانه از چند جهت می­‌شود. این حرکت استواری کتف­ها را به چالش می­کشد. وضعیت شنای سوئدی را به خود بگیرید. یک شنای سوئدی کامل را انجام دهید سپس به سمت راست بدن را بچرخانید و دست راست را به سمت بالا ببرید. بعد از مکث کوتاهی دست راست را پایین بیاورید. یک حرکت دیگر شنای سوئدی انجام دهید و این بار سمت چپ چرخیده و دست چپ را بالا ببرید.

The post درمان تاندونیت عضلات بازو و شانه appeared first on آلامتو.

]]>

بهترین و بدترین سن ازدواج برای دختر و پسر

marriage

marriage

اگر به دنبال یک ازدواج موفق هستید پس باید درمورد سن مناسب ازدواج به خوبی اطلاعات داشته باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ آیا به سن ازدواجتان فکر می‌کنید؟ چگونه می‌توانید بفهمید آیا زندگی مشترک‌تان دوام خواهدداشت یا نه؟ شما می‌توانید فهرستی طولانی از قابلیت‌ها را ارزیابی کنید- یا فقط سن‌تان را در نظر بگیرید. سن شما هنگام ازدواج می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی میزان خطر طلاق را آشکار کند، البته نه به روشی که کارشناسان قبلا فکر می‌کردند.

از دیرباز این تصور وجود دارد که کسانی که دیرتر ازدواج می‌کنند زندگی باثبات‌تری دارند. براساس این نوع تفکر، نوجوانی پرخطرترین سن ازدواج است، و بیش‌تر از همیشه نشان از طلاق در آینده دارد. منطقی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اگر جوان باشید، احتمالا از نظر مالی دچار کمبود، و از آینده‌ی حرفه‌ای‌تان نامطمئن هستید، احتمالا از سوی خانواده، دوستان، کار و مدرسه تحت فشارهای مربوط به سن و سال هستید. تازه، حتی مغزتان هنوز کاملا رشد نکرده‌است. از همه‌ی این‌ها گذشته، بسیاری از نوجوان‌ها برای پشت سر گذاشتن چالش‌های رابطه، بی‌تجربه هستند. وقتی خیلی جوان هستید، ازدواج خیلی دشوار است.

همچنین بخوانید: بهترین سن ازدواج برای مردان؟

روندهای آماری حاکی از آن است که بهتر است چند سال صبر کنید: احتمال طلاق برای کسانی که هنگام ازدواج ۲۵ ساله هستند، در مقایسه با کسانی که در ۲۰ سالگی ازدواج می‌کنند، ۵۰ درصد کم‌تر است. تاکنون این کاهش چشمگیر به عنوان آغاز یک روند نزولی مشاهده است که در دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ سالگی و بعد از آن، هم‌چنان ادامه می‌یابد، هرچند با سرعتی به نسبت پایین‌تر.

هم‌چنین این ایده که ازدواج در سن بالاتر کم‌تر نشان از طلاق در آینده دارد، نیز منطقی به نظر می‌رسد: این احتمال وجود دارد که زوج‌ها از نظر مالی باثبات‌تر هستند، از خودشان و اهداف‌شان درک روشن‌تری دارند، و برای قرارهای آشنایی وقت کافی گذاشته‌اند تا بفهمند واقعا چه می‌خواهند.

اکنون چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

یک پژوهشگر اجتماعی به نام نیکلاس ولفینگر یک واقعیت تکان‌دهنده‌ی جدید را کشف کرده‌است: تحلیل اخیر او از داده‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ مربوط به نظرسنجی ملی رشد خانواده آشکار می‌کند ازدواج بعد از اواسط دهه‌ی ۳۰ سالگی در واقع پرخطرتر از ازدواج در اواخر دهه‌ی ۲۰ سالگی است- و ظاهرا بهترین سن ازدواج بین ۲۸ و ۳۲ سالگی است. قبل از آن محدوده‌ی سنی، نرخ طلاق هم‌چنان در حال کاهش است؛ بعد از این برهه دوباره بالا می‌رود.

مجله‌ی اسلیت این یافته‌های جدید را “نظریه‌ی گلدیلاک ازدواج” می‌نامد. آیا می‌خواهید خیلی زود ازدواج کنید؟ نرخ طلاق بالاتر است. آیا می‌خواهید خیلی دیر ازدواج کنید؟ در اوضاعی مشابه هستید (شاید وخامتش کمی کم‌تر باشد.)

همچنین بخوانید: تاثیر سن در ازدواج

چرا این‌گونه است؟ ولفینگر نمی‌تواند با اطمینان بگوید. اما تا آن‌جا که این الگو نشان می‌دهد، او تایید می‌کند “وجود این الگو انکار ناپذیر است.” وقتی این یافته‌ها را با استفاده از داده‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۴ نظرسنجی ملی رشد خانواده تکرار کرد، همان روند پدیدار شد. بعد از ۵ سال زندگی مشترک، خطر طلاق در زوج‌هایی که در نوجوانی ازدواج کرده‌اند ۳۸ درصد است؛ میزان خطر برای کسانی که در اوایل دهه‌ی ۲۰ سالگی ازدواج کرده‌اند نیز بالا است (۲۷ درصد)، اما بعد از آن این خطر کاهشی چشمگیر دارد، و در میان زوج‌هایی که بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی ازدواج کرده‌اند ۱۴ درصد، و کسانی که بین ۳۰ تا ۳۴ سالگی ازدواج کرده‌اند، ۱۰ درصد است.

هرچند، بار دیگر یادآوری می‌کنم، زوج‌هایی که در اواسطه دهه‌ی ۳۰ سالگی ازدواج کرده‌اند شاهد بالا رفتن خطر طلاق بوده‌اند: خطر طلاق در طول ۵ سال اول زندگی مشترک برای زوج‌هایی که در ۳۵ سالگی به بالا برای نخستین بار ازدواج کرده‌اند، ۱۷ درصد است.

ولفینگر انواع متغیرهای مربوط به گروه‌های سنی را کنترل کرد و باز هم شواهدی پیدا کرد که در دنیای امروز، ازدواج قبل از اواسط دهه‌ی ۲۰ سالگی یا بعد از اواسط دهه‌ی ۳۰ سالگی با نرخ طلاق بالاتری همراه است. او گمان می‌کند بخشی از این واقعیت جدید به واسطه‌ی این موضوع که زوج‌ها خودشان انتخاب می‌کنند، قابل توضیح است: آدم‌هایی که تا اواسط دهه‌ی ۳۰ سالگی‌شان برای ازدواج صبر می‌کنند، عموما امروز به دلیل عدم ثبات مالی ازدواج نمی‌کنند- که معمولا تا اوایل دهه‌ی ۳۰ سالگی این ثبات به‌دست می‌آید- و ممکن است درحال‌حاضر واقعا کم‌تر مستعد ازدواج موفق باشند.

شاید گزینه‌هایی مانند هم‌خانه بودن بدون ازدواج، باعث کم شدن تعداد آدم‌های ۳۰ ساله به بالا شده‌است که واجد شرایط ازدواج هستند، کسانی که در رابطه‌های مبتنی بر تعهد موفق خواهندبود. گمان ولفینگر بدون استثنا نیست، اما ممکن است بازتاب‌دهنده‌ی روندی در میان گروهی از افراد باشد که نخستین ازدواج‌شان بعد از ۳۵ سالگی اتفاق می‌افتد.

The post بهترین و بدترین سن ازدواج برای دختر و پسر appeared first on آلامتو.

]]>

مدیریت مکالمات دشوار و منفی

manage negative conversations

manage negative conversations

اگر میخواهید از یک مکالمه دشوار بدون افسوس خارج شوید و حس رضایت داشته باشید باید نحوه مدیریت کردن اینگونه مکالمات را یاد بگیرید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ هر کس لااقل ۷۵درصد در مورد نحوه رفتار دیگران با خودش مسئول است. رفتارهای کلامی و غیرکلامی ما گزینه‌های بقیه برای واکنش را محدود کرده یا گسترش می‌دهند؛ برای مثال، اگر کسی در حالی که دارد از کنارتان رد می‌شود بپرسد «چطوری؟»، می‌دانید که نباید برگردید و کنار او راه بیفتید تا پاسخ مفصلی به او بدهید. با ادامه دادن به راهش، طرف مقابل به شما این پیام را می‌رساند که انتظار یک سر تکان دادن یا پاسخی کوتاه و خلاصه از شما دارد؛ اما اگر او در مقابل شما می‌ایستاد و چشم‌در‌چشم این سوال را از شما می‌پرسید، گزینه‌هایتان متفاوت می‌شد. رفتار او عکس‌العملی بیش از یک پاسخ واکنشی می‌طلبد.

ما همه محصول عادت‌هایمان هستیم و الگوهای ارتباطی به ما کمک می‌کنند تا مجبور نباشیم راجع به تک‌تک کلماتی که به زبان می‌آوریم فکر کنیم؛ اما وقتی صرفا به این دلیل که نتوانسته‌ایم گزینه‌های بهتری برای پاسخ دست‌و‌پا کنیم به سمت این الگوها می‌لغزیم، پیش‌بینی‌پذیر می‌شویم؛ مثلاً اگر به پرهیز از تقابل شناخته می‌شوید، سایرین می‌توانند شرایطی ایجاد کنند که باعث شود پا پس بکشید یا عذرخواهی کنید یا مکالمه را رها کنید. دارید مسئولیت ۷۵درصدی‌تان را واگذار می‌کنید و این خوب نیست.

اما اگر مجموعه‌ای از پاسخ‌ها دم دست داشته باشیم، می‌توانیم از الگوهای پیش‌بینی‌پذیر اجتناب کنیم؛ برای مثال، می‌توانیم یاد بگیریم که با بعضی سوالات بی‌ادبانه به عنوان پرسش‌هایی بی‌طرف برخورد کنیم یا عنصری از منطق در اظهارنظری ظاهراً مسخره بیابیم یا به یک توهین طوری پاسخ دهیم که انگار اتفاقی و غیرعمدی بوده‌است. به این ترتیب، به جای اینکه قربانی الگوهای عادتی شویم، بر آنچه اتفاق می‌افتد حاکم می‌شویم.

چنین مهارتی مخصوصا در فضاهای سیاسی که در آن‌ها آنچه گفته می‌شود، اغلب با آنچه منظور است تفاوت دارد، اهمیت پیدا می‌کند. دوام آوردن و پیشرفت در میان سیاست‌بازی‌های محیط‌های کاری نیازمند درجه‌ای از تسلط بر برخوردهای روزمره است. مهم است که روش‌های مؤثر واکنش به موقعیت‌های سخت را بدانیم.

مکالمات دشوار

اگر کسی به شما چیزی بگوید و بعد بشنوید که به دیگران حرف متفاوتی زده چه باید کرد؟ در محیط‌های سیاسی سازمانی این اتفاق نادری نیست. آیا باید بگذرید؟ کینه به دل بگیرید؟ دیگر به آن فرد اعتماد نکنید؟ مستقیم موضوع را مطرح کنید؟ با یک مجموعه واکنش آماده، گزینه‌هایی پیش رویتان خواهید داشت؛ حتی می‌توانید با واکنشی مؤثر، با فاصله کمی بعد از مرتبه اولِ این برخورد، از وقوع چنین وضعیتی در آینده جلوگیری کنید، چه در کار افزایش مجموعه واکنش‌هایتان تازه‌کارید چه باتجربه، داشتن واکنش‌های آمادهٔ متفاوت در دسترس مفید خواهد بود. لیستی که در ادامه می‌آید تاکتیک‌های دسته‌بندی شده‌ای است که بهتان کمک می‌کند این کار را انجام دهید. وقتی به یک وضعیت منفی بالقوه واکنش نشان می‌دهید، به کار بردن این تاکتیک‌ها ممکن است از صدمه به یک رابطه مهم یا رفع یک تهدید به اعتبارتان جلوگیری کند:

  1. از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنید. کلمات یا اقدامات طرف دیگر را طوری تفسیر کنید که فضا را برای تعاملات آینده فراهم کند. اگر کسی گفت: «نمی‌خواهم دعوا کنم.» یک تغییر دیدگاه مناسب می‌تواند این باشد که «قطعاً دعوا نمی‌کنیم، داریم مباحثه می‌کنیم و تا آنجایی که می‌دانم شما خوب بحث می‌کنید.»
  2. حرف‌ها را به شکل متفاوتی که کمتر منفی باشد بگویید. اگر کسی شما را متهم کرد که در جلسه‌ای بیش از حد محکم بوده‌اید، می‌توانید در پاسخ بگویید، «درباره این موضوع احساسی قوی دارم». اگر لج‌باز خوانده می‌شوید، می‌توانید بگویید، «وقتی پای موضوع مهمی که به موفقیت کار مربوط است در میان باشد، خیلی مصصم هستم». به جای اینکه بگذارید عبارات برخورنده یا نادرست بگذرند، جایگزین برایشان پیشنهاد کنید.
  3. موفقیت‌های گذشته را برای بازتعریف شکست فعلی به کار ببرید. اگر افراد درگیر در یک مکالمه سابقه‌ای از تعاملات مثبت دارند، یادآوری موفقیت گذشته و توانایی رسیدن به نقطه مشترک می‌تواند مفید باشد: «ما سابقه خوبی در کار با هم داریم، دلیلی ندارد حالا این سابقه را خراب کنیم.»
  4. ابهام و جهت‌دهی عبارات منفی را تغییر دهید. هر کس ممکن است تصادفاً حرف برخورنده‌ای بزند یا جرقه مخالفت را بزند. در چنین مواقعی، یک استراتژی مفید این است که: به آنها فرصت بدهید که کار درست را انجام بدهند. «البته راه بهتری هم برای گفتن این موضوع وجود دارد» یا «منظور شما همان چیزی بود که من فکر می‌کنم؟»، مثال‌های از تشویق افراد به بازنگری و تغییر حرفشان هستند.
  5. سؤال کنید. وقتی درباره منظور کسی تردید دارید، یک رویکرد معقول این است که قبل از واکنش منفی برداشتتان را بررسی کنید: «ممکن است منظورت را واضح‌تر بگویی؟»
  6. موقعیتِ قدرت طرف مقابل را تنظیم کنید. وقتی به کسی اجازه می‌دهید احساسی ناگوار در شما ایجاد کند یا کارتان را زیر سوال ببرد، دارید بی‌دلیل برای خودتان در مقابل او موضع ضعف و تسلیم می‌گیرید. این ناهماهنگیِ موضعِ قدرت اغلب قابل تغییر است. یک روش برای این کار کاهش تأثیر این برخوردها روی شما، با تغییر نگرش‌تان است. می‌توانید احساس ناراحتی را نپذیرید یا اینکه بگویید، «خوشبختانه به این راحتی‌ها به من برنمی‌خورد. مخصوصاً با موقعیت‌های نادر مثل این».
  7. اولویت مسائل را تغییر دهید. با تمرکز روی روند کار، مکالمه را از ترجیحات شخصی دور کنید. مثلا یک پاسخ می‌تواند این باشد که، «به نظر می‌رسد روی «چه» توافق داریم؛ اما در مورد «چطور» به مشکل خورده‌ایم». با این روش مشکل را نصف می‌کنید. حالا تمرکز تنها روی یک جنبه از مسئله‌ای است که در غیر این صورت ممکن بود به شکل یک بن‌بست حل‌نشدنی به نظر بیاید.

