سکوی قهرمانی / شماره‌ اول نشریه دانشجویی «فانوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، شماره‌ اول نشریه دانشجویی «فانوس» منتشر شد.

 

در این شماره از نشریه «فانوس» به مسائل اجتماعی همچون نژاد پرستی، اعتیاد به ماری جوآنا، قهرمانان ملی و... پرداخته شده است. معرفی کتاب و شعر از جمله بخش‌های جذاب این نشریه دانشجویی است.

 

برای مشاهده این نشریه اینجا را کلیک کنید.

سکوی قهرمانی/ شماره‌ اول نشریه دانشجویی «فانوس» منتشر شد

سکه ۱۱ میلیون و ٣٠٠ هزار شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ١١ مرداد ۱۳۹۹ در جریان معاملات بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ١٠ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان، نیم سکه ٥ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان، ربع سکه ٣ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ٧٥٠ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ١٩٧٧ دلار و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٧١ هزار و ١٤٣ تومان است.

مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر «شمیم ولایت» در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر «شمیم ولایت» از سوی اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی فسا در دانشگاه برگزار می‌شود.

گفتنی است، زمان شرکت در این مسابقه ازامروز ۱۱ مرداد ماه تا ۱۷ مرداد ماه خواهد بود.

لازم به ذکر است، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا می‌توانند پس از دریافت و مطالعه کتاب مربوطه، پاسخ صحیح سوالات را به صورت یک عدد ده رقمی از چپ به راست به همراه نام و نام خانوادگی، سمت (استاد، کارمند، دانشجو) و شماره تماس خود از طریق پیامک و یا واتس آپ به شماره ۰۹۱۳۳۶۴۳۶۳۱ ارسال کنند.
 
شما می‌توانید از لینک‌های زیر متن خطبه غدیر و سوالات این مسابقه را دریافت کنید.

بررسی وضعیت امروز و فردای بورس/ بازار سرمایه، تهدید یا فرصت؟

بررسی وضعیت امروز و فردای بورس/ بازار سرمایه، تهدید یا فرصت؟

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- سینا احدیان؛ جو کنونی کشور متاثر از رخداد‌های اقتصادی متعددی است که شاید مهم‌ترین آن را می‌توان اقبال عمومی به بازار سرمایه و حمایت دولتی از این بازار دانست. مسئله‌ای که این روزها نقل تمام محافل شده و هر جایی صحبت از خوب یا بد بودن بورس چه برای منافع افراد و چه برای منافع ملی است. رشد سریع بورس در چند ماه اخیر زمزمه‌هایی را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده که از آن جمله می‌توان به ایجاد حباب در بورس و حمایت مقطعی دولت از بورس به منظور تأمین کسری بودجه اشاره کرد. شاید بازار سرمایه در ایران در حال حاضر به بازاری مبهم برای مردم و کارشناسان تبدیل شده است به گونه‌ای که عده‌ای سرازیری نقدینگی به سمت بورس را یک فرصت تلقی می‌کنند و آن را عامل جلوگیری از ابَرتورم و سوداگری در بازار‌های موازی می‌دانند، اما در مقابل عده‌ی دیگری رشد شتابان قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه را حباب و غیر واقعی دانسته و نگران ترکیدن آن در آینده‌ای نزدیک هستند و این بازار را صرفا کاغذ بازی معرفی می‌کنند. در همین رابطه سراغ دکتر مالک رحمتی؛ کارشناس ارشد بازار سرمایه رفتیم تا با توجه به پیشینه کارشناسی و تجربه موفق وی در بازار سرمایه با عمق بیشتری به موضوع بپردازیم. در ادامه این گفتگو تقدیم می‌شود.

بازار سرمایه چه تاثیری بر اقشار مختلف جامعه، به خصوص اقشار کم درآمد دارد؟
بازار سرمایه، علاوه بر امکان تجهیز سرمایه‌های خرد مردمی می‌تواند به ارتقاء درآمد اقشار کم درآمد و متوسط نیز کمک کند. دولت می‌تواند با بسترسازی مناسب در جهت ورود اقشار کم درآمد به بورس، زمینه بهره‌مندی آن‌ها از بازار سرمایه را فراهم نماید. در حال حاضر با موافقت مقام معظم رهبری درخصوص آزادسازی سهام عدالت در بورس، امکان ورود این قشر نیز به بازار سرمایه فراهم شده است. به همین دلیل مدیریت صحیح این موضوع می‌تواند باعث ایجاد درآمد پایدار برای افراد محروم جامعه شود.

از طرفی یکی از مشکلات اساسی بنگاه‌های کشور مسئله تأمین نقدینگی و تأمین مالی به منظور رفع نیاز سرمایه در گردش یا سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای بوده است. به طور سنتی، تأمین مالی بنگاه‌ها در اقتصاد ایران با استفاده از بانک‌ها انجام می‌شود. اما در صورتی که اطمینان به بازار سرمایه افزایش یابد، می‌تواند جایگزین بهتری نسبت به بانک شده و با کاهش نرخ‌های سود بانکی، برخی از مشکلات ساختاری کشور نیز حل گردد.

امروز عدم امکان تأمین مالی مناسب، باعث شده برخی از بنگاه‌های تولیدی به حالت نیمه تعطیل یا تعطیل درآیند. موضوعی که در بیانات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جهش تولید نیز بدان اشاره گردید. بازار سرمایه کشور می‌تواند شرایط مناسبی را برای کاهش هزینه‌های تأمین مالی بنگاه‌ها فراهم نموده و از این منظر یکی از ابزار‌های مناسب به منظور تحقق جهش تولید محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:
پرونده ویژه «بورس بازی» | بخش سوم؛

سرمایه گذاری در بورس چه منافعی برای اقتصاد کلان کشور دارد؟
بازار سرمایه فضای مناسبی برای جذب نقدینگی سرگردان کشور است که این امر با رشد شتابان در حال افزایش است. ورود سرمایه‌های افراد به بازار سرمایه، تقاضا‌های سوداگرانه در سایر بازار‌ها را کاهش داده و در نتیجه از ایجاد شوک در آن‌ها و لطمه به اقتصاد کشور جلوگیری می‌کند. همچنین بورس محل مناسبی برای افزایش درآمد‌های دولت نیز می‌باشد. باتوجه به کاهش قیمت جهانی نفت و همین‌طور وجود تحریم‌های ظالمانه، برای دولت امکان کسب درآمد از محل فروش نفت همچون گذشته فراهم نمی‌باشد. در نتیجه، دولت با واگذاری اموال و دارایی‌های خود، علاوه بر افزایش مشارکت‌های مردمی و مردمی کردن اقتصاد، می‌تواند بدون اتکا به درآمد‌های نفتی به درآمد موردنیاز خود دست یابد. پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری دولتی نیز گامی در همین راستا است.
 
بررسی وضعیت امروز و فردای بورس/ بازار سرمایه، تهدید یا فرصت؟
افزایش ورود شرکت‌ها به بورس چه اثراتی دارد؟
باتوجه به استاندارد‌های گزارشگری شرکت‌ها به بورس و در نظر گرفتن این که هریک از سهامداران از طریق مطالعه اخبار، اطلاعات و صورت‌های مالی، ناظر فعالیت یک شرکت بورسی هستند، توسعه بازار سرمایه و افزایش شرکت‌های بورسی، علاوه بر افزایش شفافیت عملکرد شرکت‌ها، منجر به کاهش هزینه‌های نظارت دستگاه‌های نظارتی نیز خواهد بود.

از طرفی ابزار‌های مالی موجود در بورس محدود بوده و یکی از روش‌های مناسب در جهت تعدیل بازار و کمک به شرکت‌های موجود در بازار به منظور تأمین مالی، توسعه ابزار‌های مالی است؛ لذا می‌بایست افزایش سرعت معرفی ابزار‌های مالی جدید نیز در دستور کار سیاست‌گذار باشد.

آیا اقبال عمومی به بورس می‌تواند نتایج منفی هم داشته باشد؟ راهکار مقابله با چنین تهدیداتی چیست؟
رشد شتابان شاخص بورس در سه سال گذشته، توجه بخش قابل توجهی از جامعه را به خود جلب کرده و موجب ورود سرمایه‌ها و افراد جدید به این بازار شده است. آنچه که مسلم است، سرعت ورود افراد بسیار بیشتر از سرعت گسترش زیرساخت‌های بازار بوده و در نتیجه، مشکلاتی نظیر کاهش کیفیت خدمات در بازار مشاهده می‌شود؛ بنابراین دولت به همراه کارگزاری‌ها می‌بایست با سرمایه‌گذاری مناسب در زیرساخت‌های بازار، سرعت خدمات‌دهی را افزایش دهند.

