دو تیم نساجی و پرسپولیس در شرایطی امروز به مصاف هم می‌روند که نفرات مشترک زیادی داشته‌اند.
]]>

استاندار گیلان آموزش و آگاهی بخشی را همچنان مهم ترین اولویت در مقابله با کرونا دانست و با اشاره به لزوم حساس بودن آحاد جامعه در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ، فرا رسیدن فصل برداشت مکانیزه برنج در استان و به دنبال آن ورود ماشین آلات کشاورزی از دیگر استان ها به گیلان را یادآور شد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، بر لزوم استفاده از دروگرهای در اختیار افراد بومی، تأکید داریم.
]]>

شهردار سرابله گفت: از روز یکشنبه عملیات تعمیر وب ازسازی قسمت شرقی پاساژ شهرداری سرابله که در آتش سوزی 9 مردادماه آسیب دیده بود ؛ شروع می شود.
]]>

شهرتهران در سند چشم انداز، شهری جهانی دیده شده است که برای تحقق این امر، توجه به دیپلماسی شهری کارساز خواهد بود.
]]>

خیانت همسر به فوتبالیست مطرح، جنجالی و خبرساز شد.
]]>

سرمربی فعلی تیم فوتبال استقلال شاگرد اسطوره های بزرگی مثل ناصر حجازی و منصور پورحیدری بوده است.
]]>

وضعیت کرونا در استان کرمانشاه نسبت به گذشته بهتر شده و به طور کلی در وضعیت زرد هستیم.
]]>

سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری یک خرده فروش حرفه ای مواد مخدر و کشف 700 گرم حشیش از مخفیگاهش خبر داد.
]]>

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از مهار آتش سوزی مجتمع قضایی تندگویان در خرمکوشک توسط آتش نشانان خبر داد.
]]>

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد ۹۷ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس به جز شهرستان‌های کاشان وآران و بیدگل با علائم بالینی در بیمارستان‌ها بستری شدند.
]]>

هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه بازی در نساجی را نیز در کارنامه دارد، ارزیابی‌اش را در خصوص شرایط بازی پیش روی این دو تیم اعلام کرد و این دیدار را دیداری تمام مازندرانی خواند.
]]>

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با موفق خواندن عملکرد مجموعه والیبال در این سال‌ها اعلام کرد: فدراسیون والیبال نشان داد که به جز فوتبال اگر با برنامه‌ریزی عمل کنیم می‌توانیم در بازاریابی نیز موفق باشیم.
]]>

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات معدنی سالیانه حدود ۱.۲ میلیارد تن در سطح کشور، نوسازی ماشین‌آلات در افزایش بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی نقش کلیدی دارد.
]]>

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران از دستگیری شاگرد مغازه ای که طی 2 ماه یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اموال مغازه صاحبکارش سرقت کرده بود، خبر داد و گفت: در این رابطه 2 مالخر دستگیر شدند.
]]>

سرمربی تیم فوتبال استقلال برای دیدار امشب مقابل سپاهان ترکیب مورد نظرش را انتخاب کرده است.
]]>

دارنده سهمیه ریکرو بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ گفت: به توصیه پزشکم و با توجه به آسیب دیدگی شانه‌ام مدتی است که فشار تمریناتم را کم کرده‌ام و از هفته آینده تمرینات تخصصی را آغاز می‌کنم.
]]>

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با طرح احداث دو هتل جدید در محدوده مرکزی پایتخت موافقت شد.
]]>

موسسه «هنر فردا» با برگزاری پنج گارگاه فعالیت خود را در حوزه ادبیات آغاز خواهد کرد.
]]>

حمید حاج ملک برای اولین‌بار در این فصل از لیگ برتر برای پرسپولیس سوت می‌زند.
]]>

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآوری و زنده نگهداشتن ایام الله هست و مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی، سیاستگذاری، نظارت و اجرای مراسم و مناسبت های انقلابی را عهده دار می باشد و نقش موثری در راستای فرهنگ سازی مناسبت ها و جریانات انقلابی ایفا می کند.
]]>

پاکستان برای دفع حمله ملخ های صحرایی که طی ۳ دهه اخیر بی‌سابقه بوده است و یک تهدید ملی برای این کشور تلقی می‌شود، از پهپادهای مدرن چین استفاده می‌کند.
]]>

آخرین روز آزمون دکتری تخصصی فردا، ۱۲ مرداد در دانشکده پزشکی رشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اولین دوره آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با سراسر کشور، در سع روز متوالی ساعت ۹ صبح و ۱۵ عصر روز‌های جمعه ۱۰ و شنبه ۱۱ مردادماه برگزار شد.
 