تفاوت بین کسانی که ارتباط مؤثر برقرار می‌کنند، با کسانی که در مکالمه و حتی زندگی به هر طرف رانده می‌شوند ممکن است همین تطبیق‌پذیری باشد. دفعه بعد که به نظرتان با راه بسته‌ای مواجه شدید، چه به علت برخورد و چه به علت نبود فهم متقابل، تاکتیک‌های بالا را در نظر بگیرید. آزمایش تنها راه برای رسیدن به حداقل ۷۵درصدی مسئولیت برخوردها با ماست؛ در غیر این صورت، بیشتر روزهای ما در گرفتاری عادات پیش‌بینی‌پذیرمان می‌گذرد و به جایی هم نمی‌رسیم و در این مسیر هیچ سود و لذتی هم نیست.

The post مدیریت مکالمات دشوار و منفی appeared first on آلامتو.

]]>

چگونه دویدن را دوست داشته باشیم؟

running

running

افزایش انگیزه برای ورزش کار راحتی نیست مخصوصاً اگر سبک زندگی شما اینگونه تحرکات را برایتان عذاب آور میکند! اما چگونه دویدن را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کنیم؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ پیاده روی و دویدن، احتمالاً ساده ترین راهها برای شروع ورزش هستند. شما می توانید آنها را تقریبا در هر جایی و در هر زمانی انجام دهید و تمام چیزی که به آن نیاز دارید، فقط یک جفت کفش خوب دویدن است. بعلاوه، هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد شما از زمانی که یک کودک نوپا بودید، می دانستید که چطور بدوید (البته،به احتمال زیاد).

اما برخلاف اردوی تعلیمات نظامی یا یک کلاس دوچرخه ثابت با یک مربی مشوق و یک آهنگ با ریتم سریع، قرار دادن یک پا در جلوی پای دیگر طی چند کیلومتر می تواند بعد از چند بار دویدن، خسته کننده شود. راه حل ساده است: تنوع ایجاد کنید! لورا اریکسون، مربی دو و ۳ گانه و وبلاگ نویس در BlondeRunner.com می گوید: من، ۳۰ سال است که میدوم و باید به شما بگویم که اگر همیشه، همان مسیر را با همان سرعت بدوید، می تواند خسته کننده شود.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید کفش مناسب دویدن

برای جالب تر کردن روال دویدنتان که به شما کمک خواهد کرد به آن پایبند بمانید، این پیشنهادات از مربیان دو و دوندگانی شبیه خودتان که هر روز می دوند را امتحان کنید. یک مزیت دیگر: بسیاری از این موارد به شما کمک خواهند کرد که سریع تر بدوید.

۱. برعکس بدوید

نه به معنای واقعی کلمه (چون این کار فقط باعث آسیب دیدگی شما می شود). اریکسون پیشنهاد می کند که مسیر معمولتان را در جهت عکس بدوید. این مانند یک مسیر کاملا جدید است. شما متوجه علائم، کسب و کارها و شگفتی های طبیعی جدیدی خواهید شد که هرگز قبلا ندیده بودید فقط به این خاطر که از یک زاویه متفاوت به آنها نگاه می کنید.

۲. سرعت را تغییر دهید

جان هانرکمپ، سرمربی New York Road Runners می گوید که فارتلک انجام دهید.فارتلک، به سوئدی به معنای بازی سرعت است و به این معناست که سرعت تان را در سراسر مسیر دویدنتان تغییر دهید.یک دوی فارتلک نباید چیز فانتزی یا پیچیده ای باشد. فقط کافی است یک تیر چراغ برق، درخت یا نشانه دیگری را انتخاب کنید و به سمت آن بدوید. با حداکثر سرعت ندوید اما یک سرعت مناسب را حفظ کنید که سریعتر از دوی آهسته معمول شما باشد. با آهسته دویدن یا راه رفتن در سرعت معمولتان، دوباره نیرو بگیرید. هنگامیکه احساس کردید دوباره آماده هستید، یک نقطه جدید انتخاب کنید و شروع به دویدن نمایید.

۳. فقط ندوید

کیسی شورتسلیو، دونده ساکن بوستون می گوید: یک زمین بازی کوچک، آنطرف رودخانه در حدود یک مایل دورتر از آپارتمان من وجود دارد. من تا آنجا می دوم، توقف می کنم، هندزفری ام را بیرون می آروم و موسیقی را روی بلندگو می گذارم و مقداری تمرین بدنسازی در آنجا انجام می دهم. سپس با دویدن به خانه بر می گردم. این روش می تواند در مواردی که بسوی یک پارک یا در یک مسیر مخصوص می دوید(یک دور را بدوید، ۱۰ بورپی انجام دهید، یک دور دیگر بدوید، ۱۰ شنای سوئدی انجام دهید و غیره) یا محل توقفی دارید که به شما فضای کافی برای انجام چند حرکت قدرتی را می دهد، نیز موثر باشد.

۴. به سمت یک مقصد جدید بدوید

کیت فاکس، یک دونده در پنسیلوانیا می گوید: خواه این مقصد جدید، یک فروشگاه اسموتی برای خوردن یک پروتئین شیک پس از تمرین باشد یا یک کتابفروشی که قصد دارید از آنجا کتابی به امانت بگیرید یا یک کافه برای ملاقات با یک دوست برای صبحانه دوم، دویدن به سمت یک مکان سرگرم کننده، انگیزه بخش تر است. او توصیه می کند که براساس مسافت مورد نظرتان، به دنبال یک مقصد در google بگردید. اگر می توانید ۲٫۵ مایل را در ۳۰ دقیقه بدوید، محلی با همان فاصله را پیدا کنید و سپس یک مسیر دویدن مطمئن را برنامه ریزی کنید.

۵. کاوش کنید

با این ایده از اریکسون،بدون مقصد بدوید: اول تصمیم بگیرید که برای چه مدت می خواهید بدوید. سپس برای نیمه اول دویدنتان، هر جاده ای که بنظرتان جالب می آید را در پیش بگیرید و به جایی که در آن گردش می کنید، توجه کنید. در وسط زمان دویدنتان، دور بزنید و همان مسیر را به سمت خانه بدوید. یک روش دیگر آن است که گوشی هوشمندتان را همراه داشته باشید و از GPS برای پیدا کردن سریع ترین راه به خانه استفاده کنید. شما محله ها و مکانهای جدیدی را کشف خواهید کرد که هرگز نمی دانستید وجود دارند.

۶. اجازه ندهید چراغهای قرمز، شما را متوقف کنند

فاکس می گوید شما همچنین می توانید از این ترفند اریکسون (با یک تغییر) در شهر استفاده کنید. اول تصمیم بگیرید که چه مدتی می خواهید بدوید، سپس توقف نکنید. هر زمانی که به یک چراغ قرمز رسیدید، بپیچید تا بتوانید به دویدن ادامه دهید. بعد از اینکه وقت تان تمام شد، با وسایل حمل و نقل عمومی به خانه برگردید. فاکس می گوید: جالب است که ببینید دویدنتان به کجا ختم می شود.

۷. دویدن را به یک جلسه تبدیل کنید

بجای نشستن در یک اتاق کنفرانس برای بحث کردن در مورد یک پروژه،این کار را در یک دو یا پیاده روی با همکارتان انجام دهید. هانرکمپ می گوید: این ایده، نه تنها مولد است چون کارهایتان را انجام می دهید، بلکه شما را مسئولیت پذیر نگه خواهد داشت. یا مانند ساری سافر از پنسیلوانیا عمل کنید و با یک دوست بدوید. او می گوید: اگر مدتی است که با هم صحبت نکرده ایم، می توانیم همدیگر را در جریان اتفاقات بگذاریم این کار باعث می شود که زمان، سریعتر بگذرد.

همچنین بخوانید: ترفندهایی برای دویدن آسان

۸. بر حسب سرعت آهنگ بدوید

یک لیست از آهنگهایی با ریتم های مختلف درست کنید: تند، آهسته تر، تند، آهسته تر. هر زمانیکه یک آهنگ تند پخش می شود، با سرعت بدوید و سپس در طول آهنگ آهسته تر، تجدید نیرو کنید. تمرین اینتروال فوری! اریکسون که این روش را jam run می نامد، می گوید که شما می توانید بر این اساس نیز عمل کنید.بنابراین شاید برای دوی بعدی تان، سرعت تان را برای ۲ آهنگ افزایش دهید و در طول ۳ آهنگ بعدی، ریکاوری شوید. یک مزیت دیگر: مطالعات نشان می دهند که دویدن بر اساس آهنگ می تواند عملکرد شما را بهبود ببخشد و به شما کمک کند سریعتر بدوید، بخصوص در ابتدای دویدنتان.

همچنین بخوانید: تاثیر موسیقی بر شدت و مدت ورزش

۹. از یکدیگر به نوبت جلو بزنید

اریکسون می گوید این برای یک گروه ۵ تا ۸ نفره، فوق العاده است. در سرعتی که در مقیاس یک (آسان) تا ده (سخت) در حدود ۵ است، در یک خط یک ردیفی بدوید. به ازای هر ۱۰۰ متر (اگر از یک مسیریاب استفاده می کنید) یا دو تیر چراغ برق، فردی که در عقب قرار دارد، با دوی سریع به سمت جلوی خط می رود. این روند را ادامه دهید تا تمام گروه در آن شرکت کنند. اریکسون توضیح می دهد: در هنگامیکه دوی سرعت انجام می دهید، واقعا چالش برانگیز است و همچنین برای تیم سازی یا ایجاد دوستی، فوق العاده است چون شما باید کنار هم بمانید.

۱۰. کاری کنید که روی تردمیل، زمان سریع‌تر سپری شود

فاکس می گوید: اگر من روی تردمیل بدوم، هندزفری را در گوشم قرار می دهم و به خودم می گویم: تا زمانیکه ۶ آهنگ پخش نشود، به کنسول نگاه نخواهم کرد. هنگامیکه می خواهم به صفحه نمایش نگاه کنم، هرگز مطمئن نیستم که چه مقدار زمان سپری شده است اما معمولا بیشتر از مقداری است که فکر می کنم. هر تعداد آهنگی که می توانید بدون نگاه کردن به صفحه نمایش به آنها گوش دهید را انتخاب کنید، یک حوله روی کنسول بیندازید و سپس در مقابل وسوسه زیر چشمی نگاه کردن به تایمر، مقاومت کنید.

شما چه فکری می کنید؟

شما چگونه دویدنتان را لذت بخش تر می کنید؟ آیا هیچ ایده ای دارید که دوست داشته باشید با خوانندگان به اشتراک بگذارید؟ دوی مورد علاقه شما کدام است و چه چیزی، آن را اینقدر خاص می کند؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

The post چگونه دویدن را دوست داشته باشیم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

خواص و کاربرد روغن بادام شیرین برای پوست

benefits-of-sweet-almond-oil

benefits-of-sweet-almond-oil

استفاده از روغن هایی مانند نارگیل و زیتون در بخش زیبایی و سلامت پوست و مو بسیار رایج است.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است.

دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، و بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.

فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

یک ماده ضدپیری است

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

پوستتان را با رطوبت، اشباع می کند

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را بسرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است انجام دهید.

حلقه های سیاه زیر چشم را پنهان می کند

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

همچنین بخوانید: روش درمان حلقه های سیاه دور چشم؟

آکنه را برطرف می کند

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است. روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقداری کمی از این روغن را روی آن بمالید.

پوست تحریک شده را تسکین می دهد

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

آرایش را پاک می کند

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

پوست لب شما را ترمیم می کند

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

شوره سر را برطرف می کند

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید.

همچنین بخوانید: بهترین روش درمان شوره سر

این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند. جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

موهای شما را درخشان می کند

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید.

سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

The post خواص و کاربرد روغن بادام شیرین برای پوست appeared first on آلامتو.

]]>

جاذبه های دیدنی توکیو

برج توکیو-tokyo-tower

همانطور که می‌دانید توکیو پایتخت شهر ژاپن است و یکی از مقاصد توریستی محبوب در میان افراد محسوب می‌شود. این شهر بیشترین جمعیت را در جهان دارد. شما می‌توانید از معابد موجود در آن بازدید کنید، از غذاهای خوشمزه آن بخورید و در بزرگترین بازارهای آن به خرید بپردازید. با وجود جاذبه‌های گردشگری زیادی که در این شهر وجود دارد، برنامه ریزی کردن به تنهایی کافی نخواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا 8 مورد از جاذبه‌های برتر در این شهر را با هم مرور کنیم.

همچنین بخوانید: بهترین مراکز خرید توکیو
  1. کاخ سلطنتی توکیو:

کاخ سلطنتی توکیو-tokyo_imperial_palace

محل اقامت اولیه امپراطور ژاپن، یک کاخ سلطنتی فوق العاده در شهر توکیو است. این مکان چیزی بیشتر از یک کاخ است. ناحیه موجود یک پارک زیبا و شگفت انگیز است که مساحتی را به خود اختصاص داده است. بیشتر باغ‌هایی که در این ناحیه وجود دارد برای بازدید همگان باز است و به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همین امر به شما اجازه می‌دهد در پارک‌های سبز آن گردش کنید، فضای پر شده از آب را تحسین نمایید و از درختان گیلاس لذت ببرید. در آوریل، زمانی که شکوفه‌های درخت گیلاس خود را پدیدار می‌کنند، بهترین زمان را برای گشت و گذار خواهید داشت. در گذشته، کاخ سلطنتی به عنوان قلعه ادو شناخته شده بود و میزبان جنگجویان سامورایی بوده است.