همانطور که امروز می‌بینیم، با افزایش افراد مبتدی در بازار سرمایه، شاهد رفتار‌های هیجانی و به دور از تحلیل و آینده‌نگری هستیم. این افراد با اتکا به خوشبینی ایجاد شده و جو موجود وارد بازار شده و ممکن است با از بین رفتن خوشبینی، به سرعت از بازار خارج شوند. لذا، افزایش آگاهی و دانش این افراد از مهم‌ترین راهکار‌های حفظ سرمایه‌های آن‌ها در بازار سرمایه است. درنتیجه به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در آموزش مرتبط با بازار سرمایه نیز می‌بایست در دستور کار سیاستگذاران قرار گیرد.

آیا رشد سریع بورس حباب است؟
بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار سرمایه ناشی از تورم، جهش نرخ دلار و تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده و بخشی از آن نیز ناشی از ورود نقدینگی بوده است. نکته مهم آن است که آنچه در مورد حباب بورس گفته می‌شود، در مورد تمام شرکت‌های موجود در بورس صادق نیست. برخی شرکت‌ها چندین برابر ارزش ذاتی خود قیمت‌گذاری شده‌اند و قیمت برخی نیز کمتر از ارزش ذاتی است و همچنان امکان افزایش قیمت برای آن‌ها وجود دارد. هرچند در دو سه سال اخیر، روند رشد بورس به گونه‌ای بوده که انتظارات سرمایه‌گذاران از بازدهی سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده، اما این افراد باید روند بلند مدت بورس و بازدهی بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازار‌ها را مدنظر داشته باشند.

آیا زمزمه‌های ریزش بازار بورس واقعیت دارد؟
در حال حاضر، نگرانی‌هایی از ریزش بازار وجود دارد و ممکن است افرادی که اخیراً و با تجربه و دانش کمتری وارد بازار شده‌اند، از این اتفاق متضرر شوند. ولی روی هم رفته، استفاده از تجربه‌های دیگران، افزایش تنوع پرتفوی سهام و استفاده از امکان خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ازجمله راهکار‌های عمومی است که در صورت ریزش بازار، منجر به کاهش ضرر افراد می‌شود.

آیا تشویق مردم به سرمایه گذاری در بورس از طرف دولت یک برنامه کوتاه مدت به شمار می‌آید تا دولت کسری بودجه حال حاضر را جبران نماید یا اینکه یک استراتژی طولانی مدت است؟
در بند نهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آمده است: «اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ی نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیاز‌های اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی». به نظر می‌رسد بازار سرمایه کشور می‌تواند پیشگام اصلاحات نظام مالی و تقویت بخش واقعی اقتصاد کشور باشد و در صورت استفاده صحیح از این فرصت، بسیاری از مشکلات ساختاری کشور قابل حل خواهد بود.

در بند اول سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به آمده است: «تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط». در صورتی که دولت حمایت خود را از بازار سرمایه افزایش دهد و اعتماد ایجاد شده به بازار خدشه‌دار نشود، بازار سرمایه کشور می‌تواند به عنوان مهم‌ترین ابزار رونق و جهش تولید در خدمت بخش واقعی اقتصاد قرار گیرد و به یک بازی برد-برد بین بازار و ذینفعان تبدیل خود شود؛ بنابراین در حال حاضر بازار سرمایه کشور بهترین بستر برای تحقق بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی، در بازار سرمایه کشور متبلور شده است.

آینده بورس و تاثیر رویکرد‌های فعلی بر آن را چطور می‌بینید؟
به نظر می‌رسد برخی اصلاحات مدنظر دولت، نظیر حذف چهار صفر از پول ملی نیز در کوتاه مدت منجر به افزایش اقبال به بازار سرمایه شود. باتوجه به این که برخی افراد در تحلیل‌های خود برای خرید سهام، بدون درنظر گرفتن تعداد سهام یک شرکت یا ارزش بازاری آن، صرفاً به قیمت هر سهم توجه می‌کنند. کاهش چهار صفر منجر به تعمیق این خطای تحلیلی خواهد شد و احتمال می‌رود شاهد رشد مقطعی بازار بعد از حذف چهار صفر از پول ملی باشیم. اما باتوجه به افزایش ورود نقدینگی به بازار سرمایه و وجود تقاضای قابل توجه در خرید سهام شرکت ها، تسهیل و افزایش ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه علاوه بر توسعه بازار، به تعدیل تقاضا کمک کرده و روند رشد بازار را منطقی‌تر می‌کند.

«جمشید شارمهد» در تور وزارت اطلاعات / گروه تروریستی «تندر» متلاشی می‌شود؟

«جمشید شارمهد» در تور وزارت اطلاعات / گروه تروریستی «تندر» متلاشی می‌شود

 

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ ۲۴ فروردین ۸۷، یک بمب کارگذاشته شده در حسینیه شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز منفجر شد و ۱۴ تن از هموطنانمان به شهادت رسیدند و ۲۰۰ تن دیگر راهی بیمارستان‌ها شدند؛ در میان کشته‌شدگان اجساد کودکان و زنان نیز دیده می‌شد.

دقایقی پیش خبر بازداشت سرکرده گروه تروریستی «تندر» مستقر در آمریکا، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در رسانه‌های داخلی منتشرشد.

این گروه تروریستی در سال ۱۳۸۳ توسط «فرود فولادوند» تاسیس شده است. بنابر اظهارات ضد‌و‌نقیض، از سرنوشت وی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ فولادوند ابتدای سال ۱۳۸۴ قول داد که نظام ایران تغییر می‌کند اما در سال ۸۵ ناپدید شد. دختر فولادوند معتقد است که پدرش در اسرائیل به سر می‌برد اما سازمان آمریکایی عفو بین‌الملل باور دارد که وی توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده است.
 
بازداشت «جمشید شارمهد» توسط وزارت اطلاعات / گروه تروریستی «تندر» متلاشی می‌شود
بعد از فولادوند، جمشید شارمهد مسئولیت این گروه تروریستی را برعهده گرفته و وی متولد سوم فروردین ۱۳۳۴ و ساکن آمریکا است.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ یعنی کمتر از یک ماه پس از انفجار شیراز، چند عضو گروهک انجمن پادشاهی که در هتل جهان در تهران مشغول ساخت بمب برای کارگذاری در مراکز حساس پایتخت بودند، دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ با صدور اطلاعیه‌ای در مورد دستگیری عاملان انفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز اعلام کرد‌: به دنبال شکست سیاست‌های دولتمردان آمریکا در سلسله توطئه‌ها و اقدامات خود در منطقه و حوزه پیرامونی کشورمان، سرویس اطلاعاتی این کشور با هدایت و حمایت همه جانبه آموزشی، مالی و تسلیحاتی از یک شبکه تروریستی، سعی در اقدامات ضد بشری در داخل ایران داشته است.
در این اعلامیه آمده است: این شبکه که آمریکایی‌ها آن را به ابزار و ادوات گوناگون تروریستی از جمله مواد شیمیایی، مواد منفجره و ماده خطرناک و سمی سیانور برای تولید گاز سیانور مجهز کرده بودند، مستقیماً توسط مأموران آمریکایی به داخل خاک ایران هدایت و راهنمایی شده و در یکی از سلسله طرح‌های خود، حادثه تروریستی انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را انجام می‌دهد که در این جنایت بی‌رحمانه، جمعی از فرزندان بی گناه و مظلوم میهن مان شهید و مجروح می‌شوند. در حالی که این گروه قصد داشت در ادامه اقدامات تروریستی خود طرح‌های برنامه‌ریزی شده در آمریکا، نظیر انفجار در نمایشگاه کتاب تهران و برخی مراکز علمی ـ آموزشی و مذهبی و همچنین هدف قرار دادن مردم و ایجاد ناامنی در مکان‌های پرتردد و پرجمعیت شهر‌های مختلف کشور را انجام دهد، سربازان گمنام امام زمان (عج) با اجرای عملیات دقیق اطلاعاتی در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری عناصر این شبکه تروریستی را در استان‌های فارس، خوزستان، گیلان، آذربایجان غربی و تهران، شناسایی و دستگیر نمایند.
 
وزارت اطلاعات ضمن اشاره به داده‌های به دست آمده از متهمین این پرونده در اطلاعیه آورده است: مأموران آمریکایی، مأموریت اصلی گروه را ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شهر‌های ایران تعیین کرده بودند که اقدامات تروریستی علیه کنسولگری روسیه در گیلان و انفجار در خطوط نفتی جنوب کشور نیز جزء اهداف خرابکارانه این گروه بوده است و به همین دلیل مراکز آمریکایی برای این شبکه، برنامه‌های آموزشی غواصی برای شناسایی لوله‌های نفتی زیر دریا در خلیج فارس، تدارک دیده بودند. وسایل و تجهیزاتی که از این گروه کشف شده عبارتند از: نقشه، فیلم، عکس و کروکی اماکن و مراکز مهم و حساس شهر‌های مختلف برای عملیات تروریستی. تعداد زیادی اسلحه و چاشنی‌های انفجاری، مقدار ۸ کیلوگرم سیانور قابل تبدیل به گاز مخرب و کشنده و همچنین تعدادی ماسک‌های ضد گاز شیمیایی.
انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی ۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور نیز نقش داشته است.
 