گفتنی است، آخرین روز آزمون فردا  ۹ صبح روز یکشنبه ۱۲ مردادماه سالجاری در دانشکده پزشکی رشت برگزار می‌شود.

در این آزمون ۳۶۷ داوطلب از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۵۰ رشته علوم پایه، بهداشت و تخصصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به رقابت می‌پردازند.
 

رشد ۵۷ هزار و ۳۲۵ واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها به واسطه سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به این بازار داغ شده است، امروز هم در پایان معاملات اولین روز هفته 57 هزارو 325 واحد به رقم یک میلیون و 961 هزار و 649 واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هموزن 10 هزار و 943 واحد رشد کرده و به رقم 518 هزار و 134 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 341 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 10.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 2.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 17 هزار و 629 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات به بیش از 6 هزار و 197 میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 23 هزار و 700 میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته به گفته مقامات بورس همه این پول‌ها جدید نیست و تنها 10 درصد آن یعنی 2 هزار و 730 میلیارد تومان پول جدید به شمار می‌رود.

برخی استادان اقتصاد دانشگاه مانند راغفر معتقدند، افزایش شاخص بورس هیچ کمکی به رونق تولید نمی‌کند، چون بسیاری از شرکت‌ها در بورس وجود دارند که زیان ده هستند، اما سهام آنها به خاطر تقاضای بیش از حد و پول فراوان بازار هر روز افزایش می‌یابد.

کارشناسان می‌گویند، برای جذب نقدینگی حاضر در بورس به سمت تولید باید شرکت‌های بورسی با انتشار اوراق، همچنین انتشار سهام جدید و نیز گذشتن از حق تقدم و صرف سهام اقدام به جمع‌آوری نقدینگی کنند.

در این زمینه فولاد مبارکه قصد دارد 10 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره سهام در بورس منتشر کند و این مقدار از پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای سرمایه در گردش و اجرای پروژه‌های خود به کار گیرد.

امروز با نگاهی به شاخص‌های مهم بورس در می‌یابیم عمده شاخص‌ها سبزپوش بوده به گونه‌ای که شاخص کل بورس 3 درصد رشد کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3 درصد رشد کرد.

شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 2.1 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.7 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 3.6 درصد رشد کرد.

امروز عمده نمادهای مهم بورس در تقویت شاخص کل مؤثر بودند که می‌توان به نمادهای شرکت شستا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین اشاره کرد.

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس ایران، بانک تجارت و بانک صادرات بودند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل 559 واحد رشد کرده و به رقم 20 هزار و 282 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 317 میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 637 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 197 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهر زمین، هلدینگ خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، بانک دی و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی تندگویان، توسعه و عمران استان کرمان، ماشین‌های اداری ایران و سازمان میراث فرهنگی بودند.

خبر خوش برای ورودی‌های جدید / پذیرش بدون کنکور دانشجوی ارشد در دانشگاه آزاد بررسی می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد در جلسه معارفه معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه درباره تسهیلات جدید برای داوطلبان جذب بدون آزمون بیان کرد: چنانچه داوطلبان قبل از ۱۵ شهریور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد اسلامی شوند و سپس، در آزمون سراسری قبول شوند، این دانشجویان بدون پرداخت هزینه، اختیار دارند دانشگاه خود را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این دانشجویان می‌توانند بدون پرداخت هزینه ترم اول، به دانشگاهی که از طریق آزمون سراسری قبول شده اند بروند و هزینه‌ای هم به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت نکنند.