  1. برج توکیو:

برج توکیو-tokyo-tower

اگر برجی را در وسط توکیو ببینید که از ساختار برج ایفل الهام گرفته است بسیار متعجب و شگفت زده خواهید شد. بله چنین ساختاری در شهر توکیو نیز یافت می‌شود. این برج مشبک به رنگ نارنجی روشن و سفید رنگ آمیزی شده است و دومین ساختار بلندی است که در کل ژاپن یافت می‌شود. همچنین این بنا دیدنی ترین بنایی است که در توکیو وجود دارد. برج توکیو در سال 1958 ساخته شده است و در ابتدا برای ارتباطات و مخابرات مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این وجود، شما می‌توانید از آن بازدید کنید و از نمایی که به شهر دارد لذت ببرید.

  1. محل عابر پیاده شیبویا:

محل عابر پیاده شیبویا

این مکان در توکیو به خاطر وجود فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف مشهور است. یکی از بهترین بخش ‌های شیبویا که باید از آن بازدید کنید، محل عابر پیاده در آن است که در مقابل خروجی هاچیکو به ایستگاه شیبویا قرار دارد. صفحه نمایش‌های نئونی غول پیکر تبلیغات را با رنگ‌های بولد و به همراه نورهای زیبا به نمایش می‌گذارند. همچنین شما می‌توانید این ناحیه را از طریق نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلف تشخیص دهید زیرا بهترین مکان برای نمایش تراکم جمعیت در این شهر بزرگ است.

  1. باغ ملی Shinjuku Gyoen:

باغ ملی Shinjuku Gyoen

زمانی که بیشتر افراد به ژاپن فکر می‌کنند، چیزی که به ذهنشان می‌اید اسمان خراش‌ها، خیابان‌های شلوغ و نواحی خرید بزرگ است. با وجود چنین تصوراتی بهتر است سری به باغ ملی این شهر بزنید. این باغ متعلق به خانواده Naitō در دوره ادو بوده است. امروزه، بازدید از باغ برای عموم ازاد است. سه چشم انداز زیبا در این باغ ملی به چشم می‌خورد: طرح باغ‌های انگلیسی، طرح رسمی فرانسوی و باغ‌های سنتی ژاپنی. شما می‌توانید در این ناحیه پیک نیک برگزار کنید، در مسیرهای پیاده روی قدم بزنید، گلخانه‌های بزرگ را تحسین کنید و بیش از 20000 درخت گیلاس را در سرتاسر این باغ ملی ببینید.

  1. معبد میجی:

معبد میجی

معبد و زیارتگاه میجی یکی از مهم ترین جاذبه‌های توریستی در توکیوست. این مکان به ارواح امپراطور میجی و ملکه آن اختصاص داده شده است. معبد میجی در سال 1920 به احترام امپراطوری ساخته شد که مسئول اصلاحات میجی بوده است. این مکان از مس و سرو ژاپنی ساخته شده است و در حال حاضر تنها بخش کوچکی از مجتمع بزرگ است. شما می‌توانید گالری تصاویر میجی را در آن مشاهده کنید و از موزه گنجینه بازدید نمایید.

  1. پارک Ueno:

پارک Ueno

در منطقه اوئنوی توکیو پارکی به همین نام وجود دارد که در مکان یک معبد ساخته شده است. از قرن نوزدهم به بعد این مکان به عنوان پارک عمومی شناخته شده است و در طول فصل‌ بهار مورد بازدید همگان قرار می‌گیرد. با اینحال پارک اوئنو یکی از جاذبه های باورنکردنی در این منطقه است و موزه‌های متعددی در خود دارد. شما می‌توانید معابد، باغ‌ها و استخرهای متعددی در ان پیدا کنید. بازدید از پارک اوئنو برای همه افراد رایگان است و همین امر باعث شده است بازدید کنندگان از سرتاسر جهان به این ناحیه سفر کنند.

  1. بازار Tsukiji:

بازار Tsukiji

غذاهای دریایی و سوشی جزو مواد اصلی در رژیم غذایی ژاپنی‌هاست و در این بازار آشپزها می‌توانند مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند. این بازار مکانی برای عمده فروشی ماهی و غذاهای دریایی است و بزرگترین بازاری است که به فروش چنین موادی می‌پردازد. بازار داخلی جایی است که در آن مواد دریایی به صورت عمده به فروش می‌رسد اما در بازار خارجی می‌توانید ماهی را به صورت خرده نیز بخرید و برای شام خود آماده کنید. اگر می‌خواهید مواد خوب و با کیفیتی بخرید بهتر است صبح زود به این مکان بروید.

همچنین بخوانید: توکیو بهترین مقصد برای شکموها
  1. معبد سنسوجی:

معبد سنسوجی-sensoji_temple

ژاپن میزبان هزاران معبد مختلف است اما قدیمی ترین معبدی که در این کشور یافت می‌شود معبدی به نام معبد سنسوجی در توکیو است. بر اساس گفته برخی از متخصصان قدمت این معبد به سال 645 بر می‌گردد و همین امر باعث شده است این بنا قدمت 1400 ساله داشته باشد. در طول جنگ جهانی، بیشتر قسمت‌های معبد تخریب شد اما بعد از آن دوباره بازسازی گردید. این امر موجب شده است معبد سنسوجی یادآور مقاومت مردم ژاپن و نمونه ای از آغاز دوباره ان باشد. ورودی این معبد یک دروازه بزرگ است که لامپ‌هایی از آن آویزان شده است. زمانی که از معبد سنسوجی بازدید می‌کنید فراموش نکنید زمانی را در Nakamise-dōri سپری کنید. Nakamise-dōri خیابانی است که به معبد می‌رسد و در آن می‌توانید سوغاتی، تنقلات و حتی اسبابی که به فروش می‌رسد را خریداری کنید.

The post جاذبه های دیدنی توکیو appeared first on آلامتو.

]]>

زیباترین بناهای خشتی جهان

taos-pueblo

taos-pueblo

دیدن یک بنای خشتی مرتبط به دهه های گذشته واقعاً انسان را شگفت زده میکند، اگر شما نیز برای گردشگری به دنبال مقاصد گردشگری منحصر به فردی مانند بناهای خشتی هستید با ما همراه شوید.

به گزارش آلامتو وبه نقل از الی گشت؛ شاید یک بنای خشتی به دلیل ظاهر متزلزل و سستی که دارد، به نظر نیاید که بتواند به عنوان یک اثر باستانی مطرح شود.

البته قطعا استحکامی که یک بنای سنگی، آجری و حتی فلزی دارد در یک بنای خشتی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل است که این آثار اغلب در برابر حوادثی چون زمین لرزه ها مقاوم نیستند. اما این دسته از آثار تاریخی ویژگی های منحصر به فردی دارند و بیننده در بین خشت و گل های زرد رنگ آفتاب خورده به واقع به عمق دوران رفته و گذشته ها را احساس می نماید. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این بناهای خشتی را در سراسر جهان به شما معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

ارگ بم

arg_e_bam ارگ بم

بم یک مرکز تجاری موفق در مسیر جاده ابریشم از دوره ساسانی شناخته می‌شود. این شهر خشت و گلی در جنوب شرقی ایران به طور کامل از خشت، خاک رس و تنه درخت خرما ساخته شده است. دیوارهای ضخیم، کانال ‌های آب زیرزمینی که مصرف آب ۱۲ هزار نفر را پاسخگو بوده و برج ‌های نگهبانی جهت حفاظت از ارگ شهر از مهمترین خصوصیات این شهر باستانی به شمار می آید.

تائوس پوئبلو در نیومکزیکو

تائوس پوئبلو از خانه ‌های باستانی شهر نیومکزیکو است که از حدود هزار سال قبل محل سکونت مردم بومی است. این خانه های خشت و گلی از خشت خشک پوشیده شده و سقف شان از درختان سدر ساخته شده است. ترمیم دیوارهای ضخیم و گچ‌ بری این خانه‌ها از مراسم ‎های سنتی این منطقه است که مردم روستا هر ساله آن را انجام می دهند.

خیوه دیوار

مجموعه‌ای از مساجد و مدارس دینی صحرای کزیلکوم ازبکستان، خیوه دیوار نام دارد که جزو ۱۰ بنای خشت و گلی جهان به شمار می رود. به گفته باستان‌ شناسان، این مجموعه ۲۵۰۰ سال پیش توسط سام پسر حضرت نوح ساخته شده و قلعه نام گرفته است. حصار این قلعه به ارتفاع ۱۰ متر از خاک رس دریاچه خواک ساخته شده است.

چان چان

چان چان واقع در دره موچه کشور پرو، یک مجموعه شگفت‌انگیز از ساختمان ‌های خشتی و گلی است که در گذشته محل اسکان پادشاهان سلسله چیمو بوده است. این مجموعه شامل یازده ارگ است که مردم طبقه پایین، بیرون از دیوارهای آن زندگی می‌کردند.

سیوا واحه

سیوا واحه، بناهایی در مصر هستند از یک نوع گل محلی به نام کارشیف ساخته شده اند. این گل محلی از شن و ماسه جمع‌آوری شده از ساحل دریاچه تشکیل شده و در گذشته برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گرفت. سیوا واحه در مسیر تجارت دوران باستان قرار داشت و به دلیل چشمه های طبیعی و درختان نخل فراوانی که داشت، محل استراحت مسافران صحرا بود. با فروپاشی امپراتوری روم، این منطقه رونق خود را از دست داد.

مسجد جامع بوبودیولاسو

مسجد جامع بوبودیولاسو که در بورکینافاسو (غرب آفریقا) واقع شده است یک قرن قدمت دارد. این مسجد جامع از خاک رس و چوب ساخته شده و در حال حاضر مرمت آن نه به شکل سنتی (گل) بلکه توسط سیمان در حال اجراست.

مسجد جامع جنه

بزرگ ترین ساختمان گلی جهان، مسجد جامع جنه در کشور مالی می باشد. مسجد جنه حدود یک قرن قدمت دارد و در شهرستان جنه در نزدیکی استان تیمبوکتو باستان قرار گرفته است. بازار متنوع و رنگارنگی که در مجاورت این مسجد دایر است رونق این منطقه را دوچندان کرده است.

شیبام

شیبام نام منطقه ای در کشور یمن با ساختمان‌ های بلند قرن ۱۶ است. به منظور حفاظت از حمله دشمنان، ارتفاع این ساختمان های خشت و گلی، ۴۰ متر در نظر گرفته شده است. این ساختمان ‌ها برای محافظت در مقابل باران و فرسایش بارها بازسازی شده اند.

The post زیباترین بناهای خشتی جهان appeared first on آلامتو.

]]>

امن ترین کشورهای جهان برای زندگی

canada

canada

چه یک مسافرت چند هفته ای باشد و چه مهاجرت برای زندگی آرام پیدا کردن کشوری که از نظر امنیت و رفاه در سطح بالایی باشد میتواند چالش های خاص خود را داشته باشد.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ طبیعی است که بخواهید در زمان سفر و تفریح تان در یک شهر یا کشور دیگر از امنیت کافی برخوردار باشید و در طول اقامت تان دوران آرام، آسوده و خاطره انگیزی را سپری نمایید. برخی کشورها ذاتا کشورهای شلوغ و پر سر و صدایی هستند که اگر شما به دنبال آرامش و محیطی آرام هستید نباید به سراغ آنها بروید. در پایین با برخی از آرام ترین ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

ژاپن

ژاپن کشوری جالب با فرهنگ و مردم فوق‌العاده است و یکی از آرام ‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود. مردم ژاپن به خوش اخلاقی و سعی و کوشش شهره خاص و عام هستند. مردم این کشور بیش از مردم سایر نقاط دنیا صادق، مودب و دارای رفتار دوستانه هستند. آنها همچنین بسیار منظم و سازمان یافته هستند و معمولا جامعه شان را مهم تر از خودشان می دانند. این موارد باعث شده است که مردم ژاپن یکی از پیشرفته ‌ترین و توسعه یافته‌ترین جوامع، بهترین فناوری و یکی از قوی ‌ترین اقتصادهای دنیا را داشته باشند. هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن مناظر طبیعی و بناهای تاریخی ژاپن به این کشور سفر می‌کنند.

نروژ

طبق شاخص صلح جهانی، نروژ از آرام ‌ترین کشورهای جهان است و همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی، آمار پایینی در جرم و جنایت دارد. این کشور به واسطه سرمایه‌گذاری منطقی اش در تولید نفت، توانسته است طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست یابد. جای تعجب نیست که نروژ از ثروتمندترین و گران ‌ترین کشورهای دنیا باشد.

کانادا

کانادا با برخورداری از یکی از بالاترین سطوح استاندارد زندگی در جهان، از دیگر کشورهای امن و آرام دنیا به شمار می روند. کانادا به دلیل اقتصاد پویا، فرصت های شغلی زیاد و البته قابلیت‌های فرهنگی، مقصد بسیاری از مهاجران دنیا می باشد. در سال ۱۹۷۱، کانادا بطور رسمی یک کشور چند فرهنگی شد. در این کشور مردم با فرهنگ ‌های مختلف از تساوی حقوق و آزادی برخوردارند. این امر هر نوع تبعیضی را ریشه‌کن کرد و سطح احترام متقابل اجتماعی را بالا برد. به گونه‌ای که وقتی به کانادا سفر می‌کنید، احساس می‌کنید در وطن خود نفس می کشید.

افرادی که تازه وارد کانادا می‌شوند از خدمات رایگان مانند کلاس‌ های یادگیری زبان و کارگاه‌ های آموزشی بهره‌مند می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از مهاجران، کانادا را به عنوان مقصد خود بر می گزینند. کانادا همچنین معمولا از مناقشات نظامی دوری می جوید و هزینه زیادی در امور نظامی صرف نمی‌کند. این کشور مناظر طبیعی زیبایی دارد که سالیانه گردشگران زیادی را روانه کانادا می‌کنند.