دستگیری سرکرده این گروه تروریستی، هوشیاری نهاد‌های امنیتی را در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و معاند نشان می‌دهد. دستگیری عبدالمالک ریگی در اسفند ۱۳۸۸ و روح‌الله زم در مهر ۱۳۹۸، گوشه‌ای از اقدامات دستگاه‌های امنیتی-اطلاعتی کشور‌مان برای جلوگیری از نفوذ گروهک‌های تروریستی و ایجاد امنیت در جامعه است. 
 

بسیج دانشجویی مخالف انتصاب غیرقانونی بروجردی در دانشگاه آزاد است

درودی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: متاسفانه امروز با انتصاب سید علاء الدین بروجردی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد شاهد یک بی قانونی در سطح دانشگاه آزاد بودیم؛ چرا که این انتصاب علاوه بر اینکه یکی از بدترین انتصابات است بلکه جزو انتصاب‌های غیر قانونی نیز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مسئولان دانشگاه آزاد گسترش نیرو‌های انقلابی در این دانشگاه است؛ اما با این وجود با توجه به سوابق علاء‌الدین بروجردی انتصاب او به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد عمل به این وظیفه را دربین مسئولان این دانشگاه مشاهده نمی‌کنیم؛ به هر روی بااین انتصاب این شائبه به وجود می‌آید که محیط دانشگاه‌ها در در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در حال گره خوردن به جناح بندی‌های سیاسی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دانشگاه آزاد به پارکینگ سیاستمداران ورشکسته تبدیل شده، افزود: به گفته فعالان دانشجویی مرحوم شیخ الاسلام معاونت پیشین بین الملل دانشگاه آزاد جزوه یکی از مسئولان خوب این دانشگاه بوده و خدمات ارزنده را هم ارائه کرده است، اما جایگزین مرحوم شیخ الاسلام کسی است که در سابقه او رویکرد‌های انقلابی را مشاهده نمی‌کنیم.


درودی اضافه کرد: علاء الدین بروجردی یکی از مسببین اصلی تصویب برجام بوده و از این توافق حمایت کردند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت عید قربان نیز اشاره کردند که برجام خسارت محض بود که به کشور وارد شدد و هنوز که هنوز است ما داریم از این خسارت‌ها ضربه می‌خوریم و همچنان عده‌ای هم هستند که این خسارت‌ها را تحریف می‌کنند و برجام را خوب نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب اگر تحریف‌ها شکست بخورد تحریم‌ها هم شکست خواهند خورد؛ با این وجود یکی از این تحریف‌ها همین بزک کردن برجام از گذشته تا به حال بوده به گونه‌ای که حتی آب خوردن را هم به توافق هسته‌ای گره زدند و این تحریف بود و متاسفانه ما در سابقه آقای بروجردی این رویکرد را نسبت به برجام می‌بینیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که در مورد آقای بروجردی وجود دارد باز بودن پرونده او در پرونده فساد‌های مالی است؛ البته ما نمی‌گوییم که آقای بروجردی مطمئناً در در این فساد‌ها اثرگذار بوده، اما شائبه‌های پیرامون او به وجود آمده که باید به آن‌ها پاسخ داده شود. به هر روی کسی که با چنین شائبه‌هایی مواجه است درست نیست که به عنوان معاونت بین الملل دانشگاه آزاد منصوب شود، چون می‌تواند از جایگاه و سمتی که دارد سوء استفاده کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: بنا بر صحبت‌هایی که بنده با فعالان انقلابی شهر بروجرد داشته ام آقای بروجردی استفاده‌های ویژه از از اختیارات خود در سطح استان و مخصوصا در شهرستان بروجرد می‌کرده و در واقع یکی از دلایل عدم رای آوری او در مجلس یازدهم هم همین استفاده‌های غیر قانونی بوده است.

درودی اظهار کرد: اگر تمام نقد‌های مطرح شده نسبت به انتصاب آقای بروجردی را کنار بگذاریم، واقعیت این است که این انتصاب با توجه به آیین نامه دانشگاه آزاد و آیین نامه‌ای که در تاریخ ۱۰ اسفند سال ۸۹ به تصویب رسیده غیرقانونی بوده؛ چرا که در ماده ۵ این آیین نامه تصریح شده است که معاونت بین الملل دانشگاه آزاد باید عضو هیئت علمی و حداقل رتبه استادیاری را داشته باشد و این در حالی است که آقای بروجردی این شرایط را ندارد؛ پس عملاً این انتصاب غیر قانونی است. به هر روی باید ببینیم که بعد از این انتصاب جریانات سیاسی و جنبش دانشجویی به چه سمتی حرکت می‌کند و البته بسیج دانشجویی با این انتصاب مخالف بوده و آن را قبول ندارد.

کالدرون هم دعوت پرسپولیسی‌ها را رد کرد+عکس

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به باشگاه پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون برای شرکت در جشن قهرمانی دعوت کرده بود؛ این اتفاق برای آنهایی که پیگیر خبرهای فوتبالی هستند از آن جهت عجیب بود که هر دو مربی جزو طلبکاران سنگین پرسپولیس هستند که برای دریافت حق و حقوقشان علیه این باشگاه به فیفا شکایت کرده اند!


حالا گابریل کالدرون با انتشار پیامی درباره دعوت باشگاه پرسپولیس از او برای حضور در جشن قهرمانی  واکنش نشان داد و در واقع محترمانه دعوت مدیران این باشگاه را رد کرد.


او در این پیام آورده است: «بسیار خوشحالم از این که پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ شد و احساس افتخار می‌کنم از این که باشگاه من را برای شرکت در جشن قهرمانی دعوت کرد. خیلی دوست داشتم می‌توانستم در این موفقیت در کنار اعضای هیات مدیره، هواداران و بازیکنان فوق العاده پرسپولیس باشم اما متاسفانه ویروس کرونا شرایطی را به وجودآورده که اصلا مسافرت و تجمع توصیه نمی‌شود به همین دلیل قادر به پذیرش این دعوت نبوده و از راه دور تبریک می‌گویم.»

دانشگاه آزاد باید در حوزه علم و فرهنگ موفقیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کسب کند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد صبح روز شنبه ۱۱ مرداد در مراسم معارفه بروجردی معاون جدید بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد گفت: مرحوم شیخ الاسلام یکی از شخصیت‌های برجسته، ارزشمند، متعهد و انقلابی بود که به خوبی در مسئولیت‌های مختلف نقش آفرینی کرد و اثرات ماندگاری را از خود بر جای گذاشت.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مرحوم شیخ الاسلام نقش اساسی در شکل گیری دیپلماسی انقلابی داشت و خوشبختانه به واسطه حضور وی و افرادی همچون مهندس شیخ عطار، بروجردی و ... ترکیب منسجم، کارآمد و مؤمن در وزارت خارجه شکل گرفت.

وی با اشاره به حضور بروجردی در مسئولیت جدید به عنوان معاون بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: وی از سال‌های دور در بخش‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و ... فعالیت‌های چشمگیری داشته است و با تجربیات ارزنده به ویژه در حوزه سیاست خارجی در مسئولیت جدید نیز می‌تواند شرایط رو به رشدی را برای فعالیت‌های منطقه‌ای و بین المللی دانشگاه فراهم کند که امیدوارم این امر به خوبی محقق شود.

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پدیده‌های منحصر به فرد است که در جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد، گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، می‌تواند کار‌های اساسی در کشور و منطقه انجام دهد. انتظاری که از دانشگاه آزاد اسلامی داریم این است که این دانشگاه در گسترش علم و فرهنگ به صورت فرامرزی در بین کشور‌های اسلامی تلاش کند.

وی گفت: دکتر طهرانچی و مدیران و همکاران دانشگاه اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند و از خداوند می‌خواهیم توفیقات بیشتری عنایت کند.
 
ولایتی تصریح کرد: ما در کشور دانشگاه‌های متعددی داریم که در آن‌ها افراد برجسته‌ای رشد یافته اند، اما تأثیرگذاری جهانی در حرکت علمی باید به دست بیاید، اما انتظاری که از دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد این که بتواند در حوزه علم و فرهنگ موفقیت‌های بین المللی داشته باشد.

وی، فعالیت‌های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی را در جذب دانشجو، اساتید و نخبگان به داخل کشور و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های دانشگاه در کشور‌های مختلف برای فعالیت‌های آموزشی در جامعه میزبان را مهم دانست و اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها در این خصوص باشیم.