به گفته وی، پیش از این هزینه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی، در صورت قبولی در سایر دانشگاه‌ها و انتخابشان برای تحصیل در دانشگاه دیگر، بازپرداخت نمیشد.

طهرانچی افزود: پس دانشجویان نگران درس و ثبت نام خود نباشند و این شیوه برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌ها اعمال شده است. هم اکنون ۸۵ درصد دانشجو‌های ما بدون مسیر کنکور وارد می‌شوند و این مسیر بر اساس سوابق تحصیلی آن‌ها است.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه صندلی خالی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد وجود دارد، گفت: بر اساس تصمیم گیری شورای سنجش و پذیرش مقرر شد، دو شیوه نامه از طریق ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا و بر اساس تصمیم وزیر علوم مورد پیگیری قرار گیرد و موضوع تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در مجلس شورای اسلامی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: منتظر تصمیم هستیم تا فعالیت‌ها برای داوطلبان کارشناسی ارشد نیز مانند سایر مقاطع در این جهت انجام شود.

علی‌نژاد: ایران در والیبال آسیا حرف اول را می‌زند

به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال امروز (شنبه) در سالن فارسی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به ریاست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

علی‌نژاد در پایان مجمع ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، افزود: بسیار خوشحالم که در خدمت شما عزیزان در فدراسیون والیبال هستم. الحق و الانصاف برادر بزرگوارمان جناب آقای داورزنی در مدت 13 ،14 سال گذشته حضور مغتنم و ویژه‌ای در فدراسیون والیبال داشته‌اند. والیبال جدیدی که امروز می‌بینیم، حاصل زحمات او و همکارانش است. فدراسیون والیبال طبق ارزیابی وزارت ورزش، یکی از چهار فدراسیون برتر کشور در سال 98 بوده و همه این‌ها موید موفقیت و توفیقات والیبال در همه رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است. ایران در والیبال آسیا حرف اول را می‌زند و در جهان نیز دوش به دوش بهترین‌ها قرار دارد.

 

وی به کسب دومین سهمیه بازی‌های المپیک و قهرمانی جوانان جهان از سوی نمایندگان والیبال ایران به عنوان موفقیت‌های سال 98 این رشته ورزشی کشورمان اشاره کرد و افزود: قهرمانی جوانان جهان که برای اولین بار به دست آمد، از افتخارات مهم والیبال است؛ به ویژه که این قهرمانی با کادر ایرانی به دست آمد و بسیار ارزشمند است.

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش با بیان این که فدراسیون‌های ورزشی باید برای موفقیت از فدراسیون والیبال الگوبرداری کنند، افزود: قطعا هر موفقیتی نیازمند برنامه‌ریزی، تفکر و کار تیمی است. والیبال باید الگوی سایر فدراسیون‌ها قرار گیرد و با توجه به اقتضای شرایط از این الگو استفاده کنند.

 

علی‌نژاد به موفقیت رئیس فدراسیون والیبال در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه بین‌المللی، آقای داورزنی جزو معدود اعضای هیات رئیسه ایرانی در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیاست. به همین دلیل از هر حیث نگاه می‌کنیم، مجموعه والیبال عملکرد موفقی داشته است.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان به موفقیت فدراسیون والیبال در کسب حامیان مالی اشاره کرد و گفت: داورزنی در بازاریابی و مارکتینگ هم موفق بودند و نشان داده‌اند که به جز فوتبال، رشته‌های دیگر هم اگر با برنامه حرکت کنند، می‌توانند درآمد خوبی ایجاد کنند. این‌ها ثمره یک کار با برنامه و با فکر است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این سال‌ها از فدراسیون والیبال حمایت کرده‌اند و قطعا بعد از این هم حمایت خواهند کرد.