بلژیک

بلژیک واقعا کشور کوچکی است اما یکی از بهترین و آرام ‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود. بروکسل پایتخت این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم به مرکز سیاست جهانی دنیا تبدیل شد که درواقع مرکز اتحادیه اروپا نیز می باشد. مردم این کشور از استاندارد بالای زندگی، آموزش با کیفیت و البته سطح بالای خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند. بلژیک با توجه به معماری باشکوه، بناهای تاریخی و هنری یکی از بهترین کشورها برای بازدید علاقه‌مندان به تاریخ است.

The post امن ترین کشورهای جهان برای زندگی appeared first on آلامتو.

]]>

چگونه چربی زیر شکم را از بین ببریم؟

exersize-to-get-rid-of-lower-belly-fat

exersize-to-get-rid-of-lower-belly-fat

از بین بردن چربی های شکم مرحله به مرحله باید باشد تا به نتیجه مطلوب برسید، هیچ داروی جادویی وجود ندارد که یک شبه این چربی ها را ناپدید کند.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ شما احتمالاً بیشتر از همه در هنگامیکه به جلو خم می شوید یا می نشینید، متوجه آن می شوید آن چین چربی در قسمت پایین شکمتان که بنظر می رسد نمی توانید از شرش خلاص شوید.

حقیقت این است که خواه چربی شکم شما در بالای میان تنه تان باشد یا در قسمت پایین آن، فقط یک راه برای خلاص شدن از شر آن وجود دارد با خوردن کمتر و داشتن تحرک بیشتر برای انجام آن بطور موثر، شما به یک برنامه اجرایی هدفمند، نیاز دارید، از جمله تمرین قلبی عروقی شدید و تمرین قدرتی کل بدن.

شدت تمرینتان را افزایش دهید

هنگامیکه صحبت از سوزاندن چربی شکم می شود، تمام تمرینات کاردیو، یکسان نیستند. مطمئناً آهسته دویدن در هر روز، در مسافت ۳ مایل با یک سرعت متوسط و ثابت به شما کمک خواهد کرد کالری بسوزانید اما قطعا بهترین گزینه برای از دست دادن چربی نیست. با توجه به مطالعه ای که در سندرم متابولیک و اختلالات مرتبط در آگوست ۲۰۰۹ منتشر شد، تمرین با شدت بالا در سوزاندن چربی شکم، موثرتر است بخصوص نسبت به تمرین با شدت متوسط.

اگرچه هیچ تغییری در وزن بدن، شاخص توده بدن یا بطور کلی درصد چربی بدن در میان ۱۸ شرکت کننده سالمند مشاهده نشد، اما افرادی که در شدت بالا تمرین کردند، در مقایسه با آنهایی که در یک شدت متوسط تمرین کرده بودند، شاهد یک کاهش قابل توجه در یک نوع چربی شکمی به نام چربی احشایی بودند.

نکته

چربی احشایی و چربی زیر پوستی دو نوع چربی شکمی هستند. هیچ نوع چربی در مقدار بیش از حد، سالم نیست اما چربی احشایی برای سلامت شما بسیار خطرناک است زیرا تحقیقات نشان داده است با افزایش این نوع چربی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ هم افزایش پیدا میکند.

HIIT انجام دهید

در تئوری، آسان بنظر می رسد که فقط شدت تمرین تان را افزایش دهید و شاهد ناپدید شدن چربی باشید. اما برای اکثر افراد، حفظ کردن شدت تمرین شدید برای بیش از چند دقیقه، بسیار دشوار است.

با تمرین اینتروال با شدت بالا (HIIT)، شما از تمام مزایای چربی سوزی شکم مرتبط با تمرین شدید، بهره مند می شوید، بدون آنکه مجبور باشید آن شدت را برای یک مدت زمان غیرممکن، حفظ کنید. تمام آنچه که باید انجام دهید، دوره های متناوب فعالیت شدید مانند دوی سرعت، با دوره های ریکاوری مانند پیاده روی است. در اینجا یک تمرین نمونه که می توانید روی تردمیل انجام دهید را بیان می کنیم:

۱- با آهسته دویدن یا پیاده روی در سرعت متوسط، خودتان را بمدت ۵ دقیقه گرم کنید.
۲- سرعت تردمیل را افزایش دهید تا زمانی که با حداکثر سرعت بدوید، سپس آن سرعت را برای ۹۰ ثانیه حفظ کنید.
۳- سرعت تسمه را برای ۹۰ ثانیه به یک پیاده روی سریع یا دوی آهسته کاهش دهید.
۴- مراحل ۲ و ۳ را چهار تا شش بار تکرار کنید.
۵- با راه رفتن در یک سرعت آرام برای حداقل ۳ دقیقه،خودتان را سرد کنید.

با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۱ در مجله چاقی منتشر شد، یک مزیت دیگر HIIT آن است که برای دریافت نتایج مشابه یا بهتر در کاهش چربی شکم، به زمان کمتری نسبت به کاردیوی معمول حالت پایدار، نیاز دارد.

شما می توانید یک تمرین HIIT را روی تردمیل، در مسیر مخصوص دو، روی یک دوچرخه ثابت، دستگاه پارویی، ماشین الپتیکال یا حتی در یک قایق پارویی روی دریاچه انجام دهید. شما می توانید برای بانشاط و جالب نگه داشتن تمرینات، طول دوهای سرعت را در مقابل زمان ریکاوری تغییر دهید.

مهمترین مسئله این است که در طول دوره های فعالیت شدید، در یک شدت بالا تمرین کنید. در طول دوره های فعالیت، شما باید عرق کنید، تنفس شما باید عمیق و سریع باشد و نباید قادر باشید در هر زمان، بیش از چند کلمه صحبت کنید.

برای لاغر شدن،عضله بسازید

عضله سازی، یک بخش مهم از سوزاندن چربی شکمی است. نگهداری توده عضلانی نسبت به چربی، به انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین اگر عضله بیشتری داشته باشید، بدنتان کالری بیشتری می سوزاند حتی در حالت استراحت.

در حالیکه ورزشهای شکمی باید بخشی از رژیم تمرین قدرتی شما باشند، اما تا آنجا که به سوزاندن چربی شکم مربوط می شود، کاملا بی فایده هستند. یک برنامه تمرین قدرتی کل بدن، شامل تمریناتی برای هدف قرار دادن تمام گروههای عضلانی می باشد: پشت، شانه ها، قفسه سینه، بازوها، عضلات شکم، کمر، باسن و ساق پاها. سعی کنید کل بدنتان را ۲ تا ۳ بار در هفته تمرین دهید.

برای تاباتا برنامه ریزی کنید

شما می توانید با استفاده از تمرین تاباتا، یک تمرین قدرتی موثر کل بدن را در کمترین زمان انجام دهید و از یک دوز اضافی کاردیو نیز بهره مند شوید. این نوع از تمرین، بصورت یکی در میان (متناوب) شامل دوره های ۲۰ ثانیه ای فعالیت و دوره های ۱۰ ثانیه ای ریکاوری می باشد.

از آنجا که شما استراحتهای بسیار کوتاهی در بین ستها انجام می دهید، ضربان قلب شما در سراسر تمرین، بالا باقی می ماند که به سوزاندن کالری اضافی کمک می کند. یک نمونه تمرین تاباتای کل بدن می تواند شامل شش تمرین مختلف باشد، مانند:

  • لانژ
  • اسکات
  • شنای سوئدی
  • پلانک
  • دیپ
  • زیر بغل هالتر خم

برای انجام این تمرین باید از یک تایمر تاباتا استفاده کنید. می توانید آن را به شکل یک اپلیکیشن برای تلفن همراهتان دانلود کنید. شما ۸ دور از هر تمرین را انجام خواهید داد ۲۰ ثانیه فعالیت، ۱۰ ثانیه استراحت. شما می توانید تمام ۸ ست از یک تمرین را قبل از رفتن به تمرین بعدی انجام دهید یا می توانید مانند یک تمرین دایره ای، تمرینات هر ست را به نوبت انجام دهید.

نکته

رژیم غذایی، یک بخش مهم برای خلاص شدن از شر چربی قسمت پایین شکم است. به مواد غذایی فراوری نشده و کامل مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، گوشت بدون چربی، ماهی و لبنیات کم چرب پایبند باشید. آب یا سایر نوشیدنی های شیرین نشده را بنوشید و مصرف شیرینی ها را محدود کرده و فقط گاهی اوقات از آنها استفاده کنید.

The post چگونه چربی زیر شکم را از بین ببریم؟ appeared first on آلامتو.

]]>

دستور تهیه خرچنگ پخته و میگو

طرز تهیه میگو و خرچنگ

طرز تهیه میگو و خرچنگ

میگو و خرچنگ از آن دسته آبزیانی هستند که برای ما ایرانی ها پختنشان مقداری سخت است چرا که در رژیم غذایی ما زیاد مورد اقبال نیستند اما پختن میگو و خرچنگ آنقدر که فکرش را میکنید سخت نیست.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ چه می‌شود اگر به شما بگویند که می‌توانید به سادگی وعده غذایی خود را در حداقل ظروف تهیه کنید؟ این غذای خوشمزه را حتما امتحان کنید.

اگر شما شبیه من هستید، و یکی از اصلی‌ترین عوامل بازدارنده در تهیه یک شام‌ سالم یک عالمه ظرف است که باید پس از شام شسته شود، با ما همراه شوید.

خرچنگ پخته و میگو

  • مخصوص ۴ تا ۶ نفر
  • ۴ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ حبه سیر، ریزشده
  • ۲ شاخه کرفس، ریزشده
  • ۱ عدد فلفل دلمه‌ایی سبز، ریزشده
  • ۱ عدد پیاز، ریزشده
  • مقداری فلفل تند هندی
  • مقداری پودر فلفل چیلی
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید
  • ۱و ۲/۱ فنجان ماهی
  • ۵۰۰ گرم میگو، پوست کنده و پاک‌شده
  • ۱و ۲/۱ فنجان گوشت خرچنگ، تکه شده
  • ۴/۱ فنجان خامه غلیظ
  • ۱ فنجان خرده نان
  • ۱ بوته پیازچه، خردشده
  • پیاز پخته شده، آرد ذرت یا برنج برای سرو

دستور پخت:

  1. فر را گرم کنید.
  2. کره را در ماهی‌تابه چدنی با قطر ۲۵ سانت ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  3. سیر، کرفس، فلفل، پیاز، فلفل هندی و پودر فلفل چیلی را بیافزائید. دائماً هم بزنید تا سبزیجات بپزند و نرم شوند. اجازه ندهید سبزیجات قهوه‌ایی شوند. آرد را با مواد مخلوط کنید و و اجازه تا به مدت ۲ دقیقه بپزند، دائماً هم بزنید.
  4. ماهی‌ها را به آرامی اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۶ تا ۸ دقیقه بجوشد، حرارت را کم کنید و تا غلیظ شود.
  5. میگوها، خرچنگ و خامه را سبزیجات بیافزائید و حرارت را کمی زیاد کنید. اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه میگوها بپزند و صورتی شوند. خرده‌های نان و پیازچه‌ها را روی آن بریزید.
  6. ماهی‌تابه را در در طبقه مخصوص کباب فر قرار دهید و اجازه دهید خرده نان‌ها قهوه‌ایی شوند. به سبک خانواده خود سرو کنید.

مواد مغذی: ۳۰۰ کالری، ۲۸ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر، ۳ گرم قند، ۱۴ گرم چربی، ۷ گرم چربی اشباع‌شده ۸۹۰ میلی‌گرم سدیم

The post دستور تهیه خرچنگ پخته و میگو appeared first on آلامتو.

]]>

راهکارهای درمان ترکیدگی پوست در بارداری و افزایش وزن

cracked-skin

cracked-skin

ترک خوردن پوست مخصوصاً در قسمت هایی که مورد توجه است بسیار آزاردهنده خواهد بود در این مقاله به راهکارهای درمان اینگونه ترک ها خواهیم پرداخت.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ این ترکیدگی ها خطوطی هستند که بیشتر روی پوست شکم ایجاد می شوند. البته روی ران ها، باسن، بازو و سینه نیز دیده می شود. این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. کاهش یا افزایش وزن، جهش رشد، عوامل ارثی، استرس و بیشتر از همه حاملگی. سوالی که تقریبا ذهن همه ما را درگیر کرده این است که چگونه از ترکیدگی های پوست خلاص شویم.

چند روش درمان طبیعی وجود دارد که می تواند تا حدودی این نشانه ها را کم رنگ کند. به عنوان مثال آلوئه ورا، نارگیل و روغن تخم مرغ شامل ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که نه تنها این خطوط را کم رنگ می کند بلکه قابلیت ارتجاعی پوست را بالا می برد، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و بافت پوست را ترمیم می کند.

شکر و قهوه به عنوان لایه بردار سلول ها مرده را از بین می برند، جریان و گردش خون را تقویت می کنند و پوست را نرم و لطیف می کنند. اگر می خواهید از این خطوط روی پوست خلاص شوید باید از این لایه بردارهای طبیعی استفاده کنید.

اما این ها کافی نیستند. برای حل این مشکل لیست ۱۰ داروی طبیعی آورده ام که تقریبا همه آن ها را در خانه دارید.

آب لیمو

استفاده از آب لیمو به دلیل اسیدیته بودن آن برای از بین بردن ترکیدگی های پوست بسیار رایج است. لیمو هم جای ترکیدگی های پوست را از بین می برد و هم پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. لیمو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که رشد سلول های پوست را تقویت می کند. آب لیمو با حرکت دایره ای روی ترکیدگی های پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند سپس بشوئید.

شکر

از آنجائی که شکر سفید یک لایه بردار طبیعی است برای از بین بردن ترکیدگی های پوست نیز مفید و موثر است. لایه برداری برای از بین بردن سلول های مرده ای که پوست را زبر و خشن نشان می دهد لازم است. برای استفاده از شکر آن را با مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید و روی ترکیدگی های پوست بمالید. هر روز به مدت چند دقیقه این کار را انجام دهید تا نتیجه را بعد از یک ماه ببینید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کلاژن گیاهی برای پوست تسکین بخش است. اگر بعد از آفتاب سوختگی از این گیاه استفاده کنید تاثیرش را می بینید. مواد مغذی آلوئه ورا به قدری زیاد است که قادر است بافت پوست سالمی را برای شما ایجاد کند. این گیاه هم ترکیدگی ها را از بین می برد و هم از ایجاد آن ها جلوگیری می کند. اگر می خواهید به نتیایج بهتری برسید از ژل طبیعی آلوئه ورا استفاده کنید. کمی روی پوست بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد از مدتی تاثیر معجزه آسای آن را خواهید دید.