درخواست موسوی لارگانی برای لغو کنکور سراسری و ارشد

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درخصوص کنکور نوشت:

طبق گزارش پروتکل بهداشتی دربرگزاری کنکور مقطع دکتری رعایت نشد.

اگر کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد با این شرایط برگزارشود، احتمال وقوع فاجعه بهداشتی بالاست؛ لذا با همکاری دولت و مجلس شرایط بررسی شده و اگر امکان رعایت پروتکل‌ها نیست، برای لغو کنکور اقدام شود.

فن بازار‌های برتر استان‌ها معرفی شدند

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، چهاردهمین نشست سراسری فن بازار‌های کشور که هر شش ماه یکبار به عنوان محفلی برای تبادل تجربیات استان‌های مختلف در عرصه بروکری فناوری برگزار می‌شود برترین فن بازار‌های معرفی  و بر این اساس فن بازار‌های یزد، البرز و کرمانشاه برترین فن بازار‌ها در این مراسم تقدیر شدند.
 
علیرضا رضائی کارگزار فن بازار البرز گفت: فن بازار منطقه‌ای استان البرز با مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز و تحت نظر معاونت صنایع کوچک استان البرز تلاش کرده است تا با برقراری ارتباط بین صنایع و بازار، نقش موثری را در رونق تولید برقرار سازد.

وی افزود: استان البرز فرصت‌های تولید فراوانی دارد، که در صورت توانمندسازی واحد‌های تولیدی این استان، از مهاجرت نیروی کار به تهران جلوگیری خواهد شد.

دیپورت ۳ بازیکن کرونایی از تیم ملی فوتبال جوانان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، اردوی تیم ملی فوتبال جوانان ایران درحالی هفته گذشته آغاز شد که پیش از شروع  تمرینات، از بازیکنان تست کرونا گرفته شد.

با اعلام جواب آزمایشات، مشخص شد ۳ بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان مبتلا به کرونا هستند. این بازیکنان به همین دلیل از تیم جدا و به شهر‌های خود بازگشتند.

تیم ملی فوتبال جوانان با هدایت پرویز مظلومی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌شود و قرار است ۱۸ مرداد در دیداری دوستانه به میدان برود.

ثبت‌نام آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی از فردا، ۱۲ مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون استخدام قراردادی کار معین جهت تامین نیروی انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اسفراین، اصفهان، البرز، اهواز، ایران، ایرانشهر، ایلام، آبادان، بابل، بجنورد، بم، بوشهر، بهبهان، تبریز، تربت جام، تربت حیدریه، جهرم، جیرفت، خلخال، خمین، خوی، علوم بهزیستی و توانبخشی، دزفول، رفسنجان، زاهدان، زنجان، ساوه، سبزوار، سراب، سمنان، سیرجان، شاهرود، شوشتر، شهرکرد، شهیدبهشتی، قزوین، کاشان، کردستان، کرمان، گراش، گلستان، گناباد، گیلان، لارستان، مراغه، مرکز قلب شهیدرجایی، مشهد، نیشابور، هرمزگان، یاسوج، یزد، لرستان در ۱۴ شهریور ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ داوطلبان می‌توانند از ۱۲ مرداد ماه ۹۹ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

باشگاه سپاهان: امیدواریم محرومیت مصلح بخشیده شود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، در پی انتشار مطلبی در فضای مجازی ونسبت دادن آن به شایان مصلح که منجر به واکنش کمیته اخلاق شد، لازم است به اطلاع علاقمندان و هواداران باشگاه سپاهان رسانده شود که کامنت منتشر شده، از سوی شایان مصلح نبوده و با توجه به پیگیری های انجام شده این موضوع توسط یکی از صفحاتی که منتسب به ایشان بوده منتشر شده است.

به هرحال در فضای مجازی برای ورزشکاران صفحات زیادی توسط افراد مختلف وجود دارد که با دیدگاه‌های خاصی جریان سازی رسانه ای انجام می‌دهند.

لازم به توضیح است شایان مصلح در توئیتر فعالیتی ندارد و فردی هم که صفحه ای را در توئیتر ایجاد کرده بود، آن را غیر فعال کرده و باشگاه سپاهان نیز مستندات خود را به فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق ارائه کرده است.

امیدواریم در این رابطه کمیته اخلاق تجدید نظر نموده و محرومیت شایان مصلح بخشیده شود.

پرسپولیس امشب رکوردشکنی می‌کند؟ +عکس

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سرخپوشان پایتخت پس از رکورد تاریخی 4 قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، امشب می‌توانند یک رکورد دیگر را به نام خود کنند.

سایت آماری متریکا نوشت: شاگردان یحیی گل‌محمدی در صورت پیروزی در مسابقه امشب مقابل نساجی، با 36 امتیاز بهترین تیم خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر خواهد شد.

تقابل شاگردان فکری و یحیی از ساعت 19:30 به میزبانی مازنی‌ها برگزار خواهد شد.

 

تلاش برای تسهیل صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق و سوریه

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم با اشاره به اهمیت بازار‌های عراق و سوریه برای صادرکنندگان خدمات و کالا، اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت ایران جهت تسهیل تجارت با این کشور‌ها و رفع موانع پیش رو تمرکز دارد؛ راهکار‌های حل مشکلات شرکت‌های ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در عراق و همچنین راه‌اندازی خطوط حمل و نقل کالا بین ایران و سوریه در دو جلسه تخصصی در سازمان توسعه تجارت ایران در حال بررسی است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بر اساس تصمیمات این جلسات مقرر شد، کارگروه پیگیری مطالبات شرکت‌های ایرانی از کارفرمایان عراقی و همچنین هماهنگی میان شرکت‌های حمل و نقل و کشتیرانی به منظور ایجاد خط حمل مستقیم کالا بین ایران و سوریه در دستورکار قرار گیرد.

گفتنی است، این جلسات تخصصی با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، دبیر ستاد توسعه همکاری‌های ایران با عراق و سوریه، مدیران کل ذی‌ربط در سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت‌های کشتیرانی ذی‌ربط، رؤسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عراق و همچنین ایران و سوریه برگزار شد.

سعادتمند: امیدوارم با شکست سپاهان گام بزرگی برداریم/ امسال کمترین خروجی را خواهیم داشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مشروح صحبت‌های احمد سعادتمند با برنامه نیمکت رادیو ورزش به شرح زیر است:

- در جریان هستید که به دلیل شیوع کرونا، لیگ و تمرینات تعطیل شد و در ادامه فرصت کمی به تیم‌ها برای آماده‌سازی داده شد. در اولین بازی، برای برگزاری یک مصاف معوقه راهی خوزستان شدیم که متاسفانه شرایط خوبی به لحاظ شیوع ویروس در آن مقطع نداشت و بعد از آن، به تناوب بازیکنان ما دچار ویروس کرونا شدند و در مقطعی ۱۵ عضو تیم ما هم کرونایی شدند.

 

- ما مدت قابل توجهی همه شاکله تیم را در اختیار نداشتیم ولی خدا را شکر در روزهای اخیر همه بازیکنان را به جز یکی دو مصدوم در اختیار داریم و تمریناتمان منظم برگزار می‌شود. امیدوارم با پیروزی برابر سپاهان، برای کسب سهمیه و در ادامه موفقیت در جام حذفی گام بزرگی برداریم. برای آقای قلعه‌نویی آرزوی سلامتی و بهبودی دارم.

 

- ما استقلال هستیم و بازیکنان خوبی داریم. به کادرفنی‌مان اعتقاد داریم و امروز با تمام توان وارد زمین می‌شویم و بازیکنانمان تمام تلاش خود را برای موفقیت به کار خواهند گرفت.

 

- قطعا باشگاه استقلال، همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و همه می‌دانیم که استقلال پر افتخارترین تیم ایرانی در آسیا است. ما جام حذفی، لیگ قهرمانان و لیگ برتر را در پیش داریم. علی رغم مشکلات، تلاشمان روی حفظ شاکله تیم است. بنا داریم امسال کمترین خروجی را داشته باشیم و بتوانیم در نقاطی که لازم است، نسبت به جذب بازیکن اقدام کنیم. در آسیا هم برنامه داریم یک رقیب جدی باشیم و مطمئن هستم هوادارانمان را شاد خواهیم کرد.

 

- به هواداران خوبمان می‌گویم که بازیکنان، کادرفنی، مجموعه عوامل تیم، کادر مدیریتی، هیات مدیره و ... تلاش می‌کنند تا باشگاه استقلال بزرگی خود را داشته باشد و همچنان باعث افتخار ایران باشد.

تربیت سفیران انقلاب اسلامی در دستور کار معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، علاءالدین بروجردی معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه اش که صبح امروز با حضور ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: برای من بسیار کار مشکلی است در جایگاهی که شیخ الاسلام فعالیت کرده، حضور داشته باشم.