 

وی با بیان این که در سال 99 شیوه پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها تغییر خواهد کرد، گفت: در سال 99 مبنای پول دادن به فدراسیون‌ها، بر اساس عملکرد سال 98 است. شیوه کارمان متفاوت شده است؛ هر فدراسیونی موفق‌تر باشد، پول بیش‌تری می‌گیرد و به فدراسیون‌های ناموفق، پول کم‌تری داده خواهد شد. این هفته یا هفته آینده، تفاهم‌نامه را بر اساس عملکرد سال 98 ارائه خواهیم کرد و قطعا فدراسیون‌هایی مثل والیبال، شرایط بهتری خواهند داشت.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان به لزوم برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با وجود ویروس کرونا، الان دنیا در وضعیت متفاوتی قرار دارد. هنوز به موقعیت پساکرونا نرسیده‌ایم و در حین بحران هستیم و ورزش خیلی آسیب دیده است. المپیک پیش از این به خاطر جنگ‌های جهانی لغو شده بود، اما الان به خاطر پاندمی ویروس کرونا، برای اولین بار به تعویق افتاده و در زمان تعیین شده برگزار نمی‌شود.

 

وی با بیان این که بسیاری از فدراسیون‎‌های بین‌المللی مثل فدراسیون جهانی والیبال مسابقات خود در سال 2020 را لغو کردند، این اتفاقی جدید برای  ورزش دنیاست اما باید خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم. باید بدانیم که این ویروس حالا حالاها هست. هم باید فعالیت هایمان را انجام دهیم، هم مراقب سلامت‌مان باشیم. وقتی کرونا شروع شد، همه فکر می‌کردند زود تمام می‌شود اما این ویروس دست از سر بشر برنخواهد داشت. لذا الان که پیک دوم ویروس کرونا اتفاق افتاده، باید در حوزه ورزش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. از 24 تیرماه تصمیم گرفتیم که استان‌ها خودشان درباره نحوه برگزاری تصمیم بگیرند، طوری که با تصمیمات قبلی خیلی مغایرت نداشته باشد.

 

علی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که در این شرایط، لیگ برتر والیبال برگزار شود و گفت: در والیبال هم می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات را برگزار کرد. با همکاری وزارت ورزش، وزارت بهداشت و فدراسیون والیبال در این شرایط می‌شود با کم‌ترین مشکل مسابقات لیگ را برگزار کرد.

 

و همچنین ابراز امیدواری کرد که با کار گروهی، المپیک 2020 برای ورزش ایران و والیبال تاریخی شود و تاکید کرد: خوشحالم امروز در مجمع عمومی یک فدراسیون منظم، با برنامه و موفق هستم. افتخار می‌کنیم که امسال هم آقای داورزنی در فدراسیون حضور دارد. الحق و الانصاف زمانی هم که در معاونت وزارت ورزش بودند، در آن حوزه به ویژه در اداره فدراسیون ها عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم من هم بتوانم راه ایشان را در وزارت ورزش ادامه دهم و با برادری و با کار گروهی بزرگ، المپیک 2020 بهترین المپیک تاریخ ورزش ایران در همه رشته‌ها به‌ویژه والیبال باشد.

 

سیزدهمین فراخوان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک پردیس منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیم‌ها و شرکت‌های نوپای فعال در حوزه‌های «مکانیک پیشرفته و مکاترونیک»، «برق و تجهیزات الکترونیکی»، «نانوتکنولوژی و مواد پیشرفته»، «سلامت و تجهیزات پزشکی»، «فناوری‌های دیجیتال و IT» و «انرژی‌های تجدید پذیر» می‌توانند در سیزدهمین دوره پذیرش متقاضیان عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس شرکت کنند.
 
علاقه‌مندان برای عضویت در مرکز رشد نخبگان فناوری لازم است تا ۲۴ مرداد ماه با مراجعه به آدرس techelite.ir/form فرم درخواست عضویت را دریافت و پس از تکمیل، آن به یکی از دو نشانی الکترونیکی info@techelite.ir و یا apply@techelite.ir ارسال کنند.