قهوه

یکی از رایج ترین موادی که برای از بین بردن ترکیدگی های پوست استفاده می شود پودر قهوه است. زمانی که قهوه روی پوست استفاده شود کافئین گردش و جریان خون را تحریک و پوست را تازه می کند. ۳ فنجان قهوه را آسیاب کنید و با ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل ترکیب کنید. به مدت ۵ دقیقه این ماده را روی پوست ماساژ دهید سپس آن قسمت را با حوله بپوشانید. بعد از ۳۰ ثانیه حوله را برداشته و تمیز بشوئید.

یونجه

این گیاه سرشار از ویتامین، آمینواسید و پروتئین هایی است که به پوست حجم داده و جوانسازی می کند. قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند و در عین حال سم زدایی می کند. اگر این گیاه را همراه با بابونه مصرف کنید بیشتر حالت خمیری می گیرد و راحت تر روی پوست استفاده می شود.

سفیده تخم مرغ

تخم مرغ ها سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین هاست. همچنین منبع رتینول است. ماده ای که پوست را سفت و قابلیت ارتجاعی آن را بالا می برد. سفیده تخم مرغ را کمی هم بزنید و روزی سه بار روی پوست بمالید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل با خاصیت مرطوب کنندگی شگفت انگیزش یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن ترکیدگی های روی پوست است و انعطاف پذیری و قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند. روغن نارگیل دربردارنده آنتی اکسیدان هایی است که به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند. این روغن را روی پوست بمالید تا کاملا جذب پوست شود. این کار را سه مرتبه در روز به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

آب سیب زمینی

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آب سیب زمینی سلول های پوست را ترمیم کرده و به رشد آن ها کمک می کند. نشاسته سیب زمینی خاصیت نرم کننده دارد و آنتی اکسیدان ها از تخریب سلول های پوست جلوگیری کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد. یک عدد سیب زمینی را در برش های نازک اسلایس کنید و روی پوست بمالید. بگذارید آب سیب زمینی روی پوست خشک شود سپس بشوئید.

کره کاکائو

کره کاکائو به دلیل دارا بودن خاصیت مرطوب کننده، نرم کننده و آنتی اکسیدان به از بین بردن ترکیدگی های پوست کمک می کند. خاصیت مرطوب کننده آن به پوست نفوذ کرده و رطوبت از بین رفته را بازیابی می کند. بنابراین ترکیدگی ها را از بین برده و پوست را نرم می کند. دو بار در روز از این کره استفاده کنید تا تفاوت را بعد از ۴ الی ۶ هفته احساس کنید.

آب

کم آبی باعث ایجاد مشکلات پوستی می شود. بنابراین سعی کنید روزانه ۸ لیوان آب را حتما مصرف کنید. آب پوست را هیدراته، سم زدایی و درخشان می کند. نوشیدن آب پوست را از این رو به آن رو می کند.
این روش ها به طور کامل ترکیدگی ها را از بین نمی برد ولی ظاهر آن ها را کم رنگ تر می کند.

The post راهکارهای درمان ترکیدگی پوست در بارداری و افزایش وزن appeared first on آلامتو.

]]>

تحقیقات جدید در مورد عملکرد عضلات در ساعات مختلف روز

time-to-workout

time-to-workout

اگر می خواهید زمان ورزش کردن خودتان را با بهترین عملکردتان تنظیم کنید بهتر است در ادامه این مقاله با مجله تناسب اندام همراه شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ تحقیقات جدیدی که توسط Northwestern Medicine، انجام شده نشان می دهد ساعت شبانه‌روزی بافت عضلانی، واکنش متابولیک عضلات و کارآمدی انرژی را کنترل می‌کند، یعنی واکنش عضلات در ساعات مختلف روز، متفاوت است.

این پژوهش در مورد متابولیسم سلولی روی داده و آشکار می‌کند که بر اساس ساعات روز، عضلات چگونه خودشان را با ورزش و استفاده از اکسیژن تطبیق می‌دهند. همه‌ی ما در سلول‌های بدن‌مان ساعت شبانه روزی داریم که فعالیت ما و واکنش نسبت به پیرامون‌مان را در طی یک دوره‌ی ۲۴ ساعته، کنترل می نماید.

سرپرست تحقیقات، دکتر جوزف باس (Joseph Bass) و پروفسور چارلز اف کترینگ (Charles F. Kettering) می‌گویند: «اکسیژن و ساعت درونی در درون سلول، با هم همکاری می‌کنند تا انرژی تولید کنند و زمان روز، مشخص می‌کند این همکاری تا چه حد مناسب و مفید نتیجه دهد. ظرفیت یک سلول برای انجام بهترین عملکرد و انقباض خوب، طبق زمان روز، متفاوت است. منظور ما این نیست که می‌توانیم به ورزشکاران بگوییم چه زمانی باید ورزش کنند، اما در آینده شاید بتوانیم از این آگاهی و اطلاعات برای بهینه کردن عملکرد عضلانی بهره ببریم.»

درست است که امروزه اپلیکیشن‌های تمرینی و ورزشی کمک زیادی به ما می‌کنند اما تحقیقات در این زمینه هم بسیار مهم است زیرا کمبود اکسیژن در سطح سلولی، عامل اصلی در حملات قلبی و سرطان می‌باشد. تقلیل اکسیژن در سلول‌ها، به سلول‌های سرطانی توانایی رشد و پیشرفت می‌دهد. در مورد دیابت، آگاهی از اینکه چطور می‌توانیم استفاده‌ی سلول‌ها از قند را تنظیم کنیم، می‌تواند در درمان‌های آینده مفید واقع شود.
این تحقیقات روی موش‌ها انجام شد. موش‌ها در جلسات تمرینی، طی زمان‌های مختلفی از روز، روی تردمیل قرار گرفتند. زمان خاص این آزمایش، ساعت درونی فیبرهای عضلانی، از نظر ژنتیکی تغییر داده شد. با مشاهده‌ی ژن‌هایی که برای ورزش مهم هستند، محققان به این نتیجه رسیدند که تأثیر ساعت درونی بر چگونگی پردازش قند و چربی توسط عضلات و همچنین بر میزان اکسیژن، چشمگیر است.

نقش مهم ساعت درونی

دکتر باس می‌گوید: «وقتی ما ساعت درونی را از نظر ژنتیکی دست‌کاری کردیم، متوجه شدیم ناهنجاری‌های اساسی در عضلات پیدا شده است. این اتفاق ما را در مرحله‌ای قرار داد که فهمیدیم ساعت درونی تا چه حد در تعیین میزان انتقال انرژی توسط سلول، مهم است.»

موش‌ها، شب ‌فعال هستند و برای همین عضلات‌شان شب‌ها عملکرد بهتری دارد. شیوه‌ی فعال شدن این ژن‌ها، مستقیماً به ژن‌های انسان شباهت دارد، چون همین ژن‌ها در انسان وجود دارد و در طول روز(برعکس موش‌ها) واکنش بهتری نسبت به ورزش نشان می دهد. به طور کلی، ساعت عضلات شما با پروتئین‌هایی به نام HIFs تعامل دارد که در نتیجه روی متابولیسم اثر می‌گذارد. وقتی سطح اکسیژن در سلول‌ها افت می‌کند، HIFs به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا به تولید انرژی ادامه دهند.

وقتی با شدت زیاد ورزش می‌کنید، سطح اکسیژن‌ افت می‌کند چون بیشتر از آنکه اکسیژن بگیرید، مصرف می‌کنید. این زمانی است که HIFs وارد عمل می‌شود و به عضله می‌گوید برای تأمین انرژی، سراغ قند برود (که موجب افزایش اسید لاکتیک می‌شود). اگر ساعت درونی‌تان را خاموش کنید، عضله ظرفیت طبیعی‌اش را برای سوزاندن قند و تولید اسید لاکتیک نخواهد داشت.

بنابراین عضله‌تان در زمان‌های خاصی از روز یعنی زمانی که ساعت درونی می‌تواند HIFs را به خوبی فعال کند، بهترین عملکرد را خواهد داشت. به گفته‌ی دکتر باس، در آینده می‌توانیم با تنظیم مجدد ساعت درونی، راه‌های جدیدی برای دست‌کاری واکنش اکسیژن سلول پیدا کنیم.

به طور کلی، نحوه‌ی مدیریت اکسیژن توسط ساعت درونی، به دلایل گوناگونی اهمیت دارد، اما پژوهشگران مایلند روی سلول‌های عضله متمرکز بمانند چون این سلول‌ها برای متابولیسم و انقباض، مخصوصاً حین تمرینات شدید، برای متابولیسم و انقباض، به اکسیژن وابستگی زیادی دارند.

پس اگر احساس می‌کنید زمان خاصی از روز در بهترین شرایط ورزش کردن هستید، دلیل علمی برای آن وجود دارد. بوکسور معروف، فلوید می‌ودر جی آر (Floyd Mayweather Jr) برای مبارزات خود، در طول شب تمرین می‌کند و ساعت یک نیمه شب برای دویدن بیرون می‌رود. این ساعت درونی برای یک انسان، طبیعی نیست اما ظاهرا برای او جواب می‌دهد!

آیا دمای مرکزی بدن هم روی عملکرد ورزشی تأثیر دارد؟

دمای مرکزی بدن، دمایی است که اندام‌های مرکزی‌تان در آن دما عمل می‌کنند. واکنش‌های آنزیمی، نسبت به تغییرات ثانوی در دمای مرکزی بدن، بی نهایت حساس هستند. برای سیستم‌های بیولوژیکی که در فعالیت‌های بسیار شدید بدنی درگیر هستند، دمای بهینه نسبتاً بالاست. دمای مرکزی بدن، شب‌ها پایین است، همزمان با بیدار شدن فوراً بالا می‌رود و در عصر، به بالاترین حد خود می‌رسد.

بهترین زمان ورزش کردن

طبق ساعت درونی هورمون‌ها، بیان ژن و دمای مرکزی بدن، بهترین زمان برای جلسات تمرینی معمولاً بین ساعت دو نیم بعد از ظهر و هشت و نیم شب است. اگر جلسه تمرین‌تان بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد، کمی زودتر شروع کنید.

همچنین بخوانید: بهترین ساعت برای ورزش کردن چیست؟

این توصیه بر اساس این فرضیه ارائه می‌شود که شما به طور کلی در تاریکی می‌خوابید و وقتی هوا روشن می‌شود، بیدار می‌شوید. برای آن‌هایی که ساعت خواب و بیداری‌شان غیرعادی است، ترجیحاً باید بعد از بیدار شدن، دست کم ۶ ساعت صبر کنند و سپس تمرین را شروع کنند. بهترین زمان تمرین این افراد باید بیشتر نزدیک به هشت و نیم عصر باشد تا دو و نیم بعد از ظهر.

تداوم زمان تمرین

مسئله دیگری که در افزایش عملکرد ورزشی‌تان مهم است این است که وقتی بهترین زمان تمرینی‌تان را پیدا کردید، همیشه در همان زمان تمرین کنید. بدن شما ساعت درونی‌اش را با همان زمان تطبیق خواهد داد و هر چه از این زمان فاصله بگیرید، عملکردتان افت خواهد کرد. با همه‌ی این‌ها این انطباق، به ۲ دلیل ناکامل است.

بدن تنها زمانی خودش را تطبیق می‌دهد که شما در زمانی تمرین کنید که چند ساعت از زمان بهینه‌ی تمرین بدنی‌تان فاصله گرفته باشد. در غیر این صورت، بدن انگیزه‌ای برای تطبیق ساعت درونی‌اش ندارد. بعد هم اینکه، باز هم این انطباق کامل نیست.

چون سیستم عصبی از نظر استدلالی، خوب انطباق می‌پذیرد اما سیستم فیزیولوژیکی مانند تولید هورمونی، کمتر قابل انطباق است. مطالعات گوناگون، سایز عضلانی و دست آوردهای قدرتی در گروه‌های تمرینی را در زمان‌ها مختلف روز مورد بررسی قرار داده‌اند. حتی زمانی‌ که افراد در زمان مشخص و ثابتی تمرین می‌کرده‌اند، اما افزایش قدرت و دست آوردهای عضلانی‌شان در تمرینات عصرگاهی بیشتر بود.

استثنا

اگر کار شما به گونه‌ای است که استرس زیادی به شما وارد می‌کند، شاید هنگام نهار برای ورزش کردن بهتر باشد تا بعد از پایان کار. استرس روانی مانند مسئولیت‌های خیلی سنگین یا رفت و آمدهای مکرر و فشارهای بدنی مانند کارهای دستی سنگین یا حتی همان کار ساده ولی در ساعات بسیار طولانی، عوارض مخربی بر بدن دارد.

خستگی ناشی از کار می‌تواند در ساعات بعدی روز، شرایط خوب بدنی جهت ورزش کردن را از بین ببرد. مطالعه‌ای نشان داده افرادی که به طور شیفتی کار می‌کنند، قبل از شروع کار، بهترین عملکرد ورزشی را دارند و زمان نهار هم در الویت بعدی قرار دارد.

بنابراین اگر کار شما هم خستگی زیادی در پی دارد، بهتر است جلسات تمرینی‌تان را برای قبل از شروع تایم کاری تنظیم کنید یا هنگام نهار را برای تمرین اختصاص دهید. یادتان باشد حتماً بدن‌تان را گرم کنید. عادت به  تمرین و ورزش صبح زود، قبل از رفتن به محل کار، چیزی است که عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد.

The post تحقیقات جدید در مورد عملکرد عضلات در ساعات مختلف روز appeared first on آلامتو.

]]>

9 اشتباه رایج دوش گرفتن در فصل سرما برای پوست و مو

winter-shower

winter-shower

اگر مراقبت از پوست و مو برای شما اهمیت بالایی دارد بهتر است در نحوه حمام کردن در فصل زمستان تجدید نظر کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ همان طور که با تغییر وضعیت و دمای هوا برخی از عادات و نوع لباس پوشیدن مان تفاوت پیدا می کند، بد نیست در مورد مراقبت از موهای مان نیز این تغییرات جوی و میزان رطوبت هوا را در نظر داشته باشیم.