وی افزود: مرحوم شیخ الاسلام در طول ۴ دهه گذشته همواره دارای مسئولیت‌های بزرگی در وزارت امور خارجه بوده و خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه داده و ادامه فعالیت ایشان و برداشتن گام‌های بلند در جهت تحقق مصوبات هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای بنده بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به یکی از سیاست‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع تجدید حیات علمی جهان اسلام تأکید دارند و باید بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی این مسیر را دنبال کنیم. همچنین تربیت اسلامی و انقلابی و تلاش در جهت تربیت سفیران انقلاب اسلامی باید در دستور کار معاونت امور بین الملل قرار گیرد.
 
بروجردی افزود: تربیت سفیران انقلاب بسیار حائز اهمیت است، چرا که دانشجویان خارجی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، نقش بسیار مهمی در چگونگی نگاه ملت‌ها به انقلاب اسلامی دارند.

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه امور بین الملل در دانشگاه مستلزم کار‌های بسیار بزرگی است. رقبای فراوانی در این عرصه داریم و باید تمام تلاش خود را در این حوزه به کار ببریم تا از ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

معاونت بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در دیپلماسی کشور دارد
در ادامه علیرضا شیخ عطار مسئول سابق تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی یاد و خاطره مرحوم مهندس حسین شیخ‌الاسلام را گرامیداشت و گفت: افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوند، دارای کارنامه ارزنده‌ای هستند.

وی افزود: بروجردی جزو اولین افرادی است که در وزارت خارجه مشغول به کار شد و دارای سوابق ارزنده‌ای همچون سفیر ایران در چین، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین تهدید‌ها و فرصت‌ها منشاء خارجی دارد، اظهار داشت: موضوع روابط بین‌الملل بسیار مهم و حیاتی است و سازمان‌هایی که به این حوزه توجه دارند، می‌توانند تهدید‌ها را خنثی و از فرصت‌ها استفاده کنند. از این‌رو معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در دیپلماسی و حفظ کشور از تهدید‌های خارجی و داخلی دارد که این امر با تربیت دانشجویان خارجی و سفیران محقق می‌شود.

مسئول سابق تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته تعداد دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۸ هزار نفر به ۱۸ هزار دانشجو افزایش یافت و امسال با توجه به اینکه دانشگاه‌ها تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، اما جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.
 
شیخ عطار در پایان برای بروجردی در مسئولیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

منطقه آزاد قاچاق / مناطقی که با دیدنش غصه‌دار می‌شویم

آزادی تجارت قاچاق در مناطق آزاد تجاری

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو_مرصاد قربان نژاد؛ در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده و می‌بایست بیش از هر سال و دوره‌ای دیگر به تقویت تولید داخل، خودکفایی و افزایش صادرات پرداخته شود اما چنین امری در مناطق آزاد تجاری مشاهده نمی‌شود. مناطقی که تبدیل به دروازه واردات بی رویه، قاچاق، فرار مالیاتی و افزایش دلالی و سوداگری به جای امر تولید شده اند.

هدف از تصویب قانون ایجاد مناطق آزاد تجاری در سال ۱۳۷۲ رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری، افزایش درآمدعمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، حضور فعال و موثر در بازار‌های جهانی و تولید و صادرات کالا‌های صنعتی بوده است.
 
معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، مستثنی بودن از مقرارت صادرات و وادرات، آزاد بودن ورود و خروج سرمایه و سود، آزاد بودن خرید و فروش ارز توسط هر شخص حقوقی و حقیقی، عدم نیاز به روادید برای اتباع خارجی برخی از امتیازات خاص این مناطق براساس مواد قانونی آن است. از آنجایی که کشور معمولاً با مازاد نیروی کار و کمبود سرمایه مواجه است، سرمایه گذار خارجی بدون ورود به سرزمین اصلی می‌تواند با استفاده از نیروی کار داخلی اشتغال ایجاد کند. با این تفاسیر مناطق آزاد می‌بایست اصلی‌ترین قطب اقتصادی کشور در زمینه تولید و صادرات باشند.
 
اما ترازنامه عملکرد مناطق آزاد طی ۶ سال اخیر نشان می‌دهد که ۷۰ درصد تراز تجاری مناطق آزاد واردات بوده و در ازای ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار واردات، فقط ۴ میلیارد و ۸۰ میلیون دلار صادرات داشتند.
 
محمد آمره کارشناس اقتصادی این خصوص گفت: مناطق آزاد درواقع تبدیل به حیاط‌‌خلوت بازار غیررسمی کشور شده است. در مناطق آزاد صادرات بدون حتی هیچ‌گونه ثبت سفارشی صورت می‌پذیرد. مقدار واردات در مناطق آزاد رقم کمی نیست و ۹۰ درصد واردات کشور از طریق مناطق آزاد ویژه اقتصادی انجام می‌شود.
 
فارغ از مسائل مربوط به واردات در مناطق آزاد، از آنجایی که این مناطق در حوزه استثنائات تجاری قرار دارند در سه محورفرار مالیاتی، قاچاق کالا و قاچاق ارز مشکلات و آسیب‌هایی به بدنه اقتصادی کشور وارد کرده اند.
 
محمد آمره در این خصوص اعلام کرد: اصل قاچاق کشور از مناطق آزاد صورت می‌گیرد درحالی‌که طبق قانون، گمرک هیچ حق انبارگردانی و نظارتی بر این واردات را ندارد. واردکنندگان هم بدون ثبت کالا‌های خود در سامانه گمرک اقدام به واردات می‌کنند؛ پیشتر نیز محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت معدن و تجارت مناطق آزاد را یکی از گلوگاه‌های واردات و قاچاق دانسته است؛ همچنین علیرضا معینی، کارشناس اقتصادی در این خصوص گفته است: مناطق آزاد به مرکز قانونی شدن قاچاق کالا تبدیل شده‌اند.

بر طبق آماری در سال ۹۶ واردات گمرکی کالا در منطقه آزاد چابهار ٤٥٩ میلیون دلار بوده که تنها ١٠٦ میلیون دلار آن (۲۳ درصد) از طریق گمرک سرزمین اصلی وارد کشور شده است. با توجه به مصـرفی بودن بسیاری از این کالا‌ها نظیر یخچال و برنج هندی، این اختلاف ٣٥٠ میلیون دلاری به علت استفاده در همان منطقه و یا ناشی قاچاق است که با توجه به ظرفیت مصرفی منطقه آزاد چابهار، حالت دوم محتمل‌‌‌تر است.
 
همچنین براساس آمار دیگری اختلاف کالای ورودی و خروجی به منطقه آزاد ارس در سال۹۵ حدود ۲۰۰میلیون دلار اعلام شده است و به واسطه اینکه برخی مناطق تجاری کوچکتر و برخی وسعت بیشتری دارند می‌توان همین ۲۰۰ میلیون دلار را میانگین قاچاق در هر منطقه دانست، با این تفاسیر حدود ۱.۴میلیارد دلار قاچاق از طریق ۷منطقه آزاد کشور (فقط در سال ۹۵) صورت می‌گیرد. 
 
منطقه آزاد قاچاق! / چرا دست‌های پشت پرده ۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار قاچاق قطع نمی‌شود؟
 
مطابق جدول، حدود ۶.۷ تن انواع کالا به ارزش ۲۱میلیون دلار از منطقه ازاد ارس ترخیص شده؛ این در حالی است که در مدت مذکور بیش از ۲۱۴ میلیون دلار کالا به این منطقه ترانزیت شده، که نشان دهنده تفاوت ۱۹۳ میلیون دلاری در امار ترانزیتی و گمرکی است.
 
با توجه به اینکه عمدا یا سهوا کمترین داده و اطلاعات قابل استنادی از میزان قاچاق در مناطق ازاد منتشر می‌شود، برآورد رقم دقیق قاچاق در این مناطق میسر نیست؛ لذا براساس اطلاعات آماری جزئی و اظهارنظر کارشناسان میزان قاچاق این مناطق را ۲ الی ۴ میلیارد دلار می‌توان برآورد نمود.

چرا قاچاق در مناطق آزاد به وفور مشاهده می‌شود؟
عامل اولی که باید به آن اشاره کرد این است که با ورود سرمایه‌گذاران از کلانشهر‌ها به مناطق آزاد و وارد کردن کالا و فروش آن‌ها با تعرفه صفر درصد، عده‌ای اجناس را با عنوان کالای مسافری با خودرو، قایق و ... از منطقه آزاد خارج کنند که از نظر قاچاق، به تولید کننده و از نگاه کاهش درآمد‌های گمرکی و زندگی بومی‌ها، به کشور و دولت ضربه می‌زند.