مراحل پذیرش متقاضیان با تکمیل و ارسال فرم عضویت توسط صاحبان طرح آغاز شده و با ارائه اطلاعاتی در مورد تیم کاری و طرح مورد نظر، ادامه داده می‌شود. در صورت تایید اولیه طرح، جلسه معارفه به صورت عمومی و جلسه مصاحبه به صورت اختصاصی برگزار شده تا طرح‌ها از جنبه‌های فنی و تجاری مورد بررسی قرار گیرند. در گام بعدی با تایید کارشناسان مربوطه، تیم‌هایی که مورد پذیرش اولیه قرار گیرند به مدت ۱۲ هفته در فضای کاری اشتراکی، به صورت فشرده برخی مهارت‌های مهم و اصلی راه‌اندازی و مدیریت کسب و کار‌های نوآورانه را فرا گرفته و در پایان این دوره از طرح خود دفاع می‌کنند. در صورت تائید طرح، تیم‌ها به عنوان عضو پیش رشد، پذیرش می‌شوند.
 
«فرصت مناسب برای کسب و کار‌های نوپای نوآورانه برای استقرار در بزرگترین پارک فناوری کشور»، «استفاده از خدمات متنوع تجاری‌سازی و کسب و کار»، «همجواری با بیش از۴۲۰۰ نیروی متخصص و ۲۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان»، «اسقرار در فضای کاری اشتراکی»، «شناخت بازار هدف»، «استفاده از منتور‌های مرکز»، «اطلاع‌رسانی و شبکه سازی» و «آموزش و توسعه مهارت‌های فردی و تیمی» از مزایای عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان هستند.
 
گفتنی است؛ مرکز رشد فناوری نخبگان با «داشتن شبکه گسترده همکاران (خصوصی و دولتی)»، «ارائه امکانات وخدمات پشتیبانی»، «هدایت و نظارت بر روند پیشرفت واحد‌های فناوری عضو» و همچنین «ارائه خدمات تخصصی و تخصیص فضای استقرار»، روند تجاری‌سازی طرح‌ها را تسریع می‌کند.

متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۶۲۵۰۲۵۰ داخلی ۲۲۲۷  سیری تماس حاصل کنند.

قرعه‌کشی پنجمین طرح فروش سایپا

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در این طرح که چهار خودرو شامل دو مدل محصول کوییک و دو مدل وانت ۱۵۱ عرضه شده بود، در مجموع ۸۴ هزار و ۶۴۲ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۳ هزار و ۸۷۱ نفر واجد شرایط حضور در قرعه‌کشی شدند.

امروز هشت هزار نفر طی قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد و چهار هزار نفر معادل ۵۰ درصد برندگان قرعه کشی نیز به عنوان رزرو انتخاب می‌شوند تا در صورتی که منتخبان نتوانستند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، جایگزین شوند.

در این طرح برای خودرو کوییک ۴۱ هزار و ۷۱۹ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه هزار نفر به عنوان برنده قرعه‌کشی و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر هم به عنوان جایگزین انتخاب می‌شوند.

برای خودرو کوییک.آر نیز ۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه هزار نفر به عنوان برنده قرعه‌کشی و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر هم به عنوان جایگزین انتخاب می‌شوند.

برای خودرو وانت۱۵۱ نیز چهار هزار و ۳۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این میزان یک‌هزار نفر به عنوان برنده قرعه‌کشی و ۵۰۰ نفر جایگزین انتخاب شدند.

وانت۱۵۱ آپشنال نیز سه هزار و ۲۷۴ متقاضی داشت که در قرعه‌کشی امروز یک‌هزار نفر به عنوان منتخب اصلی و ۵۰۰ نفر نیز به عنوان رزرو انتخاب شدند.

اسامی منتخب در این طرح، پس از تایید نهادهای نظارتی و تخصیص به نمایندگی‌ها، ظهر فردا (یکشنبه) اعلام خواهد شد. همچنین با ارسال پیامک به منتخبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازگشت دلار به کانال ۲۱ هزاری

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صرافی‌های بانکی امروز (شنبه) بهای دلار و یورو را افزایش دادند و بر این اساس هر دلار به بهای ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر یورو به بهای ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز امروز (شنبه، یازدهم مرداد) شاهد افزایش قابل توجه قیمت دلار و یورو بود.