چگونگی و میزان شامپو، نرم کننده و یا شوینده های بدنی که استفاده می کنیم می تواند در فصول سرد سال همچون زمستان تفاوت هایی داشته باشد. حتی میزان دفعات حمام کردن و یا شستن سر هم در این فصل نیاز به بازنگری دارد.

همچنین بخوانید: اشتباهات رایج هنگام حمام کردن

بنابراین بهتر است از توصیه های پزشکی متخصصان پوست استفاده کرده و از ۹ کار پرمخاطره در حمام کردن و در فصل زمستان پرهیز کنیم. با هم به مرور این ۹ مورد خواهیم پرداخت:

با آب گرم و به مدت طولانی حمام می کنید

شاید هیچ کاری به اندازه گرفتن یک دوش طولانی و با آب گرم، بعد از سپری کردن یک روز سرد، نتواند باعث رفع خستگی شود. اما باید دانست که این کار هم برای خود عواقبی دارد.

«دئان مراتز رابینسون» از متخصصان متبحر پوست در این باره می گوید: “دوش گرفتن با آب گرم و به مدت طولانی می تواند سبب خشکی و متعاقب آن خارش پوست شود.” وی توصیه می کند که در فصول سرد سال، زمان گرفتن دوش به ۵ تا ۷ دقیقه کاهش پیدا کند و دما زیر ۹۹ درجه نگه داشته شود.

هر دمایی بالاتر از این میزان می تواند بر رطوبت پایه پوست اثر منفی گذاشته و در مقابل محافظت کننده های طبیعی پوست ایجاد سد کند و این امر یکی از عوامل خشکی پوست تلقی می شود.

زیاد حمام می کنید

دکتر رابینسون علاوه بر آب گرم و حمام کردن های طولانی، دفعات زیاد حمام کردن را هم از عوامل خشکی و قرمزی پوست می داند که موجب خارش شده و عارضه های پوستی همچون اگزما را نیز به وجود می آورد. بر حسب میزان فعالیت بدنی روزانه ای که دارید، اگر در فصول سرد سال هم هر روز حمام می کنید، در صورت عدم استفاده از مرطوب کننده های پوست، آسیب جدی به پوست وارد خواهید آورد.

از شوینده های نه چندان مناسبی برای بدن استفاده می کنید

دکتر رابیسنون بر این باور است که صابون هایی که در زمان های قدیم به کار برده می شدند باید کنار گذاشته شوند چرا که چربی طبیعی پوست را از بین برده و منجر به خشکی می شوند. به جای استفاده از این صابون ها از شوینده هایی بدون صابون استفاده کنید. برای آنکه بتوانید چربی بیشتری را در پوست ذخیره کنید، بعد از دوش گرفتن هم با لوسیون و در داخل حمام بدن تان را چرب کنید.

در شیو کردن موهای بدن دقت کافی ندارید

این امکان وجود دارد که در زمستان، کمتر بدن خود را شیو کنید. دکتر رابینسون بر این باور است که در فصول سرد سال به هیچ عنوان نباید فضاهای خشک را برای شیو کردن برگزید و حتما باید جاهای مرطوبی چون فضای داخل حمام برای این کار انتخاب شود. در واقع برای باز نگه داشتن منافذ پوستی برای گرفتن نتیجه بهتر چنین توصیه ای می شود.

بهتر است که از کرم های نرم کننده هم برای این کار استفاده شود. دکتر رابیسنون این نوع از کرم ها را برای فصول سرد سال و در زمان شیو کردن توصیه می کند چرا که این کار به مراتب آسان تر می کند.

یکی دیگر از متخصصان پوست به نام دکتر «تانزی» توصیه می کند که افرادی که پوست های حساسی دارند از ژل هایی با فرمول و ترکیبات مغذی دیگری که در آنها بلغور جوی دوسر وجود دارد استفاده کنند.

همچنین بهتر است برای کم شدن تر احتمال انتقال باکتری ها به بدن بعد از هرچند بار، تیغ عوض شود. تیغ هایی چون «ونوس» و «اُلِی» بیشتر توصیه می شوند.

بیش از اندازه موهای تان را می شویید

همان طور که لزومی ندارد بدن هر روز شسته شود، سر نیز همین وضعیت را دارد. دکتر رابینسون توصیه می کند، بد نیست که هر سه روز یک بار سرتان را با شامپو و نرم کننده بشویید. اگر با این کار موهای تان چرب می شود خیلی سریع و با کمی شامپوی خشک و خیلی سریع موها را بشویید.

شامپو را با خشونت بر کف سرتان ماساژ می دهید

دکتر رابینسون می گوید از آنجایی که چربی سر از ناحیه کف آن تولید می شود، تمرکز اصلی شامپو باید بر روی کف سر باشد. اما لزومی ندارد برای انجام این کار بیش از اندازه لازم به کف سرتان فشار وارد کنید گویی در حال از بین بردن چرک کف وان حمام هستید. اگر با فشار فراوان این کار را انجام دهید باعث خارش، تورم و در مواقعی هم خون آمدن سر می شوید.

نرم کننده نمی زنید

دکتر تانزی بر این باور است که نه تنها پوست در فصول سرد سال خشک می شود بلکه مو هم می تواند وضعیت مشابهی را تجربه کند بنابراین بهتر است در زمستان از شامپو و نرم کننده هایی استفاده شود که مرطوب کننده بیشتری در آنها وجود دارد.

دکتر رابینسون هم توصیه می کند از آنجایی که نوک مو کمترین میزان چربی را دریافت می کند، بسیار خوب است که کمی نرم کننده روی این قسمت ها قرار گیرد. اگر هم در گروه افرادی قرار دارید که موهای بیش از اندازه خشکی دارید، هفته ای یک بار از درمان هایی مغذی مخصوص مو استفاده کنید.

پوست مرطوب خود را با خشونت خشک می کنید

باید دوباره بر این موضوع تاکیید کنیم که این پوست بدن تان است که این طور با خشونت با آن برخورد می کنید نه کف وان حمام. دکتر تانزی تاکید فراوان دارد که تنها با حوله ضربات آرامی را برای خشک کردن به پوست بدن وارد کنید نه اینکه با خشونت به جان پوست خود افتاده و با حوله و محکم روی آن بمالید.

بعد از این کار هم به آرامی مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید. برخورد نامناسب با پوست می تواند سبب افزایش خشکی و پوسته پوسته شدن شود.

از مرطوب کننده ها به روش درستی استفاده نمی کنید

دکتر رابینسون بر این باور است که اگر از بهترین مرطوب کننده ها هم استفاده کنید اما آنها را در زمان درستی استفاده نکنید بی فایده است. وی بهترین زمان استفاده از این مرطوب کننده ها را بلافاصله بعد از حمام کردن می داند چرا که در این زمان هنوز پوست کمی رطوبت را در خود دارد.

همچنین اگر در طی روز هم این کار به دفعات انجام شود، بهتر هم است. دکتر تانزی هم بر مصرف میزان فراوان مرطوب کننده بر روی کل بدن و خصوصا در فصول سرد سال تاکید دارد.

The post 9 اشتباه رایج دوش گرفتن در فصل سرما برای پوست و مو appeared first on آلامتو.

]]>

بازار هدف چیست؟ انواع استراتژی انتخاب بازارهای هدف

target-marget

target-marget

آیا بازار هدف کسب و کار خود را شناسایی کرده اید؟ اصلاً منظور از بازارهدف چیست؟ در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا با انواع مختلف بازارهای هدف آشنا شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ زمانی که تقسیم‌بندی بازار را برای خودتان انجام دادید، به یک بازار هدف مشخص برای خودتان دست پیداکرده‌اید. اکنون بر اساس تقسیم‌بندی که انجام داده‌اید، خصوصیات و ویژگی‌های هر یک از این بازارهای هدف ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

اگر در حال انجام تقسیم‌بندی بر اساس خصوصیات جمعیت شناختی باشید، پس تقسیم بازار هدف شما ممکن است بر اساس میزان درآمد اعضای بازار شما باشد یا اینکه ممکن است بر جنسیت یا سن آن‌ها باشد.

اگر بر اساس خصوصیات روان‌شناختی این تقسیم‌بندی را انجام می‌دهید، نوع بازار هدف شما بازهم متفاوت است. در ادامه با 22 نوع مختلف از بازار هدف بر اساس نوع تقسیم‌بندی انجام‌شده آشنا می‌شویم.

9 شکل مختلف از بازارهای هدف بر اساس خصوصیات جمعیت شناختی

1. سن: بازار هدف می‌تواند بر اساس سن مصرف‌کننده انتخاب شود. بهترین مثال در این مورد لباس و پوشاک است که بر اساس سن مصرف‌کننده تغییر می‌کند.

2. جنسیت: با در نظر گرفتن همین مثال پوشاک، اگر تصمیم گرفته باشید که تنها خواهان بازاریابی محصول خود به یک جنسیت خاص باشید، پس بازار هدف شما بر اساس دو جنسیت مختلف موجود در جامعه متفاوت می‌باشد و به همین ترتیب محصولات شما نیز متفاوت از یکدیگر می‌شود.

3. نژاد: بسیار تصمیم‌های اتخاذشده توسط یک نفر بر اساس بومی بودن فرد و اصالت وی اتخاذ می‌شود. مسئله نژاد تفاوت‌های بسیار زیادی بر روی تصمیمات خرید شما می‌تواند ایجاد کند. بر این اساس یک مشتری آسیایی تصمیم خریدی متفاوت از یک فرد بومی آمریکا خواهد داشت.

4. درآمد: ساعت‌های ساخت برند رولکس برای این مورد مثال خیلی خوب و مناسبی هستند، چراکه محصولاتی عادی و معمولی تهیه‌کرده اما مشتریان خودش را بر اساس میزان درآمد آن‌ها از بقیه متفاوت می‌کند. البته، میزان درآمد می‌تواند به نوعی یکی از ویژگی‌های روان‌شناختی هم در نظر گرفته شود.

5. مذهب: برخی از مردم زمانی که مسئله نژاد و مذهب مطرح می‌شود، این دو موضوع را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و شما باید به این موضوع توجه داشته باشید. با توجه به مثال مطرح‌شده در بالا، افراد بومی آسیا دارای مذاهب مختلفی هستند و پای در هر کشوری که در منطقه آسیا می‌گذارید با یک دین و مذهب جدید روبرو می‌شوید که بعضاً حتی در یک کشور هم ممکن است با چندین دین مختلف روبرو باشید. به همین ترتیب اگر تصور کنید که مسیحیت نیز تنها یک دین و فرقه است، باز سخت در اشتباه هستید. با قدری بررسی به‌خوبی می‌توانید شاخه‌های متعددی از دین مسیحیت را پیدا کنید. بنابراین اگر بازار هدف شما بر اساس مذهب تقسیم‌بندی می‌شود، باید تصمیم‌های خود بر اساس آن اتخاذ کنید.

6. شغل: همانطور که یک مهندس نمی‌تواند یک داروی خاص ضد حساسیت را برای شما تجویز کند، یک محصول که برای استفاده در یک شغل یا توسط یک فرد حرفه‌ای در یک شغل خاص تهیه‌شده است نیز نباید برای یک شغل یا حرفه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

7. اندازه خانوار: خودروهای شاسی‌بلند اسکورپیو، رنو داستر و تویوتا اینووا عموما برای استفاده خانواده‌هایی طراحی و تولیدشده‌اند که تعداد اعضای خانواده آن‌ها زیاد است یا اینکه باید بصورت گروهی با یکدیگر مسافرت کنند. بنابراین اندازه خانوار یکی دیگر از انواع بازارهای هدف است.

8. موقعیت جغرافیایی: اگر یک رستورانی که مثلا در نزدیکی منزل شما واقع‌شده است، محصولات خودش را برای افرادی معرفی و تبلیغ کند که در فاصله‌ای به نسبت دوری از منزل شما ساکن شده اند، نتیجه واضح این کار شکست شرکت در فعالیت و کسب‌وکار خودش است. به عبارتی می‌توان گفت که این رستوران باید افرادی ارتباط برقرار کند که در فاصله کمتری به وی قرار دارند، چراکه زمان مسافرت و به‌نوعی نقل‌وانتقال برای رسیدن به رستوران در زمان انتخاب این خدمات یکی از موارد اصلی و مهم در نظر گرفته می‌شود.

9. کد پستی: برخی شرکت های عرضه‌کننده کالاهای زود مصرف یا خرده‌فروشی‌های کوچک و همچنین واسطه‌ها مشتریان خودشان بر اساس کدهای پستی آن‌ها هدف تبلیغات خودشان قرار می‌دهند. فراتر از آن کد پستی قلمرو رقیب به‌حساب آمده و آن مناطق هدف تبلیغات و اهداف بازاریابی خود قرار نمی‌دهند.

انواع بازارهدف بر اساس خصوصیات روان‌شناختی

10. فعالیت‌های مصرف‌کننده: آدیداس، ریبوک و نایک همگی محصولات خودشان را بر اساس یکی از فعالیت‌های مصرف‌کننده به بازار معرفی می‌کنند و آن‌ها سلامت ماندن ازلحاظ فیزیکی است. با این ایدئولوژی و طرز فکر نایک و ریبوک باقدرت محصولات خودشان را در بازار معرفی کرده‌اند و رهبران بازار در این عرصه شناخته می‌شوند.

11. علایق: اگر بازهم به مثال مطرح‌شده در بالا توجه داشته باشید، می‌توان گفت هر کس که از برند Jimmy Choo خرید می‌کند درآمد کافی برای خرید از چنین برندهای لوکسی را هم دارد و علاقه‌مند به تهیه انواع کفش به‌عنوان یک کالا هست. به‌طور مشابه، برخی از مردم علاقه‌مند به جمع‌آوری اشیاء عتیقه یا انواع تمبر هستند. درواقع، اگر اهداف خود را بر اساس علایق مصرف‌کننده انتخاب کنید، سرمایه گذاری بسیار خوب و مناسبی انجام داده‌اید.