عامل دوم، وجود برخی عوامل ساختاری از قبیل نبود سامانه شناسایی کالای قاچاق، عدم وجود وحدت رویه در محاکم قضایی- نبود کنترل و نظارت دقیق - همکاری برخی از عوامل گمرک با قاچاقچیان- عدم همکاری ادارات و ارگان‌های حکومتی با نیروی انتظامی- به کار گیری نیرو انسانی ناکارا از سوی نیروی انتظامی موجب شده بسیاری از کالا‌های قاچاق از مبادی رسمی گمرک این مناطق به سرزمین‌های اصلی انتقال یابد. در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن که اخیر در مجلس قرائت شده به آمار ۹۵ درصدی قاچاق کالا از رویه‌های رسمی و مبادی رسمی کشور اشاره شده است. همچنین در این گزارش دبیرخانه مناطق آزاد تجاری نمره ۵/۴ را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریافت کرده است.
 
آزادی تجارت قاچاق در مناطق آزاد تجاری

وجود معافیت‌ها یکی دیگر از دلایل تسهیل قاچاق در این مناطق است؛ این موضوع آنقدر مهم و مخرب است که جواد معصومی، مدیرعامل اسبق منطقه آزاد اروند، معافیت واردات کالای مسافری و ته‌لنجی را شالوده شکل‌گیری مناطق آزاد قشم، کیش و چابهار بر اساس قاچاق دانسته و گفته است:کار به جایی رسیده که بندر قشم اکنون با قاچاق کالا سرپا مانده و تعداد مراکز تجاری آن یک سوم پایتخت است.
 
همچنین معافیت ته‌لنجی، ملوانی و ... که نه تنها هیچ عوارضی دریافت نمی‌شود بلکه در هیچ جا هم ثبت و ضبطی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
 
سعید باستانی یکی از اعضای کمیسیون صنایع دوره دهم مجلس در این خصوص اعلام کرد: معافیت‌ها در تمام دنیا ۵ الی ۶ مورد، ولی در کشور ما ۷۶ مورد بوده که در این میان سهم واردات از طریق ته‌لنجی بسیار بالا و حدود ۴ میلیارد دلار است
 
مورد بعد، گستردگی مناطق ازاد موجب شده سودجویان و فرصت‌طلبان کالا‌های وارداتی به مناطق آزاد را انبار سازی نموده و در فرصت مناسب این کالا‌ها را از این مناطق خارج کنند.
 
مناطق شهری و روستایی که در محدوده مناطق آزاد وجود دارند نیز، شناسایی و مبارزه با قاچاق را با مشکل روبرو کرده اند چرا که امکان شناسایی اقلام مصرفی، مسافری و قاچاق میسر نمی‌شود.
 
یکی دیگر از عوامل قاچاق در این مناطق، عدم محسوب شدن کالا‌هایی است که ثبت گمرکی نداشته و بدون ثبت به این مناطق وارد می‌شوند. نکته جالب این است که تنها با پرداخت هزینه‌ای اندک به سازمان مناطق آزاد به عنوان عوارض می‌توان کالا را از این مناطق خارج کرد و فرد مزبور از هرکونه اتهام قاچاق تبرئه می‌گردد.
 
از دیگر دلایل قاچاق در مناطق آزاد می‌توان به عدم امکان نظارت و کنترل دقیق در ارتفاعات و دریا، ایجاد پارگی در فنس‌ها و عدم امکان نظارت لحظه به لحظه بر مناطق چند صد کیلومتری حصارکشی شده نیز اشاره کرد.
 
محمد آمره کارشناس اقتصادی در این باره گفت: وقتی نظارتی وجود نداشته باشد، طبیعتاً فساد هم بسیار زیاد رخ می‌دهد. اگر قرار باشد مناطق آزاد مفید واقع شود دولت باید نقش نظارت داشته باشد. واردات باید کاملاً کنترل شده و در سیستم گمرک ثبت شود.
 
«مناطق آزاد را می‌بینید غصه‌دار می‌شوید؛ حق هم دارید»؛ این‌ها جملات انتقادی رهبر حکیم انقلاب درباره مناطق آزاد است که ابتدای سال ۹۶ در سخنرانی نوروزی حرم رضوی (ع) بیان شده و حکایت از این امر دارد باید توجه ویژه‌ای به مناطق آزاد شود. مناطقی که به جای تولید و صادرات به حیات خلوت قاچاق کشور تبدیل شده اند؛ لذا مسئولان امر با بازنگری در اصل قانون مناطق آزاد عقب ماندگی مناطق آزاد را جبران نمایند.

بدترین سقوط ماهانه ارزش دلار در ۱۰ سال اخیر

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دلار آمریکا روز جمعه هم به افت خود ادامه داد تا بدترین سقوط ماهانه خود در ۱۰ سال اخیر را ثبت کند. این در حالی اتفاق می‌افتد که بازگشت اقتصاد آمریکا با تشدید مجدد شیوع کرونا مختل شده است.

ضعف دلار باعث قدرت‌نمایی یورو شد. ارز واحد اروپا به نرخ برابری ۱.۱۹ واحد رسید که بالاترین سطح آن از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون است. این بزرگترین رشد ماهانه ارزش یورو از سپتامبر ۲۰۱۰ تا کنون است.

اعتماد به دلار پس از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، روز جمعه اعلام کرد احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد، بیش از پیش کاهش یافت.

از سوی دیگر گزارش عملکرد ۳ ماهه اقتصاد آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در ۳ ماهه دوم امسال ۳۲.۹ درصد سقوط کرده است که این بدترین سقوط اقتصادی از زمان ناامیدی اقتصادی در ۱۹۲۰ تا کنون بود.

شاخص دلار روز جمعه تا ۹۲.۵۴۶ واحد پایین آمد که این از ماه می ۲۰۱۸ تا کنون بی‌سابقه است. به این ترتیب سقوط دلار در ماه جولای به ۵ درصد رسید.

مراسم معارفه معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد انجام شد

به گزارشگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم معارفه علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه، مهدی نوید ادهم سرپرست دبیرخانه هیأت مؤسس، فتحی رئیس دفتر هیات امنا و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد. همچنین در این مراسم رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

در مراسم معارفه معاون جدید بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی، ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا، طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، شیخ عطار مسئول سابق تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی و علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این مراسم یاد و خاطره مرحوم حسین شیخ الاسلام معاون فقید امور بین الملل دانشگاه گرامی داشته شد.

همچنین در این مراسم حکم انتصاب بروجردی به عنوان معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه توسط ولایتی و طهرانچی به وی اعطا شد که متن آن به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب علاءالدین بروجردی

سلام علیکم.

به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فضای انقلابی، ارتقای علمی و حفظ کیان دانشگاه و با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی در امور بین الملل، به موجب این حکم به عنوان «معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه» منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و مادی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه به ویژه تقویت نقش‌آفرینی مدیران واحد‌های دانشگاهی و برون مرزی و تأکید بر خلاقیت‌های فردی و مدیریت اسلامی، بر اساس محور‌های ذیل اهتمام ورزید:

۱. برنامه‌ریزی مدیریت راهبردی به منظور گسترش نقش بین المللی دانشگاه و جذب حداکثری دانشجویان غیرایرانی

۲. ارتقای کیفیت شعب در کشور‌های منطقه با حضوری فعال و الهام بخش

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشید

محمدمهدی طهرانچی

همچنین طهرانچی طی نامه‌ای که به شیخ عطار اعطا شد از زحمات و تلاش‌های آن جناب در دوران مسئولیت تمشیت معاونت بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه به ویژه پس از ارتحال مرحوم شیخ الاسلام که از شخصیت‌های انقلابی و اثرگذار در دانشگاه بود، تقدیر و تشکر کرد.

بیش از ۳۱ درصدی بازار باتری‌های گرافنی تا سال ۲۰۲۷ رشد می‌یابد

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به تازگی گزارشی با موضوع بررسی بازار باتری گرافنی منتشر شده که در آن حجم بازار این حوزه تا سال ۲۰۲۷ مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس اطلاعات این گزارش، حجم بازار باتری گرافن در سال ۲۰۱۹، ۴۸٫۸ میلیون دلار بوده است که تا سال ۲۰۲۷ این بازار به رقم ۳۹۸٫۶ میلیون خواهد رسید. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که این بازار رشد سالانه ۳۱٫۲ درصدی را در این بازه زمانی تجربه کند.

تخمین زده می‌شود که اروپا در بازار باتری‌های گرافنی پیشرو باشد و پس از آن آمریکای شمالی و آسیا/آفریقا قرار داشته باشد.

افزایش فروش بازار خودرو‌های الکتریکی از جمله عوامل تاثیرگذار در رشد بازار باتری‌های گرافنی است، دلیل این امر نیز کاهش زمان شارژ باتری‌ها و افزایش مسافت قابل پیمایش با این نوع خودرو‌ها است.