 بهای هر دلار آمریکا در ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه امروز در صرافی‌های بانکی شاهد افزایش قیمت ۵۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته بود به بهای ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. همچنین قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز با ۴۰۰ تومان افزایش، ۱۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

افزایش قیمت در خصوص یورو شدت بیشتری داشت و قیمت فروش هر یورو با ثبت بهای ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان در تابلوها رشدی ۱۳۰۰ تومانی را نسبت به روز کاری قبل نشان داد. قیمت خرید یورو نیز شاهد افزایش ۹۰۰ تومانی بود و به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی معامله شد.

در سامانه سنا نیز میانگین بهای فروش دلار و یورو در بازار معاملاتی روز گذشته افزایش قیمت داشت. برای این اساس هر یورو به مبلغ ۲۶ هزار و ۳۶۲ تومان و بهای دلار نیز به رقم ۲۲ هزار و ۸۱۱ تومان ثبت شد.

در سامانه نیما نیز طی روز معاملاتی گذشته هر حواله فروش یورو با میانگین قیمت ۲۱ هزار و ۷۵۳ تومان به ثبت رسید. در این سامانه برای فروش دلار آمریکا طی روز معاملاتی گذشته رقمی ثبت نشده است.

دشتی در کلینیک استقلال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، هافبک استقلال که به دلیل مصدومیت نمی تواند تیمش را مقابل سپاهان همراهی کند امروز در کلینیک استقلال حضور پیدا کرد.

علی دشتی با انجام فیزیوتراپی به دنبال درمان خود است تا بتواند در دیدارهای باقی مانده تیمش را همراهی کند.

این بازیکن از ناحیه کشاله ران احساس درد می کند و به همین دلیل به درمان خود می‌پردازد.

نوبخت: مولدسازی دارایی‌ها به استانها ابلاغ شد/ مهارت‌آفرینی اولویت است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از هزار استاندارد جدید در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، ۸ درصد رشد اقتصادی از محل سرمایه گذاری در نظر گرفته شده بود، اما با توجه به اینکه امکان سرمایه گذاری جدید به دلیل تحریم‌ها وجود ندارد، ما رشد این محل را به دو بخش سرمایه گذاری جدید و افزایش بهره وری تفکیک کردیم که در همین راستا مقرر شد ۵.۵ درصد از محل سرمایه گذاری و ۲.۵ درصد از محل افزایش بهره وری باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: افزایش بهره وری به ۲ عامل دانش بنیانی و مهارت محوری بستگی دارد؛ برای واحد‌های تولیدی به جای سرمایه گذاری‌های جدید، باید از محل سرمایه گذاری‌های موجود به رشد دست یابیم. باید بنیان رفتار تولیدی‌ها بر پایه دانش بنیان باشد. روش کار کارگران و نیروی انسانی باید متکی بر مهارت‌ها و استاندارد‌های اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مجموعه بخش فنی و حرفه‌ای برای ما نسبت به سال‌های گذشته متمایز شده است، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متولی توسعه کشور، برنامه خود را بر اساس وضعیت موجود تغییر داد. از محل افزایش بهره وری، باید رشد تولیدِ اشتغال را داشته باشیم و به مباحث دانش بنیانی متمرکز شویم که در همین راستا پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است و در کنار آن‌ها برای مهارت آموزی، موضوع فنی و حرفه‌ای در اولویت قرار گرفت.

نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور برای پشتیبانی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی می‌کند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: در قانون بودجه ظرفیتی به میزان ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به اشتغالِ تولید پیش بینی شده است. همچنین برای بودجه سال ۱۴۰۰ نیز در حال تهیه برنامه‌هایی برای جهش تولید هستیم.

وی افزود: رسیدن به جهش تولید نیازمند دانش بنیانی شدن و مهارت آفرینی است در غیر این صورت ادامه وضع موجود همینی می‌شود که سال گذشته فقط به رونق تولید فکر می‌کردیم.

نوبخت همچنین گفت: طی بخشنامه‌ای به استانداری‌ها موضوع مولدسازی و واگذاری دارایی‌ها را اعلام کردیم تا از این طریق تأمین سرمایه گذاری انجام شود و همچنین از این محل اعتباراتی برای جبران کاستی‌های ناشی از افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم در سال ۹۸ و افزایش ۱۵ درصدی در سال ۹۹، در نظر گرفته شود.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 748 صفحه بعد