12. نظرات: شما کدام مجلات را مطالعه می‌کنید یا کدام وبلاگ‌ها را دنبال می‌کنید؟ اگر این سؤال را از هرکسی که می‌بینید بپرسید، هرکسی به‌گونه‌ای متفاوت به آن پاسخ می‌دهد. دلیل این موضوع آن است که هر کس از نکته و موضوعی تبعیت می‌کند که در نظر خودش درست و صحیح است و نظرات افراد هم همواره متفاوت است.

انواع بازارهدف بر اساس کاربرد محصول

13. استفاده برای یک مناسبت: یکی از برندهایی که بر اساس یک مناسبت خاص محصولات خود را به بازار معرفی و عرضه می‌کند شرکتCadbury Dairy milk است. مثلاً این شرکت شکلات‌های شیری تولیدی خودش را بر اساس مناسبت‌های خاص تولید می‌کند و باهدف استفاده از آن‌ها در این رویدادها تبلیغ می‌کند. یا مثلاً شرکت‌های Archies وHallmark که کارت‌های تبریک تولید خودشان بر اساس مناسبت‌ها طراحی و تولید کرده و بازار هدف آن‌ها بر این اساس شکل‌گرفته است.

14. استفاده برای یک موقعیت یا شرایط خاص: چه زمانی از چتر استفاده می‌کنید؟ یا چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟ هر دو آن‌ها بر اساس موقعیت یا شرایط خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما زمانی از چتر استفاده می‌کنید که بیرون در حال بارندگی باشد یا زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید که هوا خیلی گرم باشد یا شدت آفتاب زیاد باشد. بنابراین این موارد هم بازارهای هدف شکل‌گرفته بر اساس استفاده موقعیتی می‌باشند.

15. نوع استفاده: برخی از مشتریان از برخی محصولات به‌ندرت استفاده می‌کنند و این در حالی است که برخی دیگر از همان محصولات بیشتر استفاده می‌کنند. مثلاً استفاده از یک پرینتر با یک برند و مدل خاص که در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرند، در یک شرکت متفاوت است و ممکن است نوع خاص دیگری از آن برند توصیه شود. بنابراین بر اساس نحوه استفاده از مصرف هم بازارهای هدف می‌توانند متفاوت از دیگر بازارها باشند.

انواع بازارهدف بر اساس ترجیح برند

من شخصاً استفاده از لپ‌تاپ‌های مدل Dell را ترجیح می‌دهم. تا امروز به‌طورکلی 4 لپ‌تاپ مختلف خریده‌ام که همه از برند Dell بوده‌اند. البته از لپ‌تاپ‌های دیگر که متعلق به دوستان من هم بوده استفاده کرده‌ام، ولی همیشه کارکرد و سرعت این برند موردقبول من بوده است. پس این موضوع به‌نوعی وفاداری فوق‌العاده از طرف من نسبت به این برند است. بنابراین بر اساس ترجیح نام تجاری، سه دسته مختلف از مشتریان وجود دارند که به ترتیب زیر تقسیم می‌شوند:

16. مشتریان وفادار به برند: مشتریانی که من را دوست دارند، که به یک برند وفادار مانده و آن را تغییر نمی‌دهند.

17. مشتریان آگاه نسبت به برند: مشتریانی هم هستند که به‌طور مرتب برند خود را تغییر می‌دهند و برای بازگرداندن و فروش مجدد محصول به آن‌ها باید آن‌ها را هدف فعالیت‌های بازاریابی خود قرار دهید.

18. مشتریان ناآگاه: زمانی که تازه قصد اثبات خود به‌عنوان یک برند رادارید، همین زمان با یک بازار هدف خاص روبرو هستید. مثلاً برند Baidu در چین بسیار معروف و شناخته‌شده است، اما در بسیاری از کشورهای دیگر حتی نام آن‌هم شنیده نشده است.

همچنین بخوانید: روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندسازی

بازارهدف بر اساس فرایند تصمیم‌گیری

بازار هدف بر اساس نوع تصمیم‌گیری مشتری هم‌تغییر می‌کند. مثلاً، دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب که علاوه بر شرکت‌ها به افراد و خانواده هم معرفی می‌شود. در رابطه با افراد و خانواده‌ها، آن‌ها کالاهای مصرفی هستند، اما در رابطه با شرکت‌ها این محصولات جزء محصولات بر اساس نوع کاربری تقسیم می‌شوند.

بااین‌وجود در رابطه سازمان، فرایند تصمیم‌گیری بسیار متفاوت و زمان‌بر است. معرفی و فروش محصول به تولیدکننده تجهیزات اصلی و دولت نوعی از بازار هدف است که مبتنی بر شیوه و فرایند تصمیم‌گیری هست. در این نوع تصمیم‌ها بزرگ و حجم سفارش هم زیاد است، اما فرایند تصمیم‌گیری طولانی و خسته‌کننده است.

همچنان که می‌توانید شاهد باشید، پس‌ازاین اینکه از مرحله تقسیم بازار عبور می‌کنید، به مرحله هدف گرفتن مشتریان می‌رسید و با این بازارهای هدف مختلفی که در این مطلب شناختیم، شما باید برای از آن خود کردن بازار هدف یک برنامه‌ریزی مدون در اختیار داشته باشید. به عبارتی شما نمی‌توانید از برنامه‌های پیشین خود برای موفقیت در این مرحله استفاده کنید.

The post بازار هدف چیست؟ انواع استراتژی انتخاب بازارهای هدف appeared first on آلامتو.

]]>

تجربه های شاد بخرید نه اجناس غیر ضروری

iphone

iphone

پول خود را صرف چه چیزی میکنید؟ آیا هدفتان از کار و کسب درآمد رسیدن به سطح بالاتری از شادی است یا سطح بالاتری از خریدهای غیر ضروری؟

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ بیشتر مردم به دنبال شادی هستند. اقتصاددآن‌هایی هستند که شادی را بهترین نشانه سلامت جامعه می‌دانند. می‌دانیم که پول می‌تواند ما را خوشحال‌تر کند؛ اما بعد از تأمین نیازهای اساسی، دیگر خیلی شما را خوشحال‌تر نمی‌کند. بزرگ‌ترین سوال این است که پول‌هایمان را، که برای بیشترمان منبع محدودی هستند، چه طور بین کارهای مختلف تقسیم کنیم.

بیشتر مردم موقع خرج‌کردن پول یک فرض منطقی را در نظر می‌گیرند: چون یک جسم فیزیکی ماندگاری بیشتری دارد، پس در زمانی طولانی‌تری به کار شادترکردن ما می‌آید، تا یک تجربه یک مرتبه‌ای مثل کنسرت یا مسافرت؛ اما با توجه به تحقیقات اخیر، به نظر می‌رسد این فرض کاملا غلط است.

دکتر توماس گیلوویچ، استاد روان‌شناسی دانشگاه کورنل، که بیش از دو دهه است درباره مسئله پول و شادی مشغول مطالعه و بررسی است می‌گوید: «انطباق یکی از دشمنان شادی است». او توضیح می‌دهد: «ما می‌خریم تا شاد شویم و موفق هم می‌شویم؛ اما فقط برای مدتی. چیزهای جدید فقط اول کار برای ما هیجان‌انگیز هستند؛ اما بعد با آن‌ها منطبق می‌شویم.»

بنابراین به جای خرید آخرین آیفون یا بی‌ام‌و جدید، گیلوویچ می‌گوید، با خرج کردن پولتان برای یک تجربه مثل رفتن به یک نمایشگاه یا گالری، تفریحات و کارهای بیرون از خانه، یاد گرفتن یک چیز جدید، یا سفر، شادی بیشتری کسب می‌کنید.

یافته‌های گیلوویچ ترکیبی از مطالعات روان‌شناسی است که او و دیگران درباره «پارادوکس ایسترلین» انجام داده‌اند و می‌گوید، پول شادی می‌خرد؛ اما تا نقطه مشخصی؛ مثلا در یک مطالعه، نحوه تأثیر انطباق بر شادی، اینطور اندازه گرفته شده بود که از افراد خواسته شده بود که شادی‌شان را با خریدهای مهم مادی و تجربی، شخصی گزارش کنند. ابتدائاً، شادی آن‌ها از این خریدها حدوداً یکسان رتبه‌بندی شده بود؛ اما به مرور زمان، رضایت افراد از چیزهایی که خریده بودند کم شد، درحالی‌که رضایت آن‌ها از تجربیاتی که برای‌شان خرج کرده‌بودند بالا رفت.

به نظر غیرشهودی و متناقض می‌رسد که چیزی مثل یک شئ که وجود فیزیکی دارد و می‌توانید برای مدت طولانی‌تری آن را نگه‌دارید، شما را به اندازه یک تجربه یک ‌مرتبه‌ای شاد نگه نمی‌دارد. از قضا، این حقیقت که یک شئ مادی همیشه حضور دارد علیه آن عمل می‌کند و انطباق با آن را آسان‌تر می‌کند؛ یعنی شئ در پس‌زمینه محو و جزئی از وضعیت عادی جدید می‌شود. درحالی‌که شادی از خریدهای مادی در طول زمان تقلیل می‌یابد، تجربه‌ها به جزئی ریشه‌ای از هویت ما تبدیل می‌شوند.

گیلوویچ می‌گوید: «تجربه‌های ما بخش بزرگ‌تری از ما هستند، تا اجناس مادی‌مان.» و اینطور توضیح می‌دهد که: «ممکن است شما چیزهای مادی‌تان را واقعا دوست داشته باشید، حتی ممکن است فکر کنید که بخشی از هویت‌تان به آن چیزها متصل است؛ اما با این وجود آن‌ها جدای از شما می‌مانند. در مقابل، تجربیات‌تان واقعا بخشی از شما هستند. ما جمع کل تجربیات‌مان هستیم.»

مطالعه‌ای دیگر از گیلوویچ نشان می‌دهد، حتی وقتی افراد تجربه‌ای دارند که می‌گویند تأثیری منفی روی شادی‌شان داشته، وقتی فرصت صحبت کردن درباره‌اش را پیدا کنند، ارزیابی‌شان از آن تجربه بهبود می‌یابد. گیلوویچ این را به این حقیقت نسبت می‌دهد که چیزی که شاید در گذشته استرس‌زا یا ترسناک بوده، ممکن است به داستانی بامزه برای تعریف در مهمانی تبدیل شود یا در نگاه به عقب به عنوان تجربه‌ای ارزشمند و شخصیت‌ساز دیده‌شود.

یک دلیل دیگر این است که تجربه مشترک ما را بیش از مصرف مشترک به دیگران وصل می‌کند: احتمال احساس نوعی اتصال به کسی که با او به سفری سیاحتی رفته‌اید بیشتر از کسی است که اتفاقا مثل شما تلویزیون ۴K خریده‌است.

«ما تجربیات را مستقیما با آدم‌های دیگر مصرف می‌کنیم و بعد از تمام‌شدن‌شان، بخشی از داستان‌هایی می‌شوند که ما به همدیگر می‌گوییم.»

و حتی اگر کسی هنگامی که شما مشغول یک تجربه به خصوص هستید با شما نباشد، باز هم احتمال برقراری رابطه و احساس پیوستگی بین شما و کسی دیگر، وقتی هر دو مثلا تجربه بالا رفتن از یک کوه خاص را داشته باشید یا وقتی یک برنامه تلویزیونی را دیده باشید بیشتر است تا وقتی مثلا هر دو یک دستگاه را خریده باشید.

همچنین احتمال اینکه بین تجربیات خود و دیگران مقایسه منفی برقرار کنید، خیلی کمتر از احتمال مشابه برای خریدهای مادی است. مطالعه‌ای که توسط دو پژوهش‌گر به نام‌های رایان هاول و گراهام هیل انجام شد، دریافت که مقایسه بین ویژگی‌های کالاهای مادی آسان‌تر است تا تجربیات: نگین انگشترت چند قیراطی است؟ یا کش سی‌پی‌یوی لپ‌تاپت چقدر است؟ چون این مقایسه آسان‌تر است، مردم آن را انجام می‌دهند.

«تمایل به چشم‌و‌هم‌چشمی معمولاً درباره کالاهای مادی بیشتر نمود پیدا می‌کند تا خرج برای تجربه‌ها.» گیلوویچ می‌گوید: «قطعاِ ما با دیدن کسانی که در هتل‌هایی بهتر از هتل ما تعطیلاتشان را می‌گذرانند یا در هواپیما بلیط درجه یک دارند اذیت می‌شویم؛ اما حسادت این نمونه‌ها به اندازه وقتی که کسی در خرید کالاهای مادی از ما جلوتر و بهتر پیش‌رفته باشد نیست.»

پژوهش گیلوویچ پیام‌های مشخصی برای کسانی دارد که می‌خواهند در مقابل هزینه‌های مالی‌شان بیشترین شادی را دریافت کنند و برای کارفرمایانی که می‌خواهند محیط کاری شادتری داشته باشند و سیاست‌گذارانی که می‌خواهند شهروندان شادتری داشته باشند.

همان‌طور که گیلوویچ و همکارش آمیت کومار در مقاله‌شان در ژورنال آکادمیک Experimental Social Psychology می‌نویسند: «جوامع، با انتقال سرمایه‌گذاری‌هایی انجام می‌دهند و سیاست‌هایی که دنبال می‌کنند، می‌توانند جمعیت کثیری از افراد خود را به سمت اهداف و خواسته‌های تجربی هدایت کرده و از این راه شادی بیشتر را ترویج کنند.»

جدی‌گرفته‌شدن این تحقیقات در جامعه ممکن است نه تنها نحوه خرج کردن درآمد توسط افراد را دستخوش تغییر کند، بلکه منجر به تأکیدی روی ارائه مرخصی با حقوق برای کارفرمایان و مدیریت فضاهای سرگرمی توسط دولت‌ها شود.

به قول گیلوویچ: «به عنوان یک جامعه، آیا ما نباید تجربه‌کردن را برای مردم آسان‌تر کنیم؟»

The post تجربه های شاد بخرید نه اجناس غیر ضروری appeared first on آلامتو.