پیشرفت‌های انجام شده در بازار الکترونیک قابل حمل نیز می‌تواند روی افزایش رشد صنعت باتری گرافنی تاثیرگذار باشد. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود که افزایش سرمایه‌گذاری دولتی در بخش تحقیق و توسعه موجب رشد فرصت‌های درخشانی در این حوزه شود. با این حال، فقدان آگاهی درباره فناوری گرافن و همچنین ناتوانی در تجاری‌سازی این باتری‌ها از جمله عواملی است که می‌تواند محدودیت در رشد بازار ایجاد کند.

باتری‌های یون لیتیم دارای بیشینه سهم بازار از نقطه نظر درآمد هستند. عواملی نظیر افزایش فروش خودرو‌های الکتریکی، افزایش ظرفیت باتری‌ها و استقامت بالا به فروش بهتر این محصولات در بازار کمک کرده است. با این حال، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷، پیش‌بینی می‌شود که ابرخازن‌ها با سرعت بیشتری نسبت به دیگر انواع باتری‌ها رشد کنند.

دانسیته پایین انرژی ابرخازن‌ها مانع اصلی تحقق پتانسیل‌های تجاری کامل این فناوری است. ذخیره شارژ در ابرخازن‌ها به سطوح محدود می‌شود؛ بنابراین، استفاده از فناوری‌نانو می‌تواند به بهبود دانسیته انرژی در ابرخازن‌ها کمک کند. هر چند که در سال ۲۰۱۹، اروپا بیشینه درآمد را از بازار باتری‌های گرافنی داشته است، اما در سال‌های آتی آسیا و اقیانوسیه رشد قابل توجهی در این بازار را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که بریتانیا عمده سهم را در بازار گرافن اروپا داشته و در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۴۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. همچنین خودروسازی بیش از ۴۵ درصد ازسهم بازار باتری‌های گرافنی را در سال ۲۰۱۹ داشته است.

بررسی درمان‌های جایگزین ناباروی در «پایان ناباروری»

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مینا هاشمی مجری برنامه «پایان ناباروی» در این برنامه میزبان دکتر فرهاد یغمایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، مسئول کیلینیک اهدا عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا و دکتر بهزاد قربانی روانپزشک، عضو هیات علمی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا می‌شود.

پخش صدای دو مخاطب خانم و آقایی که از روش درمان‌های جایگزین استفاده کرده اند و صاحب فرزند شده اند، «مادرانه» با اجرا و صدای الهه رضایی مجری خاطره انگیزدهه‌ی شصت و «ارتباط با مخاطب» با اجرای محمد طالبی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

«پایان ناباروری» به تهیه‌کنندگی مرجان بیات و اجرای مینا هاشمی محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که با مشارکت پژوهشگاه علوم و فناوری‌های نوین زیستی ابن‌سینا تولید و شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش می‌شود.
 
بررسی درمان‌های جایگزین ناباروی در «پایان ناباروری»

در مجمع فدراسیون والیبال چه گذشت؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال به صورت آنلاین و به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، فضل‌الله باقرزاده نماینده کمیته ملی المپیک، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امورمشترک فدراسیون‌ها، جعفر سمیعی زفرقندی مدیرکل حراست وزارت ورزش، میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال، مهدی اسلامی خزانه‌دار، محمد جواد یزدان‌پناه بازرس، مهدی مستجاب الدعوه مسئول امورمجامع و نمایندگان تربیت بدنی نیروهای مسلح، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، فدراسیون آماتوری ورزش کارگری، باشگاه‌ها، مربیان، داوران، ورزشکاران بانوان و آقایان به صورت حضوری در این مجمع شرکت کردند.


روسا و سرپرست هیات‌های استانی والیبال نیز با حضور در ادارت کل ورزش و جوانان استان مربوطه به صورت آنلاین در مجمع عمومی فدراسیون والیبال شرکت کردند.
قرائت آیاتی از کلام الله مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپی از عملکرد والیبال در سال 1398، زینت‌بخش آغازین مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال بود.


سپس رئیس فدراسیون والیبال در ارائه گزارش سال 98 فدراسیون، تاکید کرد که در نیمه نخست سال 98 شاهد افتخارات زیادی بودیم و افزود: والیبال در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت که قهرمانی جوانان ایران در جهان به عنوان رکورد جدیدی در این رشته ورزشی ایران نیز به ثبت رسید.


داورزنی میزبانی دو هفته لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل و میزبانی قهرمانی مردان آسیا در تهران را از عملکردهای بسیار خوب والیبال ایران در سال 98 دانست و گفت: تیم ملی والیبال ایران در سال 98 برای دومین بار سهمیه بازی‌های المپیک کسب کرد و ساحلی نیز عملکرد خوبی داشت که امیدوارم امسال نیز این روند را ادامه یابد.


در ادامه مجمع، حسابرس فدراسیون والیبال گزارش خود را ارائه کرد و علی‌نژاد رئیس مجمع چند سئوال را مطرح کرد و بازرس جواب آن‌ها را داد و در نهایت گزارش حسابرس فدراسیون به تصویب مجمع رسید.


گزارش سال 98 خزانه‌دار فدراسیون والیبال نیز در ادامه کار مجمع از سوی اسلامی مطرح شد. داورزنی در تکمیل گزارش خزانه‌دار و درباره موضوع بدهی باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یک به فدراسیون والبیال، گفت: این موضوع به عنوان یکی از موارد تخلف فدراسیون مطرح شده است.


رئیس فدراسیون والیبال با بیان این که بر اساس قوانین امکان کمک فدراسیون به باشگاه‌ها وجود ندارد و جرم محسوب می‌شود، افزود: با توجه به این که تسویه باشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی الزام‌آور است، اصرار داریم که باشگاه‌ها هرچه سریع‌تر بدهی خود را بپردازند.


وی تصریح کرد: از روسای هیات‌های استانی و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها نیز انتظار همکاری بیشتر در این زمینه داریم.


در ادامه این مجمع، گزارش‌های مالی و بازرسی سال 98 فدراسیون نیز به تصویب اعضای مجمع رسید. همچنین برنامه عملیاتی و بودجه سال 99 فدراسیون والیبال در این مجمع بررسی و تصویب شد.


موضوع حامی مالی فدراسیون والیبال دیگر موضوع مطرح شده در مجمع بود که رئیس فدراسیون والیبال درباره آن، افزود: بر اساس قرارداد قبلی، بانک گردشگری تا فروردین ماه سال 1400 حامی فدراسیون والیبال است.


داورزنی با بیان این که امسال به دلیل لغو تمامی مسابقات، بانک هیچ تبلیغی از طریق والیبال نداشته است، گفت: در مذاکرات انجام شده، بانک گردشگری درخواست تمدید یک ساله قرارداد را دارد، اما این موضوع باید در مجمع فدراسیون تصویب شود که بتوانیم برای سال آینده با 20 درصد افزایش، قرارداد همکاری را تمدید کنیم.


در ادامه مجمع، موضوع تمدید یک ساله قرارداد بانک گردشگری و آئین‌نامه اجرایی و انضباطی برگزاری مسابقات سال 99 فدراسیون والیبال، مطرح و تصویب شد.

قرقاش: ترکیه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی را متوقف کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه امروز در توئیتی به اظهارات اخیر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه واکنش نشان داد.

وی گفت که سخنان اخیر وزیر دفاع ترکیه درباره امارات بار دیگر به مثابه سقوط جدید دیپلماسی آنکارا است.

انور قرقاش افزود: منطق از موضع بالا صحبت کردن و دنبال برتری بودن به تاریخ پیوسته است و روابط [بین الملل]با تهدید و ارعاب پیش نمی‌رود. اکنون جایی برای توهم استعماری وجود ندارد. بهتر است ترکیه دخالت‌های خود را در امور داخلی کشور‌های عربی متوقف کند.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: امارات اقدامات مُضری را در لیبی و سوریه مرتکب شده است که ما در زمان و مکان مناسب به آن واکنش نشان خواهیم داد.

وی با بیان این مطلب افزود: ابوظبی از سازمان‌های تروریستی مخالف ترکیه حمایت می‌کند و هدف از این امر آسیب زدن به آنکارا است. امارات دولتی بازیچه است که به لحاظ سیاسی و نظامی به دیگران خدمت می‌کند و در واقع از دور از این کشور بهره برداری و سوءاستفاده می‌شود.

مسابقه بیرق سبز از سوی بسیج دانشجویی علوم پزشکی زاهدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت فرهنگ سازی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم، مسابقه بزرگ فیلم کوتاه بیرق سبز را برگزار می‌کند.

گفتنی است که علاقمندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند درب منزل خود یک پرچم مزین به نام امیرالمومنین(ع) نصب کرده و یک فیلم ۶۰ از خود بگیرند و ضمن معرفی خود به یک فضیلت حضرت علی بپردازند.