]]>

فال روزانه : فال امروز 1 دی

daily-omen

فال روزانه 1 دی

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: نقشی كه شما در جهان بیرونی دارید باعث می‌شود در طی ماه آینده بیشترین تمركز خود را روی كار و وظیفه تان  بگذارید چرا كه خورشید وارد دهمین خانه مسیر شغلی شما می‌شود. اما شاید شما مایل نباشید كه آزادی خود را از دست بدهید، حتی اگر بدانید كه در قبال این كار موفقیت را به دست می‌آورید. در نهایت، شما مسئولیت خود را بر مستقل بودن ترجیح می‌دهید، حتی اگر از تصمیم خود راضی و خشنود نباشید. دلخور و عصبانی ماندن شما فقط مشكلات را بیشتر می‌كند. حتی اگر احساسات منفی خود را بیان كرده و اجازه دهید كه این احساس در شما باقی بماند، بعدا مجبور خواهید شد كه این نفرت و آزردگی را در خود از بین ببرید.

اردیبهشت: سیاره حاكم شما یعنی ونوس، تحت استرس و فشار است از اینكه شما كارهای بسیاری برای انجام دادن دارید‌ و این می‌تواند مانع لذت بردن شما از این تعطیلات شود چرا كه شما باید انرژی لازم را برای رویارویی با كارهای بی شماری كه در هفته آینده خواهید داشت بدست آورید.اگر چه ممكن است اهداف شما در مسیر شما و درست جلوی رویتان قرار داشته باشند، ‌اما به نظر نمی‌آید كه رسیدن به آنها كار آسانی باشد. اگر احساسات ناگفته شما روی هم انباشته شده، می‌تواند موقعیت و حالت خوشی را در شما تبدیل به نارضایتی و نگرانی كند. وقت را هدر ندهید ؛‌همین الان برای حل كردن مشكلی كه خودتان مسبب گره خورده شدنش بودید اقدام كنید!

خرداد:احساسات شما امروز عمیق‌ترو شدیدتر از همیشه شده و باعث می‌شود احساس ناراحتی و نارضایتی كنید. حرارت خورشید در هشتمین خانه شما یعنی "دیگران" باعث می‌شود كه دیگران بتوانند بوسیله همجواری با پلوتون خودرأی روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر بگذارند. شما فرصتی برای اشتباه ندارید، پس قبل از اینكه بخواهید برنامه و پروژه جدید را آغاز كنید خوب به آن فكر كنید تا وسط كار مجبور نشوید آن را رها كنید.

تیر: اگر چه ماه رمانتیك شما بهتان یادآوری می‌كند كه چقدر از احساستتان تحت كنترل هستند و چه كار باید بكنید،اما ممكن است شما توانایی تغییر اوضاع كنونی را نداشته باشید. شما باید سعی كنید كه در لحظه اول هر دو جنبه قضایا را ببینید، اما این را هم در نظر داشته باشید كه باید در نهایت یكی از آنها را انتخاب كنید. اما در برابر احساسات‌تان تسلیم نشوید. به ندای درونتان گوش كنید، اما از این مطمئن شوید كه نقشه شما نتیجه منطقی و درستی دارد.‌

مرداد: حتی اگر فكر كنید كه دنیای شما در حال آرام شدن و سر و سامان گرفتن است، اما می‌دانید  كه هنوز كارهای زیادی دارید كه باید در طی ماه آینده انجام دهید. ممكن است احساس كنید كه یك ماجراجویی عالی برای شما می‌تواند تسكینی برای كارسخت و جزییات بی پایان باشد. فراوانی كار شما می‌تواند مقداری برایتان خسته كننده باشد، اما بهتر است كه در مقطعی از زمان كار خود را سر فرصت انجام دهید نه اینكه برای رسیدن به خط پایان عجله كنید!

شهریور: شما قادر هستید كه بدون اینكه از دیگران تاثیر منفی بگیرید یك تغییر اساسی و بزرگ را در زندگی تان ایجاد كنید. ابراز وجود به شما اجازه می‌دهد كه استعدادهای درونی خود را بشناسید و و آنچه از احساسات‌تان كه مجال می‌یابند كه بیان شوند را با دیگران تقسیم كنید‌ و این مهم نیست كه چقدركار پیچیده و دشواری است. با این وجود، شما مایل به این نیستید كه روز تعطیل خود را با یك روز كاری معامله كنید. آنچه را اكنون واقعا ضروری است انجام دهید بدون اینكه نیاز باشد روش تعطیلی خود را بهم بزنید. برنامه ریزی و فكر كردن به آنچه كه می‌خواهید انجام دهید بهتر از این است كه كاری را بدون اینكه به عواقب آن فكر كنید شروع كنید.

مهر: سیاره حاكم شما ونوس عاشق است و امروز از اینكه با سیاره تیره و كدر پلوتون در تماس است زیاد راضی به نظر نمی‌رسد. شما گونه روشن تر و زیباتر پلوتون را ترجیح می‌دهید. هرچقدر قلب شما بیشتر فرصت بازیگوشی داشته باشد، بیشتر احساسات شما ناآرام می‌شود. نخواهید كه همه چیز را كنترل كنید. در عوض،‌ سعی كنید و جدی باشید و تصمیم بگیرید كه در آینده چه كار بكنید.

آبان: ممكن است امروز در مسیرتان به یك دوراهی مهم برخورد كنید، كه حتی نقشه هم نتواند به شما كمك كند كه باید چه راهی را بروید. به طور معمول، این می‌تواند جریان تصمیم گیری شما را كمی ‌پیچیده و سخت كند. اما هنوز،‌ ونوس رمانتیك مِیل وافر پلوتن را به سلطه تحریك می‌كند، ‌كه می‌تواند یه رابطه زیبا و شیرین را به میدان جنگی برای دو طرف تبدیل كند. پس بهتر است این فرصت بدست آمده را جدی بگیرید و یك رمان ترسناك بخوانید یا اینكه خودتان یكی بنویسید.

آذر: امروز برای شما شرایط تازه‌ای بوجود می‌آید و شما ناگهان تصمیم می‌گیرید كه بلاخره برنامه ریزی كنید و شروع به كار كنید. روش‌های كناره گیری و دوری شما ممكن است تا الان نتیجه داده و موفقیت آمیز بوده، اما شرایط بسرعت تغییر كرده و ممكن است شما مجبور باشید كه تمام تمركز خود را روی این تصمیم بگذارید كه "چگونه میتوانم كاری را كه شروع كرده‌ام را به خوبی به پایان برسانم؟" آهسته پیش بروید و بنیادی ایجاد كنید كه به اندازه كافی مستحكم باشد كه تا آخرین زمان همین جور باقی بماند.

دی: زندگی شما این روزها بیشتر از خورشید انرژی خواهد گرفت چرا كه خورشید تابان وارد اولین خانه از شخصیت شما شده است و باعث می‌شود كه احساسات قلبی‌تان را بیان كنید. دیگران ممكن است بر سرسختی بی پایان شما غلبه كنند، اما شما فقط می‌خواهید كه اوضاع را درست كنید. ممكن است شما احساس رقیبی را داشته باشید كه از جنگ جان سالم بدر برده است. اما دوست ندارید كه اشتباهی كنید كه شما را از مسیر و هدف خود دور كند. راهی پیدا كنید كه در كشمكش و درگیری فائق آیید تا بتوانید در بازی برنده باشید.

بهمن: شما می‌خواهید كاری كنید تا از گِرِهی كه می‌دانید در آینده در زندگی تان خواهد افتاد پیشگیری كنید. اما هنوز خیلی چیزها هست كه باید آنها را به خوبی راست و ریست كنید قبل از اینكه به خودتان اجازه ابراز هیجان دهید. شما تصمیمات بزرگی برای آینده دارید همانطور كه خورشید وارد دوازدهمین خانه قسمت شما در ماه بعد شده است. به دقت انتخاب كنید، ‌به خاطر اینكه تصمیم آخر شما تاثیر بزرگی بر زندگی تان خواهد داشت.

اسفند: اگر چه ممكن است شما مایل باشید كه با دوستان تان امروزتعامل دوطرفه داشته باشید، احتمالا از این روابط اجتماعی زود خسته خواهید شد چرا كه به كار واقعی شما لطمه می‌زند. شما باید اكنون به تصوری كه در ذهن خود از زندگی داشتید فكر كنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی كنید و نگاه و چشم انداز زیبا و جادویی در تاریكی برای خودایجاد كنید. گفتن یك داستان درباره سفر احساسی خود می‌تواند برای  دیگران انگیزه‌ای باشد تا بتوانند بر ترس خود غلبه كرده و عشق را انتخاب كنند.

The post فال روزانه : فال امروز 1 دی appeared first on آلامتو.

]]>

آراد – شب یلدا

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Arad%20-%20Shabe%20Yalda.mp3

مشاهده مطلب : آراد – شب یلدا

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>

ایمان فلاح – یلدا

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Iman%20Fallah%20-%20Yalda.mp3

مشاهده مطلب : ایمان فلاح – یلدا

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>

آیدین عطادخت – پاپوری

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Aydin%20Atadokht%20-%20Popurri.mp3

مشاهده مطلب : آیدین عطادخت – پاپوری

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>

​علی آزادگان – بارون

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Ali%20Azadegan-%20Baroon.mp3

مشاهده مطلب : ​علی آزادگان – بارون

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>

مازیار عطاریان – شب یلدای منی

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Maziar%20Attarian%20-%20Shabe%20Yaldaye%20Mani.mp3

مشاهده مطلب : مازیار عطاریان – شب یلدای منی

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 120

حسین یعقوبی – باید برم

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Hossein%20Yaghobi%20-%20Bayad%20Beram.mp3

مشاهده مطلب : حسین یعقوبی – باید برم

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 116

حسین آقایی – آرزومی

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Hosein%20Aghaei%20-%20Arezoomi.mp3

مشاهده مطلب : حسین آقایی – آرزومی

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 142

مهدی نورقربانی – لعنت به گنجشک ها

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Mahdi%20Noorghorbani%20-%20Lanat%20Be%20Gonjishka.mp3

مشاهده مطلب : مهدی نورقربانی – لعنت به گنجشک ها

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 126

نیما صادقی – خوشحالم

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Nima%20Sadeghi%20-%20Khoshhalam.mp3

مشاهده مطلب : نیما صادقی – خوشحالم

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 543

حامد – امشب

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Hamed%20Pahlan%20-%20Emshab.mp3

مشاهده مطلب : حامد – امشب

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 205

احسان تهرانچی – توقع

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Ehsan%20Tehranchi%20-%20Tavagho.mp3

مشاهده مطلب : احسان تهرانچی – توقع

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 163

میلاد بابایی – یک دقیقه

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Milad%20Babaei%20-%20Yek%20Daghighe.mp3

مشاهده مطلب : میلاد بابایی – یک دقیقه

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 131

گروه رستاک – میان خورشید های همیشه

مشاهده مطلب : گروه رستاک – میان خورشید های همیشه

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 123

امیرعلی زمانی و فرهاد فیروزی – یلدای برفی

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Amirali%20Zamani%20-%20Yaldaye%20Barfi%20(Ft%20Farhad%20Firozi).mp3

مشاهده مطلب : امیرعلی زمانی و فرهاد فیروزی – یلدای برفی

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 162

حامد همایون – چنین کنم چنان کنم

دانلود آهنگ با کیفیت 320: http://dl.behmusic.com/music/1395/09/Irani/Hamed%20Homayoun%20-%20Chenin%20Konam%20Chenan%20Konam.mp3

مشاهده مطلب : حامد همایون – چنین کنم چنان کنم

دانلود آهنگ جدید , دانلود آهنگ , آهنگ جدید , موزیک , دانلود موزیک , موزیک جدید

----------------------------------------------------------------------

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395
ساعت 23:4 توسط سجاد | تعداد بازديد : 139

دانلود آهنگ جدید حجت درولی به نام خوشبختی

دانلود آهنگ جدید حجت درولی به نام خوشبختی 
دانلود آهنگ حجت درولی ، با کیفیت متفاوت ۱۲۸ و ۳۲۰ ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ  
دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبا از حجت درولی به نام خوشبختی 

Download New Music Hojjat Dorvali - Khoshbakhti

دانلود آهنگ حجت درولی به نام آی عاشقا

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:2 توسط سجاد | تعداد بازديد : 147

دانلود آهنگ عربی جدید محمد الشحی به نام ثوب الوفا

دانلود آهنگ عربی جدید محمد الشحی به نام ثوب الوفا  
دانلود آهنگ عربی محمد الشحی ، با دو کیفیت متفاوت ۱۲۸ و ۳۲۰ ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ  
دانلود آهنگ عربی جدید و فوق العاده زیبا از محمد الشحی به نام ثوب الوفا 

Download New Mohammad Sheyh - Sobol Vafa

دانلود آهنگ عربی محمد الشحی به نام ثوب الوفا

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:2 توسط سجاد | تعداد بازديد : 210

دانلود موزیک ویدیو جدید رامتین دلیران به نام با گریه

دانلود موزیک ویدیو جدید رامتین دلیران به نام با گریه  
دانلود موزیک ویدیو رامتین دلیران ، با کیفیت 480 و 720 و 1080 ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ  
دانلود موزیک ویدیو جدید و فوق العاده زیبا از رامتین دلیران به نام با گریه 

Download New Music Video Ramtin daliran - Ba Gerye

دانلود موزیک ویدیو جدید رامتین دلیران به نام با گریه

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:2 توسط سجاد | تعداد بازديد : 129

دانلود آهنگ جدید حامد همایون به نام مجنون

دانلود آهنگ جدید حامد همایون به نام مجنون  
دانلود آهنگ حامد همایون ، با دو کیفیت متفاوت ۱۲۸ و ۳۲۰ ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ  
دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا و غمگین از حامد همایون به نام مجنون 

Download New Music Hamed Homayoun - Majnoon

دانلود آهنگ حامد همایون به نام مجنون

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:2 توسط سجاد | تعداد بازديد : 161

دانلود آهنگ جدید پویا سالکی به نام دنیارو ول کن

دانلود آهنگ جدید پویا سالکی به نام دنیارو ول کن  
دانلود آهنگ پویا سالکی ، با کیفیت متفاوت ۱۲۸ و ۳۲۰ ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ  
دانلود آهنگ جدید و بسیار زیبا از پویا سالکی به نام دنیارو ول کن 

Download New Pouya Saleki - Donyaro Vel Kon

دانلود آهنگ پویا سالکی به نام دنیارو ول کن

]]>
+ نوشته شده در 30 آذر 1395 ساعت 23:2 توسط سجاد | تعداد بازديد : 147