شایان ذکر است که مهلت ارسال آثار تا روز عید غدیر می‌باشد. اطلاعات بیشتر در پوستر زیر درج شده است.
 
مسابقه بیرق سبز از سوی بسیج دانشجویی علوم پزشکی زاهدان برگزار می‌شود

قدردانی وزیر دفاع از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به تولیدات دفاعی

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با قدردانی از فرمایشات حکیمانه و دلگرم‌کننده فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در رابطه با توانمندی‌های سرشار دانشمندان و متخصصان و فرزندان برومند ایران اسلامی در ساخت و تولید "جت آموزرشی پیشرفته تمام ایرانی کوثر " که با همکاری صمیمانه، تعامل و ارتباط تنگانگ با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و همه مراکز علمی، صنعتی و دانش بنیان کشور صورت گرفت، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در راستای سیاست‌های مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) و سرلوحه قرار دادن فرمایشات و تدابیر حکیمانه حضرت مستطاب عالی مبنی بر «مقابله با دشمن وحشی از موضع قدرت» و حمایت‌های بی شائبه رئیس جمهور و دولت خدمتگزار در ساخت انواع تجهیزات و دستاورد‌های پیشرفته دفاعی مورد نیاز کشور، برگ زرینی را در دفتر پرآوازه افتخارات انقلاب اسلامی به ثبت رسانید و نشان داد تحریم‌های ظالمانه دشمن در بخش صنعت دفاعی تاثیری در اراده جوانان متعهد و انقلابی وزارت دفاع ندارد و این جوانان توانستند با اقتدار و خودباوری، ایران اسلامی را که روزی تحت سلطه و استثمار کامل و ذلت بار اربابان آمریکایی در حوزه نظامی بود، در ساخت و تولید تجهیزات دفاعی بومی به خودکفایی کامل برسانند.

طراحی و ساخت "جت آموزشی پیشرفته کوثر‌"، سامانه پدافندی پیشرفته باور ۳۷۳، انواع موشک‌های بالستیک و کروز، زیر‌دریایی فاتح و ده‌ها و صد‌ها محصول راهبردی خیره‌کننده به دست باکفایت و توانمند فرزندان رشید ملت ایران در سازمان‌های صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح به عنوان نماد بارزی از عزت، توانایی، تحول، خودباوری و همت‌های بزرگ بوده و بی‌تردید رهنمود‌های مدبرانه و راهگشای فرماندهی مقتدر و حکیم و حمایت‌های بی‌دریغ دولت و مجلس شورای اسلامی نقطه عطفی در تاریخ صنایع دفاعی کشور و عامل موثر و تعیین‌کننده‌ای در شتاب بخشیدن به این حرکت مقدس بوده است.

ابراز لطف، عنایت و هدایت‌های الهی فرمانده معظم کل قوا، مسئولیت متولیان "صنعت دفاعی" را دو چندان نموده و موجبات ارتقاء روحیه و انگیزه خانواده بزرگ وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح را موجب گردیده و بی تردید این مسیر نورانی پیشرفت و تعالی با قدرت و اراده هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.

در پایان مراتب سپاس و قدردانی خالصانه خود، مدیران و متخصصان انقلابی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را از فرمایشات امید آفرین و امیدبخش رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی اعلام داشته و بی تردید فرزندان جان بر کف و پا درکاب ولایت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از هیچ تلاش و کوششی برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی و اقتدار روز افزون دفاعی و تحقق تدابیر و اوامر حضرتعالی فرو گذار نخواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت عید قربان در فرازی از سخنانشان با بیان اینکه تحریم یک جنایت بزرگ است، اما مردم به ویژه جوانان، مسئولان، دانشمندان و فعالان سیاسی از این موضوع برای افزایش اتکاء به نفس ملی استفاده کردند، افزودند: فرض کنید ما در نیرو‌های مسلّح احتیاج داشتیم به هواپیمای جت آموزشی، خب به ما نمی‌فروختند؛ ما چه کار کردیم؟ آمدیم هواپیمای جت پیشرفته آموزشی کوثر را در داخل درست کردیم. اگر به ما هواپیمای جت آموزشی می‌فروختند، ما امروز تولید جت آموزشی کوثر را در داخل نداشتیم. ایشان تولید جت آموزشی رزمی کوثر و تولیدات شگفت‌انگیز دفاعی یکی از مصادیق توان کشور برای عبور از تحریم‌های دشمنان عنوان کردند.

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از ۱۲ مرداد آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارت ورود به جلسه چهل و هفتمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه  ۱۲ مرداد ماه ۹۹ تا ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه ۹۹ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت خواهد بود.

داوطلبان برای دریافت کارت باید فرم خود اظهاری خود را تکمیل کنند تا نمایش کارت فعال شود. برای شرکت داوطلبان  مبتلا به کرونا  در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی مکانی جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

داوطلبانی که به هر دلیل غیر مجاز اعلام شده‌اند،  می‎توانند از طریق تکمیل مدارک، نقص مدرک خود را ارسال و پس از بررسی توسط کارشناسان کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. ضمناً تمامی داوطلبان می‌توانند در بازده زمانی فوق نسبت به بر طرف کردن نقص مدرک اقدام کنند.

ضربه اساسی سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا / سرکرده «تندر» در دستان وزارت اطلاعات

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا ضربه اساسی وارد کردند.

طبق این گزارش سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد.

جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده، اکنون در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.

شارمهد در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد. در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند.

گروهک تروریستی تندر در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام خمینی (ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی از جمله این عملیات بود.

این عملیات تروریستی با تسلط اطلاعاتی مأموران وزارت اطلاعات ناکام ماند. جزئیات بیشتری از عملیات پیچیده و موفق فرزندان انقلابی ملت ایران در به‌دام انداختن سرکرده گروه تروریستی تندر متعاقباً به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

شمار فوتی‌های از کرونا در آفریقا به ۱۹ هزار و ۷۲۶ نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی ۱۹ هزار و ۱۵۶ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته به ۹۳۱ هزار و ۷۷۷ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش؛ همچنین با فوت ۳۶۴ بیمار دیگر، شمار فوتی های ناشی از کرونا در قاره سیاه به ۱۹ هزار و ۷۲۶ نفر رسید.

از سوی دیگر تاکنون در این قاره ۵۸۳ هزار و ۶۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا از چنگال این ویروس کشنده نجات یافته اند.

این در حالی است که آفریقای جنوبی با ۸ هزار و ۵ مورد فوتی بیشترین تعداد فوتی ناشی از کرونا را در میان کشورهای آفریقایی داشته و مصر با ۴۸۰۵ و الجزایر با ۱۲۱۰ مورد فوتی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا در قاره سیاه در جمهوری آفریقای جنوبی ثبت شده و ۴۹۳ هزار و ۱۸۳ تن از شهروندان این کشور به این بیماری مرگبار مبتلا شده‌اند. مصر با ۹۴ هزار و ۷۸ و نیجریه با ۴۳ هزار ۱۵۱ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

قانون شورای عالی انقلاب در انتصاب‌های دانشگاهی رعایت نمی‌شود / بروجردی بر اساس رفاقت سمت گرفته

عکس گلشنی رو بزار/ قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتصاب‌های دانشگاهی رعایت نمی‌شود / بروجردی بر اساس رفاقت در دانشگاه آزاد سمت گرفته

 

مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص برخی انتصاب‌های دانشگاهی که بر خلاف قانون شورا انجام می‌شود گفت: تمام انتصاب‌های دانشگاهی توسط رای شورا به کمیته سه نفره واگذار شده؛ بنابراین انتصاب‌ها در شورا مطرح نمی‌شود.

وی افزود: آنچه که قبلا تصویب شده بود برای دانشگاه‌های مهم باید از دانشیار به بالا باشد و اگر رتبه علمی وی کمتر باشد با دو سوم آرای شورا باید انتخاب میشد.

گلشنی اضافه کرد: در حال حاضر اصلا شرایط مطلوب برای انتصابات دانشگاهی رعایت نمی‌شود.

وی در خصوص انتصاب علاالدین بروجردی در دانشگاه آزاد ادامه داد: در مورد فرد خاصی نظر نمی‌دهم، اما همین قدر را می‌دانم که در کشور رفاقت حاکم است و انتصابات دانشگاهی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه دولتی رفاقت حاکم شده است و مشخص نیست که چگونه قانون را اجرا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: متاسفانه این اختیار از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده و همان موقع گفتم که این کار ظلم در حق شورا است؛ چرا که تمام انتصاب‌ها به نام شورا تمام می‌شود، اما اعضای شورا خبری از این انتخاب‌ها ندارند و به نظر من این کافی نیست که سه نفر تصمیم گیر انتصاب‌های دانشگاهی باشند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 748 صفحه بعد